Beantwoord

Modem blijft haperen op aan en uit knop

  • 2 May 2020
  • 7 reacties
  • 256 Bekeken

Hallo,

 

Sinds gisteren hebben we geen Wifi en Proximus televisie in huis. 
We hebben reeds meerdere malen de modum gereset maar dit helpt de modum niet verder op te starten.
Wanneer we de modum bbox 3 resetten, springen al de blauwe lampjes aan (1sec) en nadien blijft alleen de Aan-Uit knop branden. 

We hebben het contactcenter bereikt, maar ook zij kunnen ons niet verder helpen

icon

Beste antwoord door Martin 3 May 2020, 11:44

Bekijk origineel

7 reacties

Als je de bbox heropgestart hebt en gerest hebt dan en het helpt niet dan kan alleen iemand van proximus zelf dit oplossen, stellen ze dan geen omruiling voor van de bbox of als ze op de lijn te veel fouten meten om een technieker te sturen ik zou nog eens aandringen op de helpdesk 0800 22 800

anders voorlopig in afwachting via laptop kijken via http://proximuspickx.be   (of op ander toestel via de proximuspickx app )

als je een chromecast HDMI dongel hebt op je TV zou je via deze sdan ook zo TV kunnen kijken indie je nog internet hebt (bvb via netwerkkabel verbinden indien je daar toch nog internet zou hebben) of een proximus hotspot ( proximus public wifi )van proximus kunt capteren van een bbox van geburen bvb

NB proximus medewerkers komen hier pas maandag terug

Reputatie 7
Badge +4

@Martin als alleen de blauwe LED power brandt en geen enkele andere vrees ik dat enkel een hotspot soelaas kan brengen

De 0800 22800 technische ondersteuning moet toch kunnen zien of een probleem is met de modem of met de lijn, nee? Dit lijkt mij toch een minimum minimorum

→ nog eens bellen misschien

 

inderdaad wat ik ook zei 

 (bvb via netwerkkabel verbinden indien je daar toch nog internet zou hebben) of een proximus hotspot ( proximus public wifi )van proximus kunt capteren van een bbox van geburen 

 

stellen ze dan geen omruiling voor van de bbox of als ze op de lijn te veel fouten meten om een technieker te sturen ik zou nog eens aandringen op de helpdesk 0800 22 800

 

Reputatie 6
Badge +3

Lijkt mij eerder een hardwarematig probleem met de bbox3 zelf, wanneer enkel maar het voedingslampje blijft branden. Ik vermoed dat dan ook Proximus er niet aan kan geraken wanneer het DSL lampje en internet lampje niet branden is er totaal geen synchronisatie met de backend infrastructuur van Proximus. 

ja inderdaad daarom juist dat het best is dat er contact genomen wordt met de helpdedsk want daar kunnen ze dit inderdaad zien of ze nog tot aan de bbox geraken om uit te lezen.

Morgen is de helpdesk  0800 22 800 ook nog bereikbaar voor technische problemen trouwens 

ja inderdaad daarom juist dat het best is dat er contact genomen wordt met de helpdedsk want daar kunnen ze dit inderdaad zien of ze nog tot aan de bbox geraken om uit te lezen.

Morgen is de helpdesk  0800 22 800 ook nog bereikbaar voor technische problemen trouwens 

Hallo Martin,

bedankt voor je reactie..Heeft ons veel geholpen en ondertussen kijken we tv via de laptop en aangesloten via HDMI op de tv. 

Proximus reeds gecontacteerd en zij zullen komende vrijdag langskomen.

wat bedoel je echter met: daar kunnen ze dit inderdaad zien of ze nog tot aan de bbox geraken om uit te lezen ? 

Alvast bedankt Gr Driss

 

 

 

@driss93 Als het VDSL signaal nog toekomt op je bbox en je bbox daarop nog zou synchroniseren  (dwz de DSL controlelampje op je bbox continu blijft oplichten) kunnen  ze bij Proximus nog contact maken met je bbox en als ook het internet gedeelte van de bbox in orde is (dus bvb het signaal dat naar je decoder loopt of naar een ander toestel loopt, nog in orde is) kunnen ze nog verder kijken bvb tot aan je decoder of een wifi bridge of een wifi booster indien je deze zou hebben.

Maar aangezien het enkel je aan/uit lampje nog blijft oplichten dan kunnen ze geen contact maken met je bbox en dat zullen ze ook zien bij proximus dat dit niet lukt.
Dus de kans is heel groot dat bbox defect is en ze een andere gaan moeten plaatsen.

zelf kun je niet veel meer doen dan de bbox resetten en als dit geen oplossing geeft ja dan is het aan Proximus om het op te lossen.

Maar aangezien ze vrijdag komen zal het dan wel opgelost geraken en zij hebben ook bv een bbox bij als die moet vervangen worden.

Reageer