Skip to main content
Beantwoord

Mail instelling camera


Hallo, Ik krijg sinds enkele dagen geen foto’s meer binnen van mijn camera’s op mijn GSM. Ze worden wel nog naar mijn FTP server gestuurd, dus de bewegingsdetectie werkt dus nog. Aan de mailinstellingen is er niets veranderd. SMTP server : relay.proximus.be ; SMTP poort : 25. Bij de test krijg ik dit : ‘cannot get initial OK message from server’.

Ook wanneer ik STARTTLS en poort 587 met Authenticatie gebruik krijg ik net hetzelfde.

Wat is er gebeurt ? en hoe kan ik dit oplossen ? Is er de laatste dagen iets veranderd bij Proximus ?

Beste antwoord door Martin

en heb je  Proximus al gecontacteerd om je van de blacklist te halen
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_blacklist/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/uw-ip-adres-staat-in-onze-blacklist.html

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

54 reacties

  • Auteur
  • Practitioner
  • 25 reacties
  • 19 december 2023

Hallo,

Het is mij gelukt om terug in te loggen. Niet met mijn zelf gemaakt paswoord maar met het paswoord gegenereerd door Gmail zelf.

 

 

Iedereen bedankt 😀


  • Apprentice
  • 7 reacties
  • 18 december 2023

Mij lukt het ook niet meer via proximus.
Ik heb het nu ingesteld via gmail.  Meer info op https://kinsta.com/blog/gmail-smtp-server/

Je kan hiermee 500 mails per dag versturen, werkt ook als je gmail account 2fa gebruikt (dan moet je een app wachtwoord laten maken)
 


  • Auteur
  • Practitioner
  • 25 reacties
  • 12 december 2023

krijg nog steeds geen foto’s binnen van beweging. Alles is correct ingevuld.

Krijg foutmelding : TLS handshake failed: error:1407742E:SSL routines:SSL23_GET_SERVER_HELLO:tlsv1 alert protocol version

 

 


Martin
  • 33951 reacties
  • 11 december 2023

dit zijn de instellingen die je moet gebruiken:

Bescherm je mailbox om e-mails te versturen | Proximus :

Sinds kort is beveiligde verificatie voor de uitgaande mailserver inderdaad nodig owv veiligheidsredenen en moeten login en paswoord ook voor die uitgaande server gebruikt worden.

In deze link vind je alle uitleg terug om je mailbox juist in te stellen, namelijk:

  • Inkomende mailserver
    • Type: IMAP
    • Adres: imap.proximus.be
    • Beveiliging: SSL
    • Poort: 993
  • Uitgaande mailserver
    • Type: SMTP
    • Adres: relay.proximus.be
    • Beveiliging: STARTTLS of TLS
    • Poort: 587
    • Authentificatie: Ja

Vul je volledige e-mailadres en het wachtwoord van je mailbox in.

NB: Wie liever Skynet POP3 gebruikt voor het ontvangen van e-mails, gebruikt het volgende adres:
pop.proximus.be. Poort: 995


  • Auteur
  • Practitioner
  • 25 reacties
  • 11 december 2023

Wanneer ik poort 25 laat staan krijg ik :

SMTP Server : relay.proximus.be

SMTP Poort : 25

Transport Layer Security : Geen

Authentication gebruiken : Nee

SMTP gebruikersnaam : ……….@skynet.be

SMTP Wachtwoord : …………………

krijg deze fout :  envelope from address …………….@skynet.be not accepted by the server

Iemand een idee wat er fout kan zijn ?

Bij de instellingen (zie onder) heeft het altijd gewerkt maar de laatste tijd niet meer

 


  • Auteur
  • Practitioner
  • 25 reacties
  • 10 december 2023

Het is weer zover, kan weer geen mails ontvangen van mijn camera.

SMTP Server : relay.proximus.be

SMTP Poort : 587

STARTTLS

Authentication gebruiken : Ja

SMTP gebruikersnaam : ……….@skynet.be

SMTP Wachtwoord : …………………

krijg deze fout :  TLS handshake failed: error:1407742E:SSL routines:SSL23_GET_SERVER_HELLO:tlsv1 alert protocol version

Vroeger stond het op poort 25 maar deze werkt ook niet meer, daarom nu eens veranderd naar 587 (zie hierboven) maar nog steeds niets.

Camera neemt wel nog de beelden op de FTP server (die doet het nog wel)

Wat doe ik fout ?


Martin
  • 33951 reacties
  • 17 april 2020

Ja toch wel


Forum|alt.badge.img+3

Had je exact dezelfde foutmelding als de topic starter? Alles hangt hier vanaf.


Martin
  • 33951 reacties
  • 17 april 2020

Dat zou mss wel kunnen maar het is mij wel verschillende keren zo gelukt, nu wel al ruime tijd geleden dat ik het nog voorgehad heb. 


