Skip to main content
Vraag

internet werkt niet naar behoren


geachte
 
betreffende 
*******
 
al enkele maanden (mei?) overgestapt van telenet naar u (Proximus dus)
en er blijft zich een  zich een raar fenomeen voordoen
ondertussen , en op uw aanvraag, alle access points, routers ondertussen vervangen (nieuwe)
echter, zonder enige verbetering
 
wat stel ik voortdurend vast :
- de telefoon (rechtstreeks verbonden met de modem)
geeft continu de melden : "buitengebruik"
als u ons dan belt hoort u, als beller, het bellen, maar wij als ontvangen horen niks
- digitale radio :  valt voortdurend weg 
blijkbaar wordt deze verbinding onderbroken, wat zich laat horen  door een herhaling van de opstart-reclame
- internet : professioneel gebruik (tekenprogramma's)
regelmatig lopen onze programma's vast 
na een "hapering" van  2 tot max  5 seconden lopen de programma' terug verder gedurende .... enkele minuten
zeer vervelend en niet werkbaar
- de acces-point geven dikwijls de melding "geen internet ter beschikking"...  "pod's worden gehuurd van proximus)
 
zou u bovenstaande ernstig willen nemen, aub?!
want het "professioneel-gebruik" wordt echt erg dramatisch (onbereikbaar/ verlies van tijd en soms werk)
 
ter info : 
ik vermoed dat het misschien een probleem met de modem betreft of (en vooral) een probleem van frequentie is 
 

3 reacties

Martin
  • 34090 reacties
  • 21 juli 2025

@Dirk Thijs FYI:

PX medewerkers komen tijdens het weekend en feestdagen** hier niet langs.

Opmerking:
Best nooit privégegevens posten op een openbaar forum waar iedereen alles kan lezen, om e.v.t. misbruik te voorkomen, maar wel in je → ForumProfiel.
 In het tekstveld "Ticket (Privé)", daar kun je ook nog bijkomende informatie vermelden.(bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag).
Ook best zo veel mogelijk gegevens invullen/aanvullen in de met privé" aangeduide tekstvelden, deze kunnen enkel door proximus medewerkers zelf gelezen worden.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" . 
Meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.
      ** (tijdens het weekend en feestdagen kan je wel bellen tot 22u naar gratis nummer 080022800 moest je dit wensen)

PS: Binnen het uur nadat je uw bericht gepost hebt kun je dit nog editeren, door onderaan je geplaats bericht hierboven op de drie horizontale puntjes te klikken en “Bewerk” te kiezen om je privé gegevens te wissen/deels aan te passen, anders kan dit enkel nog door een Proximus medewerker (moderator) gebeuren.


Martin
  • 34090 reacties
  • 21 juli 2025

Als je dit nog niet moest gedaan hebben best je internet box eens resetten.

wat geeft de https://speedtest.net als je meet met bv een laptop rechtstreeks verbonden met ethernet kabel aan je internet box terwijl je geen wifi meer gebruikt en ook de andere ethernet kabels los legt op de internet box.

En wat geeft een speedtest dan als je naast de internetbox staat op wifi5.0

Bij een internet box werkt wifi met One SSID, dus de zelfde wifi-naam voor beide banden 2.4 en 5.0 maar normaal kieste de internet box het beste kanaal.

kan eventueel checken met een wifi analyser, de voorhanden WiFi netwerken en de gebruikte kanalen bv. met de "Wifi Analyzer" app of "Fritz!App WLAN" app, die daar erg geschikt voor zijn, op google play store en apple app store.
Wifi analyzer vind je ook in de windows Store bv voor op je windows laptop/pc.
Ook met "InSSIDer" kan je dit controleren.
inSSIDer 3.1.2.1 Download | TechSpot
MetaGeek | inSSIDer - Defeat Slow Wi-Fi


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2251 reacties
  • 22 juli 2025

@Dirk Thijs 

 

Ik heb je privé gegevens op het openbare forum verwijderd en toegevoegd op je forum profiel.

 

Volgens de meetgegevens die ik ontvangen heb maak je gebruik van een switch of HUP.

 

Heb je zowel de Fibermodem, als de Internetbox+ en de switch al eens herstart?

 

 

Geert


Reageer