Vraag

Klacht: Fiber problemen - onduidelijke communicatie en geen oplossing

  • 20 April 2024
  • 3 reacties
  • 99 Bekeken

  • Apprentice
  • 1 reactie

Beste

We zitten vast met een vervelend probleem en het geraakt niet opgelost.

Uitleg situatie:
Fiber klant sinds 2022

Sinds enkele weken hebben we problemen met onze fiber verbinding.

Er ontstaat een storing op de lijn waardoor het volledig internet wegvalt.

Het NT (PON) bakje toont een rood lichtje aan bij alarm, wat betekent dat er een storing is op het netwerk buiten.
Dit probleem verdwijnt na enkele uren / dagen.


Na herhaaldelijke telefoongesprekken met Proximus helpdeskmedewerkers, is er enkele weken geleden een Proximus technieker langsgekomen om het probleem te bekijken.
Helaas heeft hij niets gevonden en heeft hij ook geen actie verder kunnen ondernemen.

Hij heeft wel aangeraden om het NT(PON) bakje te vervangen indien het probleem zich nog eens zou voordoen.

Sinds gisteren (12:00)  (vrijdag) is het probleem terug opgedoken en toonde het lichtje rood aan.
Er waren grote problemen gemeld in de omgeving waarop Proximus een aantal glasvezeltechniekers heeft gestuurd om het probleem op te lossen.
Na hun interventie is het rood lampje verdwenen en is het PON lichtje beginnen te knipperen.
(21:30)

De glasvezeltechnieker heeft in mate mogelijke geholpen en geadviseerd om naast het NT(PON) bakje te vervangen, ook de Fiber kabel dat binnenkomt na te kijken omwille van een zwakker signaal (-23 db). Dit kan enkel door een Proximus installateur gebeuren.

Vandaag (zaterdag), 26 uur later, is het probleem nog altijd niet opgelost.

De Proximus helpdeskmedewerker van vandaag was alles behalve behulpzaam. Kort en ongeïnteresseerd. 

De feedback van de glasvezelcollega en de Proximus installateur van ervoor maakte niets uit, en liet weten dat wachten de enigste oplossing is.

Hij gaf ook geen alternatieve oplossingen aan of toonde ook geen interesse om deze aan te geven.

Afspraak maken zodat de technieker de kabel komt nakijken mocht ook niet.

Er wordt ook geen rekening gehouden met de impact van deze netwerkonderbreking.

  • Camera systemen
  • Domotica
  • Elektrische sloten en toegangen

Jammer dat jullie helpdesk team dit niet kan zien als een opportuniteit om meer service aan te bieden.Voor een klant dat ± 180 euro ( met mobiele diensten inbegrepen) per maand betaald, is dat niet te veel gevraagd denk ik.

Via deze weg hoop ik dat we snel een antwoord en oplossing kunnen krijgen voor ons probleem.

Alvast bedankt.


3 reacties

@M_M 

PX moderatoren komen pas maandag terug langs op het forum en omdat ze u zouden kunnen verder helpen en meer informatie geven:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". 

Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Beste Martin,

 

Is gebeurd. Bedankt.

Beste M_M, als het een troost mag wezen u bent niet alleen. 
 

Hier identiek dezelfde problemen, sinds eind januari Fiber, alles ging supervlot. De aangegeven snelheden werden gehaald. 
 

Ineens sinds vorige week woensdag rond 15u (17-4-2024) heeft de glasvezelkabel beslist om niet meer te werken. Gebeld naar Proximus, technieker kon pas maandag, 22-4-2023 langskomen.  
 

Mijn mobiele gegevens werden wel ongelimiteerd geplaatst. Maar met 2 kleine kinderen, en domotica in huis is, is het heel hard behelpen, gezien ook ons mobiel signaal in ons huis niet overal 4g heeft. Maar bon, ik heb dan op eigen houtje een technieker aangesproken (vrijdag 19-4-2024)  van my Infra, diegene die de huisaansluitingen doen in de nieuwe trekputten, de technieker ging alles checken of ons signaal goed was of niet en had mijn telefoonnummer opgeslagen (technieker was wel heel behulpzaam)  ineens vrijdagmiddag telefoon. Signaal is OK, het probleem ligt bij Proximus, je moet dat dat en dat zeggen aan de technieker maandag. Op miraculeuze wijze wast het signaal terug hersteld en was er terug internet. De technieker van Proximus die maandag gepland stond heb ik dan maar afgebeld.

 

maar wat gebeurd er gisterenavond rond een 23u, ik was nog tv aan het kijken, jawel signaal valt weg. Op de nieuwe internetbox, bij mij geen rood lampje, maar de wereldbol die begint te flikkeren flikkeren in een licht blauwe kleur. Nu deze morgen is het internet er terug. Als dit voorval nog 1 keer plaatsvindt ga ik de overschakeling vragen, terug, naar de oude kabel.

 

7jaar lang geen problemen ervaren, nu 4 maand Fiber en reeds 2 problemen in een zeer korten tijdspanne. Zoals toppicstarter aanhaalt, internet is de dag van vandaag echt wel een noodzaak geworden, en is niet te paaien met je mobiele gegevens ongelimiteerd te zetten, nee het moet gewoon werken, we betalen hier allemaal meer dan genoeg voor.

 

Ik lees op het internet dat glasvezel veel beter is dan de koperkabel voor storingen en dergelijke. Bij navraag bij de tecnieker van my Infra die zegt het tegenovergestelde. Indien er een nieuwe klant moet gekoppeld worden is de kans dat andere kabels beschadigd worden, door bvb. Water die in de trekput terechtkomt, of door beschadiging van de tecnieker.

 

Ik wou ff mijn ei kwijt, mijn exuces om dit topic te kapen. Maar heb er deze nacht van wakkergelegen.

Reageer