Skip to main content

Sinds een aantal weken stel ik vast dat de internet verbinding soms wegvalt. Herstart van de modem of een tijdje wachten (kan soms lang duren) lost het soms op. Dit is vrij vervelend tijdens een skype-vergadering of de moment dat de kinderen online les aan het volgen zijn.

Kan dat nagekeken/verholpen worden?

@Martin : Punt 5 is incorrect, dat is enkel maar wanneer een apparaat niet meer geconnecteerd is maar nog terug te vinden is in de lijst. Een conflict komt voor wanneer er een vast ip adres werd ingesteld en toevallig ook via DHCP werd uitgedeeld. Je kan zelf een nieuw IP adres verkrijgen op jouw laptop,desktop door de opdacht prompt te openen houdt de windows toets tegelijkertijd ingedrukt met r t type nu achter openen: cmd druk enter en typ vervolgens ipconfig /release druk enter, dan

ipconfig /renew en druk op enter.


In mijn voorbeeld gaat het inderdaad om een toestel dat via dhcp als vb het adres 192.168.1.5 gekregen heeft en een ander toestel dat werkt met een vast IP op 192.168.1.5 dus wat overeen komt met wat jij ook zegt.

 

wat in punt 5. staat en trouwens in de andere punten is gekopieerd van de uitleg op proximus site waar nog fouten in staan je kan dit inderdaad maar verwijderen als je apparaat geen wifi verbinding meer maakt maar deze detail hebben ze er niet bijgezet met je methode die je uit legt ipconfig release en renew gaat wel gemakkelijk voor een laptop maar niet zo gemakkelijk voor andere toestellen.

maar het doet er nu niet toe het enigste wat in feite telt is dat je de conflicterende apparaten vindt.


Op smartphones,tablets,consoles,… volstaat het even om Wi-Fi uit te schakelen en weer in te schakelen. Klopt inderdaad dat het om een conflict gaat van IP adressen. Wel heel vreemd dat Proximus dit vermeld op hun website. Geconnecteerde apparaten kan je immers niet uit de lijst halen. Het blijft gewoon een lijst. Je hebt immers geen fysieke knop om het IP adressen te releasen en renewen.


Ja als je natuurlijk de truc kent van gewoon eerst de om de verbinding even uit te schakelen is het natuurlijk ook direct gefikst, maar ze zouden het inderdaad er wel duidelijk moeten erbij zetten voor deze die de truc nog niet kennen :wink:  


Wanneer je niet Wi-fi kan uitschakelen dan kan je het toestel heropstarten,uitschakelen of uitschakelen en weer inschakelen.


daarom dat proximus die details er niet bijgezet heeft, er waren gewoon te veel mogelijkheden  :relaxed:


Modem werd vervangen en ...we hebben terug internet!


Dat is dan ook weeral goed nieuws :thumbsup_tone3: