Vraag

Modem Reset zichzelf (bbox 3 Sagemcom)

  • 10 October 2020
  • 50 reacties
  • 1515 Bekeken


Toon eerste bericht

50 reacties

Reputatie 2

Piste software update vind ik ook redelijk.

Reputatie 3
Badge

 Is inderdaad bbox3v+ van sagemcom

Idem probleem hier met bbox 3. Na reset met het knopje 7 dagen geen problemen, maar nu zijn we weer vertrokken voor resets om de dag ...software versie etc blijft wel hetzelfde na elke reset.

het kan een reconnect / herstart / reset zijn, maar zoals reeds aangehaald zal er alleen een technieker van proximus dit verder moeten onderzoeken wat er juist aan de hand is, eventueel nieuwe bbox of een andere poort steken op de lijnkaart 

hoe-je-kabels-aansluiten-of-nakijken

Reputatie 2

bij mij ook,  bbox3v+ van sagemcom. Ik had ook geen probleem tot deze van de reboots is begonnen. Wel, er is ook iets dat heeft nooit goed werkt met Ethernet connecties, maar dit is minder kritisch.

Reputatie 3
Badge

Gisteren werd ik gecontacteerd door een technieker die me de vraag stelde om alles van de modem los te koppelen (dit was voor mij o.a. Sonos en Philips HUE).   Ik heb momenteel nog enkel 7 toestellen die connectie maken met de modem.   Ligt dit in lijn wat jullie hebben of ????       Nog minder zou belachelijk zijn omdat ik dan even goed geen internet kan hebben.

ik heb inderdaad veel minder connecties met de bbox3 

1x Laptop via wifi
2x iPad via wifi
2 x smartphone via wifi
1x  Decoder bekabeld verbonden met bbox

Maar als je nu zou kunnen een tijd testen met maar één toestel die connctie maakt met de bbox dan zou je natuurlijk kunnen weten of het met het aantal connecties iets te maken heeft !

maar ik weet niet of de bbox3 mss ook gevoelig is voor te veel connecties door bvb p2p programma dat zou kunnen in de achtergrond draaien, wat wel een probleem was met de oude bbox2 van vroeger!

Reputatie 2

Hallo, ik heb tot 19 devices (meestal niet allemaal tegelijkertijd). . Maar waarom is dit een vraag? Tot enkele weken geleden we hadden geen probleem hier en het aantal toestellen is hetzelfde.

 

Reputatie 2

Martin, ik kijk nu juist op mijn bbox en ik zie twee keer ‘DEVICE’, twee verschillende MAC adressen een een vreemd IP adres 10.1.1.2. Heeft u een idee wat kan dat zijn?

Misschien  mijn switches?

 

Reputatie 3
Badge

Klopt inderdaad dat we voordien het probleem niet hadden.  Misschien willen ze uitsluiten dat het probleem niet voortkomt van een toestel dat aan de modem hangt.   Bvb van Sonos is geweten dat het problemen kan geven.    Zou raar zijn want bij mij werkte dit wel vroeger.  Ik heb nu ondertussen de REPEATER eens stopgezet….  ik weet het echt niet meer.  Ik sluit hoe langer hoe minder aan, maar het enige wat blijft is de spontaner herstart.   Net weer in de videocall.    De laatste boodschap is : IT is ermee bezig.

Reputatie 2

Helaas, vandaag zondag 2/11 om 18:55 is het reboot opnieuw gebeurd. Ik weet dus niet of ik heb het probleem opgelost, misschien maar tijdelijk.

Reputatie 3
Badge

Ik zie net in de lijst dat er 4 toestellen zouden aangesloten zijn via Ethernet,  maar er zijn maar 3 toestellen via ethernet verbonden.  4de toestel is : DEVICE.    ?? geen idee wat dit 4de toestel is.   In de lijst WIFI staat m’n zelfde  iPhone ook 2x met een verschillend IP adres ?    Waarom staat hetzelfde toestel 2x in de lijst ????     Ik snap er niets meer van :-(

Bij mij is het ook een sagemcom. Onze tweede al, de eerste was na 24 uur helemaal kapot gegaan (geen idee waarom).

