Beantwoord

Internetverbinding valt weg


Sinds ongeveer een week valt mijn internetsignaal regelmatig weg. De normale procedure van heropstarten (decoder tv- bbox3 - uit- en opnieuw inpluggen proximusstekker) helpt allemaal niet. De desbetreffende leds vd BBox gaan bij verlies signaal weg (logisch).Is er iets mis met het signaal in Roeselare - in mijn straat - in mijn woning?

 
icon

Beste antwoord door SamuelD 21 April 2020, 09:07

Bekijk origineel

156 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hallo  Martin,

We zijn terug thuis en de pc staat op.

  •  aan de kust moet ik inloggen op de antenne die  ± 150 m van ons staat. Met een Log- in en paswoord die we hebben gekregen van de uitbater.  Dit geeft absoluut geen enkel probleem.Ik ga gewoon naar Wifi → inloggen op net werk → Login + PW.  Ik kan alles doen.    (geen gebruik van adapter of dergelijke , gewoon inloggen op de antenne )
  •  
  • Nu heb ik de pc gestart en al de wifi’s die in de verbindinglijst  te zien zijn het vinkje verwijderd.  De Vodafoon staat daar niet bij en wordt niet gebruikt.
  •  
  • De verbinding onderbrak een drietal keer , waarbij ik moest herstarten. Daarna bleef hij constant  online  tot er een update was binnen gekomen en hij opnieuw, automatisch, opstartte.
  •  
  • Terug  een paar keer verbroken en nu blijft hij weer constant online. Heb zelfs al bankverrichtingen gedaan zonder problemen.
  •  
  • Ik heb de vinkje weggehaald zoals Familievandesype  voorstelt en zal nu op resultaat wachten en letten.  (devmgmt.msc )

***********************************************************

Nu :   wanneer ik het volgende doe  :

Instellingen  → netwerk en Internet → Wifi → bekende netwerken beheren 

dan zie ik de wifi’s staan volgens het alfabet en staat de Vodafone als eerste.   (V    en W )  Ik kan de 2.4 dus niet als eerste zetten    Maar daar kun je een knop  vrijmaken als je op de Vodafone klikt zie je EIGENSCHAPPEN en NIET ONTHOUDEN.   Wat gebeurt er als je NIET ONTHOUDEN  aanklikt ??

  •  
  • Ik werk nu nog altijd via de bBox3 zonder onderbrekingen.

Welke conclusie kun je nu trekken ??

 

 

@jpdr “niet onthouden” wil zeggen dit netwerk vergeten en dan is dit netwerk gewist en als je de vodafone terug zou opzetten zal de laptop de netwerken zoeken en hem terug ontdekken en terug in de lijst komen te staan en als je deze dan kiest m een verbinding te maken, ga je terug moeten inloggen precies alsof je de eerste keer hebt moeten doen bij  het opzetten van je vodafone voor de eerste keer.

Je werkte waarschijnlijk zowel aan de zee als thuis met de laptop terwijl hij aangesloten was aan de netadapter, want als je batterij werkt zou het wegnemen van da vinkje wel een rol kunnen gespeeld hebben.

je spreekt ook van een update, als dit een windows update is die je bedoelt kan het goed zijn dat je probleem ook zo zal opgelost zijn, met mijn vorige laptop op windows 10 heb ik zo gesukkeld dat de verbinding regelmatig weg viel en da ook van alles en nog wat geprobeerd net zoals hier al verschillende oplossingen aan geboden werden, zelfs drivers van netwerkkaart enz…… maar niks hielp ook support van HP geraadpleegd maar dit loste niks op , maanden later komt er een update van Microsoft binnen en nadien nooit nog problemen gehad, pas op nu ga ik uiteraard niet beweren dat het bij u nu zeker hierdoor zal opgelost zijn maar ik wil alleen maar meegeven wat ik voorhad.

Reputatie 3
Badge +1

Aan Zee gebruik ik geen adapter. Inloggen op de antenne en ok.

Ik zal nu de Vodafone niet meer gebruiken en zien hoe alles hier thuis verloopt.

Ik moet   nu   wel  een paar keer heropstarten voor hij on line blijft.  (5 keer)

blijkbaar nog problemen

 

Kunnen we deze topic in wacht zetten tot een latere datum na opvolging van de zaak ?


 

Die Proximus Public Wifi      vraagt Inlog en PW :  Welke gegevens zijn dat dan ?

Moet ik die proberen ?

