Vraag

internet senelheid zeer traag na nieuwe installatie


Hey all, 

Vandaag de overstap toch gedaan naar proximus. alle werkt, maar het internet is zeer zeer traag naar mijn gevoel. In de winkel hadden ze me maximaal 86 mbps beloofd met een minimum van 63. 

Maar deze avond een testje gedaan en ik heb max 22mbps en 9 a 10 up. Ik woon op een +-350 m van de kast.. 

nog iemand ervaring ermee? 
[img]https://www.speedtest.net/nl/result/16108990666.png[/img]  

[img]https://i.postimg.cc/J4KHpYyd/Schermafbeelding-2024-04-08-194320.png[/img]


32 reacties

👍 Daarom dat ik er direct bijgezet heb “voor VDSL lijn”  😄
Maar ik ben toch ook heel blij met mijn van 100Mbps lijntje en nog het voornaamste dat ik er geen problemen mee ondervindt, wat niet voor iedereen spijtig genoeg altijd het geval is zoals we op het forum hier vaststellen!

Badge +4

Deze die al fiber hebben zullen niet jaloers zijn ! 😁

@Tuner111  En wie weet kan de DLM je zelfs nog verhogen, maar inderdaad al een heel mooi resultaat, voor VDSL lijn, er zullen er zelfs zijn die er jaloers op zijn :)

eindgoed al goed :) 

 

Dan klopt het  want 57 Mbps + 5 Mbps is terug  63Mbps :-)

gewoon tv kijken toen :)

is afhankelijk wat je streamt over de v7 decoder daalt je internetsnelheid:

 

nog een testje gedaan deze avond met 1 tv aan. 

Meer dan in orde lijkt me. 

Dat is inderdaad al veel beter en zit je al op je vectorised provisioning profiel

Nu nog enkele dagen geduld om de DLM zijn verdere analyse te laten doen om je hoger te krijgen, het kan soms vlug gaan en het kan ook wel een week duren voor je op het max mogelijke komt te staan.

Zo deze morgen eens alles uit de stekker gehaald. En dit is het resultaat: 

Toch al een stevige verbetering! Meer dan het dubbele. Als dlm me nu naar nog hoger kan krijgen ben ik zeer tevreden alvast.
 

Merci aan iedereen voor de hulp!
 

Proximus mods: kunnen jullie zien hoe goed de lijn kwaliteit is aub? Zo kan ik toch beetje horen wat ik kan verwachten eens dlm zijn werk doed 

Reputatie 3
Badge +1

Indien de lijn effectief synct op 70/30 zou je best toch een factory reset doen van de modem, dus met een tandenstoker of naald de modem resetten.

Dat kan inderdaad  geen kwaad als je het maar niet frequent achter elkaar doet.

Badge +4

Eens de stekker uit trekken vd modem zou niet echt een invloed mogen hebben op dlm, maar volgens de px medewerker zou je nu al rond de 60 a 70 moeten halen, raar dat je nog geen verschil merkt.

 

@Martin Ook draadloos op de laptop en gsm’s is het the same story.. 

@Tuner111 

heb je met een ander toestel al een de speedtest gedaan, desnoods met een smartphone op wifi-5.0 terwijl je naast de internet box staat.

@RedsFan 

Ik durf niet, uit schrik dat het nog zou zakken. Ook hadden ze me aangeraden om 14 de modem zeker niet uit te trekken ivm met DLM.  

Badge +4

Heb je uw modem al eens herstart ??

@Tuner111

Had je zelf de automatische lijntest gedaan via 0800 22424?

Anders zou je de internet box  eens eerst kunnen rebooten (10 sec stroomloos zetten) 

Maar als dat allemaal niet helpt zou ik dit niet te veel meer herhalen en verder afwachten tot een PX moderator eens kijkt hoe het staat met evaluatie van de DLM bv.

Net de test gedaan, helaas zie ik nog geen verbetering.. 

 

Nu staat er op mijn proximus dit: 
 

 

@Tuner111

Had je zelf de automatische lijntest gedaan via 0800 22424?

Anders zou je de internet box  eens eerst kunnen rebooten (10 sec stroomloos zetten) 

Maar als dat allemaal niet helpt zou ik dit niet te veel meer herhalen en verder afwachten tot een PX moderator eens kijkt hoe het staat met evaluatie van de DLM bv.

          @Tuner111 We meten langs onze kant dat de minimum snelheid dat u beloofd werd ondertussen gehaald wordt. Merkt u zelf nog een trage snelheid?

@YorickP

Net nog eens een testje gedaan: 



recht van de modem met een utp kabel gemeten. 

De medewerker die me zelf gebeld heeft zij dat ik normaal zeker ook al 70/30 moest hebben en dat DLM me na een tijdje op 100/40 zou moeten zetten. Maar goed ik wacht af.. 

Afstand is geen criterium (meer), alléén “Loop attenuation @ 800 MHz”, zoals je ziet uit “mijn” tabel hieronder:

bron: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=51035

@philippe_d 

Mijn tabel komt ook van daar maar sterk vereenvoudigd 😉 

 

Reputatie 3
Badge +1

Een lijn die geprovisioned staat op 70/30 synct altijd bij de eerste keer op 30/10. Nadien (5min later) valt de sync weg en komt deze op vectoring terecht, 70/30 dus.

Reputatie 6
Badge +3

          @Tuner111 We meten langs onze kant dat de minimum snelheid dat u beloofd werd ondertussen gehaald wordt. Merkt u zelf nog een trage snelheid?

Reputatie 6
Badge +2

Afstand is geen criterium (meer), alléén “Loop attenuation @ 800 MHz”, zoals je ziet uit “mijn” tabel hieronder:

bron: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=51035

Ben benieuwd wat de automatisch lijntest gaat opleveren, nu met die Internet boxen kan je spijtig genoeg dat Sagemtool niet meer gebruiken waar je veel meer kon uit afleiden.
Wat mij ook dikwijls opvalt dat er nog wel af en toe zijn die met een lijn van ±400m toch nog in zone 2 vallen ipv zone 1.

  vectored non-vectored
  profiel DLM profiel DLM
zone 1 70/30 100/40 30/10 70/10
zone 2 50/15 100/40 20/6 50/10

Reageer