Beantwoord

mail wachtwoord

  • 27 August 2021
  • 11 reacties
  • 1162 Bekeken

  • Practitioner
  • 29 reacties

Ik tracht hier mijn buurman te helpen. Het betreft een @skynet adres...

Ik heb gisteren voor hem een nieuw wachtwoord aangemaakt nadat de vermelding verscheen , “verkeerd wachtwoord of email adres”.

Via zijn outlook.com mail programma werkt alles correct en hij kan ook op ‘’MyProximus” inloggen.

Wat niet werkt, vanuit MyProximus in zijn webmail inloggen. Vanuit de browsers (Edge, Chrome, Firefox) kan hij ook niet inloggen op zijn webmail (oude cookies heb ik volledig gewist).

Hoe kan ik dit oplossen? Enkel zijn webmail werkt dus niet, telkens krijg ik de vermelding “verkeerd adres of wachtwoord”.

 

 

icon

Beste antwoord door M_016 27 August 2021, 10:49

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

Wachtwoord van je mailbox | Proximus

U kunt het wachtwoord wijzigen via MyProximus (zie link hierboven), u kunt het bestaande evenwel niet achterhalen

De wachtwoorden van MyProximus en Proximus e-mail (via web of een ander mailprogramma) zijn onafhankelijk van elkaar

Dit laatste is trouwens in principe ook het geval voor outlook.com en Proximus/Skynet e-mail

 

Eventueel kan er enige beperkte vertraging/doorlooptijd zijn bij de aanpassing van het wachtwoord (vanuit MyPx naar backendsystemen enservers)

 

 

Wat niet werkt, vanuit MyProximus in zijn webmail inloggen

@pilo hoe is het dan opgelost waar zat het probleem dan ?

in MyProximus kun je vanuit de MyProximus startpagina naar webmail (icoontje bovenaan rechts).

Dus ik heb ingelogd met een wachtwoord in MyProximus maar met hetzelfde wachtwoord kan ik niet inloggen in de webmail, die je via een link op het startblad kunt oproepen. Heel eigenaardig…

Misschien heeft het inderdaad te maken met de vertraging/doorlooptijd. Ik ga deze avond terug proberen

Reputatie 7
Badge +4

Proximus (of Skynet) webmail

Webmail | Proximus

Via MyProximus kunt ook aan Proximus mail maar wachtwoord MyPx en wachtwoord van Proximus-mail zijn onafhankelijk van elkaar 

= via MyPx komt zowiezo uit op bovenstaande link (en moet u toch apart inloggen op Proximus mail) die u eventueel in uw websbrowser favorieten kunt opnemen

Ook via MyPx - Proximus - e-mail read my email komt u op dezelfde login-pagina Proximus-mail terecht 

in MyProximus kun je vanuit de MyProximus startpagina naar webmail (icoontje bovenaan rechts).

Dus ik heb ingelogd met een wachtwoord in MyProximus maar met hetzelfde wachtwoord kan ik niet inloggen in de webmail, die je via een link op het startblad kunt oproepen. Heel eigenaardig…

Misschien heeft het inderdaad te maken met de vertraging/doorlooptijd. Ik ga deze avond terug proberen

@pilo gelijk op welke manier je naar uw proximus/skynet mail wil gaan of het nu via myproximus is of via http://:webmail.proximus.be dan moet je altijd inloggen met het zelfde wachtwoord en dit is  je wachtwoord dat je voor uw proximus mailbox gekozen hebt, dus als je  een nieuw wachtwoord gekozen hebt dan zou dit het wachtwoord zijn dat je in beide gevallen zou moeten gebruiken of ander gezegd gelijk hoe je de mailbox wilt openen via myproximus of via browser webmail dan is het wachtwoord voor beide het zelfde dat je moet nemen, werkt het nieuwe wachtwoord nog niet voor beide, dan moet je voor beide het oude wachtwoord gebruiken en omgekeerd als het het oude niet meer werkt voor beide dan moet je het nieuwe wachtwoord nemen voor beide gevallen.

Het werkt langs geen kanten. Ik kan zijn e-mails bekijken op zijn laptop via outlook.com, met het nieuwe wachtwoord, maar kan niet op Proximus webmail inloggen met hetzelfde nieuwe wachtwoord. Op MyProximus daarentegen kan ik wel inloggen met dat wachtwoord. Ik ben het beu...!

@pilo probeer eens op Proximus webmail in te loggen maar door eerst een privé webpagina te openen in je browser met toetscombinaties

CTRL ALT N

en daar dan te surfen naar http://webmail.proximus.be en alle cookies aanvaarden,  of het inloggen dan wel lukt.

Reputatie 1

Hallo!

Even een duw naar boven geven.

‘k Zit in dezelfde situatie…

Morgen naar een vriend om zijn skynet.be probleem proberen op te lossen.

Blijkbaar blokkeert een grote mail (bijlage?) zijn mailbox en kan hij niets meer versturen noch ontvangen.

Zijn wachtwoord kent hij niet en via “Wachtwoord vergeten” zal het ook niet lukken, daar de mails niet aankomen.

Kan ik via Myproximus.be en de activatiecode die op zijn factuur staat zo ergens “binnengeraken”?? om de probleemmail te verwijderen??

‘k Ben benieuwd naar de antwoorden!

 

Er zal niet veel anders opzitten dan dat de proximus forummedewerkers morgen de mailbox van je vriend deblokkeren/’paswoord resetten’.

en daarom best dat je de gegevens (klantnummer enz.) van je vriend onder het privé tekstveld “ticket” zetten via je forumprofiel.

TBI: Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen.  

Reputatie 7
Badge +3

@Nothofagus 

Je mag het e-mail adres de persoon toevoegen op je profiel, dan kijken we dit eens na. 

 

Groeten 

Geert

Reageer