Vraag

Mijn internetaansluiting

  • 16 September 2022
  • 2 reacties
  • 42 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4

Vandaag 16/09/22 in de voormiddag nog steeds geen 4G boost op de xdsl&4G aansluiting

Wat is er aan de hand?

Ter info

Reeds zonder succes een 4G modem reset uitgevoerd & de 4G snelheid op een smartphone is blijkbaar op dit moment ook niet ok (+/- 15Mbps down  via Proximus & Mlab speedtest)

 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Situatie ongewijzigd geen 4G Tessares boost 

Bbox3v+ LEDs ok en internet voorhanden (uiteraard beperkte snelheid)

DSL/internet/Wan/power LEDs ok blauw

4G Sagem modem 

LED 4G rood, LEDs signaalsterkte uit LED power blauw

 

Vandaag contact opgenomen met 0800 22800 

vriendelijke dame die achterliggend contact moest opzoeken en ja u kunt het raden we doen een reset modem (BBox) op afstand en we bellen u terug

uiteraard boodt  dit geen oplossing maar inderdaad ik werd na enige tijd teruggebeld maar ik heb die oproep wel gemist (ik had gebeld vanaf mobiel en werd teruggebeld op mijn vaste lijn)

 

Concreet los het op korte termijn op en stuur desgevallend begin volgende week een technieker op met kennis van “Tessares”-zaken (ik vind indien vooraf gemeld wel mogelijkheden om in de namiddag beschikbaar te zijn)

Het probleem situeert zich mijns inziens op “het platform Tessares” zelf of op niveau SIM (defect?) in de 4G Sagem modem

De 4G antenne in de buurt werkt in elk geval vandaag snelheden 4G down naast de 4G Sagem 4G modem gemeten tussen 15 en 100 Mbps (laagste snelheid van 15 Mbps bij 1e test, hogere snelheden bij volgende metingen)

 

 

Reputatie 7
Badge +4

 

MODEM 4G - TESSARES-OUT | Proximus Forum

&

Carte SIM Modem 4G à remplacer | Proximus Forum

 

Conclusie: de communicatie en kennis van de klantendienst van Proximus dienaangaande is “beneden alle peil”, maar met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid schort er ook “meer dan iets” aan de interne communicatie en samenwerking tussen de diverse diensten (t.t.z. tussen klantendienst en netwerktechnici)

Reageer