- internetverbinding valt bij regelmaat weg. Er zit geen vast patroon in. soms 5 min. goed, daarna 30min., enz. Gisteren nooit een uur zonder problemen gehad.
- setup:
- Bbox V3+
- 1x android tv op ethernet en Wi-Fi (proximus tv box heb ik offline gezet)
- smarthome (1x mesh voor Sonos, 2x zigbee (Hue & Tuya), slechts 4 devices rechtstreeks op Wi-Fi )
- PC op ethernet en Wi-Fi
- 1 tablet
- 1 microsoft surface
- 2 gsm's
- eind vorig jaar gelijkaardige toestand. Toen had proximus(-modem) (bij harde reset) DynDNS enabled. Na veel aandringen heeft men toen toch toegegeven dat dit de oorzaak was. Is goed gebleven tot +/- een week geleden. (zelfde toestel)
- ik denk nu alles te hebben geprobeerd wat in mijn macht ligt. Situatie blijft hetzelfde.
- tientallen hard- & soft resets.
- Bbox (en bekabeling) op >4 verschillende plaatsen. (indien het toch interferentie zou zijn)
- korte en lange (nieuwe) DSL-kabel
- SSID aan en uit (wanneer uit, bleef 2.4Ghz soms goed). Momenteel vallen zowel ethernet als beide Wi-Fi kanalen zonder verbinding met 'tinternet.
- originele ID&Pasw en eigen ID&Pasw (zowel korte als lange ID's en paswoorden)
- manueel gekozen kanalen. (op basis van Wi-Fi analyzer) of op auto → same old sh..
- instellingen PC nagekeken → niets gevonden. Nu volledige fresh install gedaan. (Format C:)
- Zonet met klantendienst gebeld. Ik moet waarschijnlijk 48u wachten op technische medewerker die contact zal nemen. Ik ben echter niet zeker dat mevrouw een ticket heeft aangemaakt. Heb gezegd dat ik morgen opnieuw contact zou nemen als de situatie hetzelfde blijft. (overdag was ik er vandaag niet)
- Eigenlijk wil ik graag zsm mogelijk met een andere/nieuwe Modem/router testen. Vorige week begonnen aan een opleiding programmeren die 80% online te doen is. Gisteren een hele dag niets kunnen doen. Deze nacht 80min. slaap gehad omdat ik nog steeds aan het analyseren, testen en tweaken was. (vorig jaar heeft de klantendienst nochthans gezegd dat ik wat meer moest slapen, … maar azo gaat dat nie he )
- ik vrees dat het halverwege volgende week zal zijn vooraleer ik eventueel kan testen met een nieuwe modem. Dat is voor mij echt geen optie als het probleem zich blijft voordoen. Telkens ik iets aan Wi-Fi verander moet ik alle smarthome toestellen resetten en met nieuw netwerk verbinden. (=veel werk en sommige apparaten MOETEN op een apart 2.4Ghz netwerk werkern. Dus one-SSID af, dan weer aan.) en ja, studeren/oefenen is niet mogelijk. Deadlines people?? (op uw 43ste opnieuw stud(d)eren is al moeilijk genoeg)
- Ik vermoed dat, wanneer SSID aan staat, dat het niet opvalt als het 5Ghz signaal wegvalt. 5Ghz gaat er altijd eerst uit>
Mocht iemand goede ideeen hebben, dan hoor ik het graag.
Mocht er een PX-medewerker in de zaal zijn … plz fix me a new Bbox-ke … plz?!
Volgend jaar koop ik dan mijn eigen speelgoed. Beloofd.
Alvast bedankt.
Wees gegroet, JD