Skip to main content

Hallo,

Vandaag 2 onderbrekingen op de lijn rond 17:35 en ergens rond middernacht.

Ik merk nu dat het profiel weer op 85/30 staat ipv 100/30…

Is het door het vele thuiswerken momenteel dat de snelheid verlaagd is om stabiliteit te garanderen?

Mvg,

Ik vermoed dat uw gegarandeerde minimale snelheid 70/30 Mbps is (startprofiel lijn)

Het Dynamic Line Management systeem (DLM) kan deze snelheid verhogen  tot een snelheid X (70 → 85 → 100 Mbps)  in functie van de resultaten van automatisch lopende testen

Dit niveau X is functie van de lengte van de lijn, de kwaliteit van de kabel (diameter koperpaar) en het aantal klanten aangesloten op de lokale distributiekabel

Storingen en/of interventies/reparaties op de distributiekabel kunnen tot gevolg hebben de de snelheid tijdelijk terug verlaagd wordt tot een niveau Y (= of > 70 Mbps)

 

Gegarandeerde minimum snelheid

https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/internetabonnementen-voor-iedereen/kies-jouw-optie/speedtest-internet-connectie.html#/input

Sagemtool: o.a.:

https://nl.forum.proximus.be/internet-10/snelheid-max-60-mbps-51806

 


Gegarandeerde minimum snelheid

https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/internetabonnementen-voor-iedereen/kies-jouw-optie/speedtest-internet-connectie.html#/input

Het is wel de gegarandeerde maximum snelheid die aangegeven wordt (hier 70Mbps)

daarom dat er bij die hogere snelheden van bv. 85 of 100, niet van maximum gegarandeerde snelheid kan gesproken worden aangezien dit niet kan gegarandeerd worden door de DLM en afhangt van de evaluatie van de DLM van de lijnen in de distributiekabel.


Goeiedag,

 

Het klopt inderdaad dat de lijn momenteel op 85/30 staat. Wat heel goed is want dit is inderdaad door de DLM. 
Standaard staat de lijn op een voorzien profiel van 70 Mbps.

Het is maar als de lijn lager dan 70 Mbps gaat synchroniseren dat er reden is tot paniek :wink:


Lijn blijft voorlopig op 85/25 wat oké is.

Modem gereset enkele dagen geleden. Vervolgens 3 dagen geen disconnect gehad tot vandaag. Disconnect met volledige modem herstart…

 


@Andrea_018

momenteel stel ik geen problemen vast op je lijnprofiel. Mocht de modem nu nog regelmatig zonder signaal vallen laat het ons dan zeker weten.

 

Geert


Had effectief 4 dagen geen disconnect nu nu rond 22u. Zou dit een vaste disconnect zijn?


Reageer