Ik heb maximum de volgende connecties:

4 via ethernet in de modem (alle poorten bezet dus):

  • Access Point (UniFi AP-AC-LR)
  • Digibox voor de TV
  • NAS (Synology)
  • Laadstation auto

Alle WiFi toestellen zijn verbonden via mijn Access Point. Het zijn er 8:

  • 2 iPhones
  • 2 iPads
  • 2 Laptops
  • 1 Verwarmingsketel
  • 1 TV

Dus in totaal zijn er op het netwerk 12 toestellen, 13 met de modem zelf er bij.

Het resetten komt onverwacht, ik heb ook nog nooit een rood lampje gezien op mijn modem. Ik wist zelfs niet dat die dat had. Volgens deze site zijn alle lampjes blauw: https://www.proximus.be/manuals/nl/handleiding/particulieren/internet/modem/b-box-3v-plus/installatie

Als ik kan probeer ik het vanavond te reproduceren door een toestel hetzelfde IP adres te geven als mijn Access Point.

@Philippe-dieterhet kan zijn dat die iPhone twee keer in de lijst staat omdat die op een bepaald moment een nieuw IP adres heeft gekregen. Dan blijft deze er ook nog even in staan met het oude, maar die verdwijnt normaal na een tijdje.

WAAROM je een nieuw IP adres krijgt is een andere vraag natuurlijk. Dat vroeg ik mij bij mijn ipad gisteren ook af.

Reputatie 2

Nu juist opnieuw. Laatste was op vrijdag morgen (nu zondag 19:15 pm)

Reputatie 2

Ik heb een Power On/Off gedaan van het Fiber Modem (als per advies op vrijdag van Business Expert Sebastian op telefoongesprek).

Terug internet. De 5GHz WiFi heeft lang geduurd tot het beschikbaar was (ik had One SSID uitgeschakeld en manueel twee WiFi netwerken gemaakt, ook als per advies van een andere Proximus expert, Evita). 

We zullen zien hoe lang tot opnieuw een reset.

Reputatie 3
Badge

Voor de volledigheid hierbij mijn aansluitingen  (op dit moment)

Ik zie bij niemand “iets raar”…

 

Ethernet;

1x Apple TV

1x Android TV

1x Philips HUE

 

Via WIfi :

1x Honeywel verwarming

1x printer brother

1x sonos speaker

1x Iphone

1x Ipad

1x digitale radio

Reputatie 2

OK, zelfs geen uur. Opnieuw reset. Mensen van Proximus, gaan jullie een oplossingen vinden of niet? Ik moet het weten. Echt.

 

Reputatie 3
Badge

@HadewychT   waarvoor dank!   Ben buitenshuis zonder zicht op bbox.  Technieker bevestigd telefonisch dat er nog steeds onderbrekingen zijn na het grondig nazicht 10 dagen geleden.  De technieker ging nog iets aanpassen om te zien of er verbetering is.  Ik volg het vanaf 22/1 terug op.  Ik geniet hier ondertussen van normaal werkend internet en tv aan zee.  Wat een ongeloofijk gevoel…   (is wel telenet. Niet mijn keuze maar het werkt wel).

Reputatie 7
Badge +4

Kan je even je gegevens aan je profiel toevoegen zodat we de lijn even kunnen nakijken? 

FYI: dit was wel iets dat in de tijd van de bbox2 af en toe voorviel omdat het aantal parallelle connecties de box overbelaste

Reputatie 3
Badge

30/12/2020 bezoek ADSL specialist en modem nog een leertje vervangen. Meer dan 1 uur alles nagezien wat betreft kabels en aansluiting buiten.  Vandaag 9/1 2x heropstart na elkaar.

ik weet dat je wel moet opletten met switches dat die moeten icmp snooping ondersteunen en dat er zelf nog problemen zijn met sommige switches aangesloten op de bbox zelf als ze igmp snooping ondersteunen maar of dit de oorzaak van de problemen kan zijn weet ik niet 

igmp-snooping

 

Reputatie 3
Badge

Bekijk nu net in de lijst en er staan plots 2 toestellen onder de naam DIVICE maar wel met hetzelfde IP adres (1x in ethernet en 1x in Wifi lijst).     Geen idee welke toestellen dit zijn.   

Ik ken het niet maar mijn Access Point ondersteunt IGMP snooping maar het staat uitgeschakeld.

Reageer