Forum|alt.badge.img+3

Of je moet toevallig het IP adres gekregen hebben van iemand die ooit veel berichten heeft verstuurd op korte termijn. Wanneer de detectieoplossing niets verdacht meer detecteert dan wordt jouw IP adres+mail adres terug als veilig beschouwd. 


Martin
  • 33951 reacties
  • 16 april 2020

ja maar dat wil toch nog niet zeggen dat het voor de één wel werkt en de andere niet door een rest te doen, enfin ik zal het in iedere geval nog eens proberen moest het zich nog voordoen.


Forum|alt.badge.img+3

Omdat er op een langere periode gekeken wordt door de spam detectieoplossing van Proximus. Wanneer het abnormale gedrag aanblijft, dit wil zeggen in vergelijking met andere klanten worden er voor die bepaalde klant veel te veel uitgaande berichten verstuurd dan normaal. Zo werken deze automatische systemen.


Martin
  • 33951 reacties
  • 16 april 2020

Inderdaad maar daarom dat ik niet snap waarom het bij mij wel lukt en bij hem niet.


Forum|alt.badge.img+3

Dat kan helpen indien je dan een ander publiek IP adres krijgt. Want er wordt er een link gemaakt tussen het publiek IP adres en de e-mail account om te bepalen of iemand mogelijk geïnfecteerd is en dan wordt je op spam blacklist geplaatst. 


Martin
  • 33951 reacties
  • 16 april 2020

Als ik het nog eens voor heb laat ik het ook hier weten of het mij nog lukt met een reset zoals het mij vroeger altijd gelukt is :thinking:


Forum|alt.badge.img+3

Het allerbelangrijkste is dat je probleem opgelost is en ook hartelijk bedankt voor de terugkoppeling. 


Martin
  • 33951 reacties
  • 16 april 2020

@lurage bedankt voor de feedback en ‘ben benieuwd of het bij mij de volgende keer terug zal lukken door de bbox te resetten , al is er wel iets veranderd niet lang geleden naar het schijnt waardoor het niet meer voldoende is om de bbox te resetten, dus de kans dat het bij mij de volgende keer gaat lukken zal waarschijnlijk miniem zijn!
Maar nogmaals bedankt om het toch eens getest te hebben :thumbsup_tone3:


  • Auteur
  • Practitioner
  • 25 reacties
  • 16 april 2020

Het is opgelost. Ik ben naar de  website https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_blacklist/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/uw-ip-adres-staat-in-onze-blacklist.html gesurft en daar heb ik mijn IP laten verwijderen uit de blacklist. Nu werkt het terug.

Bedankt Martin en familievandesype voor jullie hulp en raad.


Martin
  • 33951 reacties
  • Antwoord
  • 16 april 2020

  • Auteur
  • Practitioner
  • 25 reacties
  • 16 april 2020

Ik heb een virusscanner laten lopen en niets gevonden. Mijn virusscanner staat altijd actief.


Martin
  • 33951 reacties
  • 16 april 2020

Ok bedankt om het toch eens te proberen en heb je al eens gecheckt op malware op je toestellen


  • Auteur
  • Practitioner
  • 25 reacties
  • 16 april 2020

Goedemiddag,

Ik heb net mijn modem gereset (20sec ingehouden) en toen moest ik terug inloggen op het netwerk. Ik heb net getest om een email te versturen maar het lukt nog steeds niet.

Wat nu?


Martin
  • 33951 reacties
  • 15 april 2020

door die werken zal het inderdaad zeker en vast niet komen.

Ik ging er ook vanuit dat er bedoelt werd dat hij met gmail ook het probleem had.


Forum|alt.badge.img+3

Wanneer je in gmail ook jouw Proximus(skynet) mail adres gebruikt is het ook normaal dat dit niet lukt aangezien je volgende foutmelding gekregen hebt: Neem contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP) als u dit bericht blijft ontvangen.  De reactie van de server was: 554 Access denied- Under investigation for spam abuse 

Die melding krijg je enkel wanneer jouw mail adres op een zwarte lijst staat. Moest het door de werken komen dan had je ook geen televisie,internet meer. Hier is het echt het versturen van mails dat niet lukt, enkel het ontvangen. Ontvangen wordt nog wel toegestaan wanneer je als spammer gedetecteerd bent.

Of bedoel je dat je met een gmail mail adres ook het probleem hebt?


Martin
  • 33951 reacties
  • 15 april 2020

ik denk als je kijkt naar de portmapping  (portforwarding) en dit goed noteert of screenshot van maakt  dan zal dit het voornaamste zijn. mss heb je ook het wachtwoord om in te loggen op je wifi veranderd  en mss ook het User wachtoord om in te loggen op je bbox maar als je de bbox gereset hebt dan staan deze weer als origineel en vind je ze terug op een sticker van je bbox zelf, dus veel risico loop je niet.