Vraag

Malaise bij Telenet? Proximus gaat snel achteruit ....

  • 8 June 2023
  • 2 reacties
  • 265 Bekeken

Reputatie 1

De voorbije weken begint de service van Proximus snel in kwaliteit af te nemen.

 

  1. Aanhoudende e-mail problemen: mails gaan verloren, komen te laat aan, verdwijnen, zijn niet via de webapplicatie te vinden, of omgekeerd. Resultaat: 2/3 van normaal e-mail verkeer is verdwenen sinds eind maart/april. En blijkbaar kan ik Proximus ook niet meer contacteren zonder dat uitgaande en inkomende mails niet toekomen. Voor iemand die thuis werkt, afspraken regelt, is dit een ramp. Compensatie van Proximus? ‘U maakt een grapje zeker?’
  2. Fiber problemen: heb al eens 3 dagen - zonder enige compensatie - zonder fiber gezet. Eerst was het ‘we zien geen problemen meneer’, daana was ‘algemeen probleem dat we zo snel mogelijk proberen te verhelpen’. Sinds die problemen verloopt fiberconnectie alleen maar slechter. Regelmatig sinds midden maart/april bevriest beeld van de televisie, wordt het zwart, heropstarten, resetten helpt niets, …. na een half uur herneemt de ‘service’ met stotterend beeld, pixelblokjes beeld, asynchroon geluid en beeld. Pas na een uur wordt de situatie weer normaal. Reactie bij bellen: ‘er wordt geen storing vastgesteld’.
  3. De problemen liggen niet alleen aan mijn fiberaansluiting - zoals een onvriendelijke support medewerker leek te suggereren. Want mijn moeder heeft sinds dezelfde periode exact dezelfde problemen. regelmatig belt ze me ‘s avonds dat de tv zwart ziet en geen leven in te krijgen is. En niet het ligt niet aan de wifi booster. het is gewoon de Fiberverbinding die doodleuk uitvalt. Reactie support: ‘alles werkt normaal’
  4. Ongevraagd heropstarten om decoder software bij te werken. Volgens de voortdurend claims van de support gebeurd dit enkel midden in de nacht. Onzin. Ik heb intussen al kunnen genieten van plotse software updates overdag, in de vooravond, op alle mogelijke tijdstippen behalve tijdens de nacht. Bovendien lopen 2/3 software updates vast. En moet ik uiteindelijk een volledig factory reset doen om alles volledig aan software te herladen. Reactie van de support ‘meneer dat kan niet’. Mijn reactie: ‘zal het eens filmen en kom dan nog eens beweren dat het niet gebeurd’
  5. Ook bij mijn 80-jarig moeder beginnen deze software updates op willekeurige tijdstippen plaats te vinden. En rarara ze lopen regelmatig vast op zwart scherm, bevroren menu’s. Paniek telefoon van mijn moeder. Oplossing: factory reset.
  6. Mijn verhuis half mei via MyProximus ingevuld. Of ten minste dat dacht ik. Alles mooi afgesloten. Binnen de vijf weken neemt een technieker contact met je op. En in het contactveld vul ik meteen ook een aanpassing voor mijn abonnement in. Alleen: ik ontvang nooit een bevestigingsmail. Dus begin juni bel ik met Proximus: ‘we kunnen uw aanvraag nergens terug vinden in onze database, kunt u ons de bevestigingsmail doorsturen?’ En dat is natuurlijk met de aanhoudende skynet.be problemen net het punt.
  7. Die support begint nu de hele tijd te zeveren over hoe en waar ik de aanvraag heb ingediend. Tot 3x toe geef ik de uitleg, oud adres, nieuw adres. Maar ofwel komen mijn mails niet toe, ofwel lezen ze die niet in het customer care center. Antwoord van customer ‘care’: ‘binnen de 2 weken kunnen we dat regelen als u ons de gegevens bezorgd’. Die zijn al 3 KEER bezorgd. Laatste reactie op mijn mail op mijn verhuisdag zelf: niets. Ofwel komen mijn mails niet aan, of lezen ze daar niet meer …..
  8. Uit sommige posts over de perikelen bij een verhuis zal ik me maar voorbereiden op een langdurige lijdensweg van weken. Intussen ben ik wel niet van plan te betalen voor een fiberconnectie die er niet is. En voor de belabberde service van Proximus komt er alweer 5 euro bij? Let wel: als ik geen service heb op mijn nieuw adres, ben ik niet van plan voor de oude nog te betalen in de maand juli. Dan onderneem ik stappen ….
  9. Kortom na jaren tevredenheid met Belgacom/Proximus is mijn vertrouwen compleet weg. Fiber heeft duidelijk kinderziektes. En toch presteert Proximus het bij Fiber je meteen bij mij, en dozijn vrienden, kennissen en familie te beloven dat de prijs hetzelfde blijft, maar bij de eerste afrekening smeren ze je automatisch de extra 15 euro/maand super fiber snelheid aan. Ongevraagd uiteraard, die moet je dan via bellen cancelen, want raad eens: in My Proximus staat deze dienst niet online vermeld zodat je deze niet zelf kan cancelen.
  10. Telenet mag dan wel problemen kennen, Proximus is in hetzelfde bedje ziek. De infrastructuur problemen en klantenservice zijn ver onder niveau gezakt. De prijzen van je abonnement blijven rustig stijgen. Want helaas in Vlaanderen heb je geen keuze meer tussen de Pest en de Cholera. Wie van de twee de pest is, en wie de cholera, aan u de keuze voor 83,55 euro + 5 euro extra vanaf juli. Merci!

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Blinckx , je dossier is in behandeling. De beheerder hiervan neemt contact met je op. 

Reputatie 1

En het betert er niet op: Proximus keldert zienderogen.

 

Voorbije dagen presteren de spamfilters van de skynet-mailservers het om bijna al mijn mailverkeer weg te filteren. Er zijn nu dagen dat ik totaal GEEN mails meer binnenkrijg. Of enkel wanneer ik in Outlook op ‘Alle mappen verzenden en ontvangen’ klik. Dit probleem duurt intussen al JAREN, en er komt maar geen oplossing voor …..

 

Mijn afspraken voor verhuis: blijkbaar is mijn bevestigingsmail voor de verhuis ook zo ‘weggefilterd’ geweest, want ik heb de aanvraagprocedure toen correct doorlopen maar geen enkele bevestiging gekregen, buiten die op het scherm zelf.

 

En nu ik probeer voor mijn verhuis toch het geregeld te krijgen, gebeurt opnieuw hetzelfde, na drie dagen communiceren waarbij precies de schuld bij de klant gelegd wordt, gaat het geregeld worden binnen de 14 dagen. Maar raadt eens: nu een week later, niets aan berichten, bevestigingsmail, …. en gezien de vele problemen veel mensen blijkbaar met afspraken (en niet bevestiging of verplaatsingen er van hebben), gaat het waarschijnlijk niet meer lukken voor mijn definitieve verhuis. Dus moet ik mijn abonnement nu best opzeggen? Want als die technieker pas ergens in juli of augustus langskomt ga ik niet betalen voor een abonnement dat ik niet kan gebruiken.

 

De fiberproblemen op televisie zijn nu korter. In plaats van de het beeld vastloopt, bevriest, zwart wordt, zijn er nu geregeld ‘flitsen’ tijdens het programma van enkele seconden lang met het scherm ‘Geen verbinding’, waarna het programma doorloppt. Leuk om zo televisie te moeten volgen, …. En intussen wordt ik zogezegd geholpen …. maar krijg 0 feedback.

Reageer