dit is familus - 2de connectie op onze tweede residentie. Met deze snelheden (Ookla test, zowel voor 2.4 als 5) stuiten betalingen op een ‘time-out’ en op afstand werken is helemaal onmogelijk.
Wat kan hieraan gedaan worden.
Marnix
dit is familus - 2de connectie op onze tweede residentie. Met deze snelheden (Ookla test, zowel voor 2.4 als 5) stuiten betalingen op een ‘time-out’ en op afstand werken is helemaal onmogelijk.
Wat kan hieraan gedaan worden.
Marnix
wat levert de gegarandeerde max snelheid op als je controleert op dit adres
→ http://proximus.be/internetsnelheid
Als je een Bbox3 van het merk Sagemcom hebt, kunt u ook gebruik maken van het Sagemtool 0.13
om je lijnwaarden (snelheid) uit te lezen om de concrete situatie in te schatten
Sagemtool downloaden > klik hier
waar je dan inlogt als User en met User wachtwoord dat op een sticker van de bbox staat.
Het is de verzwakking van je lijn die bepaalt welke max snelheid die je kunt halen hoe langer je lijn hoe meer verzwakking hoe kleiner je max snelheid wordt.
bovenop je basis snelheid kan dan het automatisch meetsysteem (DLM) proberen om die snelheid te verhogen als dit de stabiliteit van je lijn en die van de anderen die in de zelfde distributiekabel zitten niet in gedrang brengt.
Wat is DLM (Dynamic Line Management)
als je de speedtest doet http://speedtest.net die niet uitvoeren over wifi maar wel als je met PC/laptop aangesloten bent over netwerkkabel aan de bbox.
ik heb via netwerkkabelconnectie de sagemtool toegepast:current bit rates : down 9023 kbps en up 509 kbps/ max bit rates: down 21744 kbps en up 1237 kbps, waarden zijn slechts marginaal hoger dan degene een uur geleden geconstateerd, wat nu?
Je zit waarschijnlijk (moeilijk te beoordelen aangezien ik de rest van de resultaten niet zie van het sagemtool) op een lange VDSL lijn die uiteindelijk bepaalt wat je snelheid max kan zijn.
wat levert de gegarandeerde max snelheid op als je controleert op dit adres
→ http://proximus.be/internetsnelheid
blijkbaar is dit tijdelijk buiten gebruik, in iedere geval ik krijg al diverse malen een foutboodschap als ik ons adres opgeef.
eens bij mij geprobeerd en krijg dit resultaat (mss moet je eens een ander browser gebruiken of een in privé venster openen via toetscombinatie CTRL SHIFT N )
het adres wordt wel gevonden, maar heb via chrome, chrome incognito en edge geprobeerd. telkens hetzelfde resultaat: “ onverwachtse fout, probeer later opnieuw”
deze melding krijg ik voor alle nummers in de straat hoger dan 6 (wij zijn nr 24 maar wel het laatste huis in die straat)
mogelijk zijn de afstanden zo groot dat de snelheden niet in de database van Proximus zitten en aldus een onverwachte fout geven.
Je zal hulp nodig hebben van proximus medewerkers.
tenzij de ROP volzet is en je er niet kunt bij aangesloten worden maar da n zou je eventueel nog kanshebben als ze de ROP uitbreiden met Ultra Dense Vectoring kaarten van Nokia
maar morgen kunnen de Prox forummedewerkers dit wel natrekken en je verder helpen.
hi
via adsl zal je een snelheid halen van 9mb, hoger kan je lijn niet aan jammer genoeg
bedankt voor de info Jonathan, het lijkt me vooral de uploadsnelheid (< 0.5 mbs) dat een probleem vormt, zodanig dat veel toepassingen niet kunnen draaien, zoals electronische afrekenen / online betalen, wegens time outs? kan dit ook niet sneller?
Ze kunnen bij Proximus kan eventueel aan de bevoegde dienst vragen, indien de 4G dekking voldoende is, of het mogelijk is van xdsl&4G te implementeren
(zie > “Tessares” & Proximus Tessares ) dit wordt “on case by case” aangeboden
(in tegenstelling tot KPN Nederland waar het commercieel aangeboden wordt in de buitengebieden indien voldoende 4G dekking)
zie ook in deze blogpost spreken ze over afgelegen gebieden over XDSL&4G oplossing, na analyse door techniekers.
De Tessares xdsl&4G oplossing (https://www.tessares.net/) wordt door een technieker ter plaatse geïnstalleerd (case by case oplossing),
te vervangen producten (bv. Bbox3 type Technicolor) worden door de technieker meegenomen, u hoeft zelf niets terug te sturen.
Hiervoor wordt gebruik gemaakt van een Sagem Bbox3 of Sagem Bbox3v+ modem en
een Sagem F@st 4360 Air 4G modem, deze laatste wordt aangesloten op de Bbox3 Wan-poort die de technieker eerst moet activeren.
Indien de 4G dekking niet ok is biedt een mobiele oplossing of een combinatie vast& mobiel type xdsl&4G Tessares uiteraard geen soelaas
ibpt | Dataportaal - Atlas mobiel (bipt-data.be)
Kaart met het netwerkbereik | Proximus
hoe kan ik verdere info krijgen hierover: beschikbaarheid / prijs?
anders denk ik dat ik beter naar voo overstap, die bieden via hun kabel wel stevige internetsnelheid voor ca 20 euro meer.
Dit levert geen meerprijs op maar dat moet de bevoegde dienst uitvissen of deze opstelling een mogelijke oplossing is voor u en dit kunnen de forum proximus forumedewerkers aan deze dienst opvragen als ze hier de draad opnemen.
Volgens de kaart met het netwerkbereik is er inderdaad een goede 4G verbinding op jou adres.
Hoe ervaar je zelf de verbinding op je GSM? Is die goed of is die eerder onstabiel?
Geert
Geert, het betreft het adres in Malmedy/Ligneuville, hé. Op GSM is de kwaliteit om te bellen ok, maar waze bv krijgt in de nabijheid van onze woning nooit verbinding met het netwerk, maar pas 150 m verder.
Ik zie wel dat klanten tot huisnr 18 wel op VDSL2 zijn aangesloten en dat voor uw adres de mogelijkheid er misschien ook is, maar daarvoor is eerst verder technisch onderzoek nodig. Ik zal vragen aan mijn collega’s van de aansluitingen om u hierover verder op de hoogte te houden.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.