 

het is wel interessant om weten of het dan eventueel wel stabiel werkt of niet.

daarvoor moet je eens gaan kijken in https://www.proximus.be/myproximus/nl/Personal/services/My-Products__/details/Internet

zie je daar Proximus Public Wifi staan en klik daar eens op dan

 

indien je nog geen account aangemaakt hebt voor proximus public wifi kun je dit hier lezen hoe het moet:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_hot_connect/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-op-een-hotspot/hoe-surfen-op-een-hotspot.html

Reputatie 6
Badge +3

Heb je nog andere draadloze apparaten in huis? Nog als test zou je eens even tijdje heel dicht bij jouw bbox3 modem/router moeten blijven en testen of dan ook nog jouw verbinding verbreekt. Maar test eerst eens met public wifi.

maar dat heeft hij al gedaan alleen zou hij het zowel moeten kunnen proberen op beide 2.4 en 5.0 omdat het op de laptop op beide niet in orde bleef en als het dan met de smartphone op 2.4 en 5.0 in orde blijft dicht bij de bbox en met de laptop niet dicht bij de bbox , dan kun je al moeilijk de bbox verdenken, al ben ik op den duur van niks meer zeker!!!!

maar omdat het aan zee toch goed werkte zou ik wel eens willen weten of het dan via public wifi ook goed werkt of niet

Reputatie 6
Badge +3

Een stoorzender is ook niet altijd actief. Het is echt heel moeilijk om de oorzaak te vinden. Dat is wat ik wou weten met andere draadloze apparaten.

ja inderdaad maar dan zou hij het kunnen meten met het ander apparaat op het moment de laptop onstabiel is, om meer zeker te zijn.

Reputatie 3
Badge +1

Dag,

Zopas de pc opgestart via 2.4  en na enkele minuten onderbroken.

Ik heb nu opgestart via 5.0   en wacht af of de verbinding verbreekt na enkele minuten.

We hebben geen draadloze apparatuur in huis behalve de afstandsbedieningen van TV en stereo en de  GSM ‘s.

Ik zit nu ± 3 meter va de bBox3 met enkel een muur tussen. (anders was dat +-6 m. maar in een andere hoek van de living  en met de stroomkabel  )  Nu draadloos zonder.

 

 

Vraagje : ik heb Proximus Public Wifi nog niet geprobeerd , wel gisteren eens gaan zien, en men moet terug een nieuw paswoord geven. Blijf ik dan , met dat nieuwe paswoord, ingelogd in MY Proximus of wijzigt dat ook ?

 

Ik zie dat er kosten kunnen worden aangerekend.  Ik ben nu niet bepaald van plan om nog een abonnement bij te pakken.

 

Ondertussen zit ik hier nu al een  15 tal minuten bezig en ben nog niet onderbroken. (  via de 5.0 )

 

Ik verstuur het bericht nu en wacht de reactie af.

 

Vraagje : ik heb Proximus Public Wifi nog niet geprobeerd , wel gisteren eens gaan zien, en men moet terug een nieuw paswoord geven. Blijf ik dan , met dat nieuwe paswoord, ingelogd in MY Proximus of wijzigt dat ook ?

Bedoel je dat je een nieuw paswoord moest invoeren om In MyProximus te kunnen inloggen of bedoel je iets anders.

Reputatie 7
Badge +4

Misschien een misverstand … in MyProximus - mijn producten - internet - instellingen hebt u de mogelijkheid een nieuw paswoord te creëren maar moet u dit niet doen (bv. enkel indien u uw paswoord niet meer kent)

Eén (1) Proximus Public WiFi is gratis indien gekoppeld aan een vast internet abo

Per GSM-abo in een pack is er bovendien één 1 bijkomend Public WiFi mogelijk

Voor een GSM-abo niet in een pack is er een kost van 5 euro/maand *

 https://www.proximus.be/nl/id_cr_wifispots/particulieren/mobiel/mobiel-en-roaming-opties/smart-wi-fi.html

* door de keuze van een public wifi xyz onder de beschikbare netwerken op uw laptop/tablet/mobiel/…. en vervolgens gebruik te maken van uw aan uw vast internet gekoppeld (indien gedefiniëerd) public wifi login/paswoord kunt u uiteraard ook verder zonder bijkomende maandelijkse kost 

Reputatie 3
Badge +1

Niet om in My Proximus te komen maar toen ik aanklikte op Prox.Public Wifi  , in  dit programma ,  stond een vak met oude paswoord en daaronder vroeg men  nieuw paswoord en bevestiging nieuw paswoord.

 

De pc staat nu al open van rond 11.00 u en nog steeds niet onderbroken.

Heb ingelogd via 5.0

 

Ik verneem zopas van een buur, ook bij Proximus, dat  er een actie loopt en hij een  mail  heeft ontvangen dat er een technieker  zou langskomen  om Internetproblemen op te lossen.  Weet u daar iets over.

 @jpdr  je moet nog een Proximus public wifi acount aanmaken dus een loginnaam en paswoordd kiezen,  om te kunnen inloggen op de hotspot “Proximus public wifi”

 

Je zal waarschijnlijk op wifi-2.4 te veel gestoord worden door naburige wifi signalen en daarom dat het met 5.0 beter werkt.

werk je nu nog altijd zonder netadapter op je pc

Ik verneem zopas van een buur, ook bij Proximus, dat  er een actie loopt en hij een  mail  heeft ontvangen dat er een technieker  zou langskomen  om Internetproblemen op te lossen.  Weet u daar iets over.

die kun je ook zelf aanvragen via > http://proximus.be/happyhouse 

door het formulier in te vullen > https://www.proximus.be/nl/id_f_cb_happy_house_new/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/b-orphans/forms/happy-house.html

 

Reputatie 3
Badge +1

Ik zit nu terug op mijn oude plaats in de living, de pc is nog altijd ingelogd via  5.0 en enkel op het elec.net aangesloten en nog steeds niet verbroken.

De  5.0 komt als eerste in de verbindingslijst en het vakje voor aan te vinken is er niet .

Mijn buurman is bij Telenet dus van daaruit kan het storen niet komen zeker.

 

Ik zal eens proberen op Prox. Pub.Wifi

 

Reputatie 3
Badge +1

Voor   MObile hierboven staat dus mij  gekoppeld GSM nummer

Ik moet dat klikken op de blauwe tekst en nieuwe login en pw geven.

als je buur bij telenet zit en je werkt op 2.4 dan kan dit zeker storen als je op het zelfde wifi kanaal zit en zijn signaal tamelijk goed bij je binnenkomt.

Op 5.0 is de kans veel minder groot dat je buur u kan storen o.a. ook door het feit dat de5.0 van je buur veel vlugger afzwakt tegen dat het bij u terecht komt en moet dan nog op het zelfde kanaal staan als bij u.

Normaal heb je ook recht op een proximus public wifi toegang zonder mobiel nummer 

Als je op deze klikt >

wat krijg je dan als optie.

Reputatie 3
Badge +1

Werken de twee providers dan op dezelfde masten en kanalen ?

Reputatie 3
Badge +1

als ik daar op klik krijg ik mijn persoonlijke gegevens , lijn coorodinaten.

Kan ik die hier geven.

Werken de twee providers dan op dezelfde masten en kanalen ?

dit is niet via masten maar het signaal komt via de modem die zowel bij proximus als telenet klant staat.

als ik daar op klik krijg ik mijn persoonlijke gegevens , lijn coorodinaten.

Kan ik die hier geven.

deze optie zal ook mogen gekozen worden.

je moet alleen nog klikken op “voeg toe aan mijn proximus account”

om een loginnaam en loginpaswoord te maken voor je proximus smart wifi toegang.

Reputatie 3
Badge +1

Dit krijg ik in dat venster  

GSM nr. xxxx  xxxxxx  Mobile Internet Laptop / tablet Limited   (dan pijl naar beneden )

fa xx xx xx  Internet comfort.

******************************************************

 

Als ik klik op →  voeg toe  krijg ik volgende

Gebruiksinfo en login gegevens  :   mijn naam en adres en leeftijd

dan :  gebruikersnaam  : mijn mailadres       → daarnaast :  mijn GSM nr.

dan :

Oude wachtwoord :    in te vullen

dan:

nieuw wachtwoord                                        →     bevestig nieuw wachtwoord

 

*******************************************************************************

Welk oud wachtwoord moet ik dan invullen, dat van MY PROXIMUS  ,  en een nieuw geven.

 

 

 

en als je eerst de optie kiest 

zoals je zelf aangegeven hebt = als ik daar op klik krijg ik mijn persoonlijke gegevens , lijn coorodinaten.

wat krijg je dan als dan klikt op > klikken op “voeg toe aan mijn proximus account”

Reputatie 3
Badge +1

Als ik klik op →  voeg toe  krijg ik volgende ingevuld.

Gebruiksinfo en login gegevens  :   mijn naam en adres en leeftijd

dan :  gebruikersnaam  : mijn mailadres       → daarnaast :  mijn GSM nr.

dan :  in te vullen in lege vakken :

Oude wachtwoord :    in te vullen

dan:

nieuw wachtwoord                                        →     bevestig nieuw wachtwoord

 

*******************************************************************************

Reageer