MODEM 4G - TESSARES-OUT | Proximus Forum
&
Carte SIM Modem 4G à remplacer | Proximus Forum
Conclusie: de communicatie en kennis van de klantendienst van Proximus dienaangaande is “beneden alle peil”, maar met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid schort er ook “meer dan iets” aan de interne communicatie en samenwerking tussen de diverse diensten (t.t.z. tussen klantendienst en netwerktechnici)
Situatie ongewijzigd geen 4G Tessares boost
Bbox3v+ LEDs ok en internet voorhanden (uiteraard beperkte snelheid)
DSL/internet/Wan/power LEDs ok blauw
4G Sagem modem
LED 4G rood, LEDs signaalsterkte uit LED power blauw
Vandaag contact opgenomen met 0800 22800
vriendelijke dame die achterliggend contact moest opzoeken en ja u kunt het raden we doen een reset modem (BBox) op afstand en we bellen u terug
uiteraard boodt dit geen oplossing maar inderdaad ik werd na enige tijd teruggebeld maar ik heb die oproep wel gemist (ik had gebeld vanaf mobiel en werd teruggebeld op mijn vaste lijn)
Concreet los het op korte termijn op en stuur desgevallend begin volgende week een technieker op met kennis van “Tessares”-zaken (ik vind indien vooraf gemeld wel mogelijkheden om in de namiddag beschikbaar te zijn)
Het probleem situeert zich mijns inziens op “het platform Tessares” zelf of op niveau SIM (defect?) in de 4G Sagem modem
De 4G antenne in de buurt werkt in elk geval vandaag snelheden 4G down naast de 4G Sagem 4G modem gemeten tussen 15 en 100 Mbps (laagste snelheid van 15 Mbps bij 1e test, hogere snelheden bij volgende metingen)