Vraag

internet Kreta

  • 23 August 2022
  • 10 reacties
  • 554 Bekeken

Wij zijn met verlof in Kreta, je hebt een business abonnement en denkt dan. We zitten safe. Niets is minder waar. 4G staat aan. 2 a 3 “blokjes” ontvangst op de iPhone en internet gaat zo tergend traag dat ik zou zeggen dat het gewoon niet werkt!

huur je een auto dan gebruik je toch even je Wase? Vrees dat ook dat niet gaat lukken.

 

Netwerkselectie staat op automatisch

Indien je zelf kiest is de keuze:

vodafone

cosmote

wind

 

allemaal zelfde resultaat.

mijn vrouw die op het werk 50 abonnementen verzorgd en mij destijds naar Proximus liet overstappen zit ook met de handen in het haar. We leven in 2022, er stonden naar t schijnt al mannen op de maan, we laten raketten vertrekken en halen ze ook weer terug out of space, maar ben je enkele km van huis dan heb je geen ontvangst?!?

ik had al zitten kijken naar andere artikels en daaruit mijn instellingen nagekeken. Volgens mij staan die goed.


10 reacties

Ter info: Je zit natuurlijk daar op de mobiele antenne/ netwerken in Kreta en als de bezetting van hun mobiele antenne hoog is kan je zo’n toestanden krijgen.

Is dit daar op één plaats dat je dit voor hebt of ook als je zich ergens anders bevindt.

je kan altijd je toestel instellingen eens natrekken :

Instellingen om te surfen via 5G, 4G of 3G | Proximus

Verbinden met mobiel Internet | Proximus

 

Martin,

 

wij hebben heel het eiland nog niet doorkruist.

op hotel geen ontvangst, op wandelafstand geen ontvangst en in nabijgelegen dorp geen ontvangst. Als de masten overbelast zijn hoe komt het dat iedereen hier loopt te bellen, videocalls, gps werkt etc??? Morgen auto huren? Wat met gps, dit werkt zoooooo traag dat het niet te doen is.

eigenlijk zegt Proximus dus: neem een abo bij ons maar zonder internet in het buitenland, en neem dan steeds lokaal een kaart.

Hoe dan ook lost het momenteel niets op

voor ons

Reputatie 7
Badge +4

Ter info

Bv

Vodafone (Greece) - Cellular Coverage and Tower Map (cellmapper.net)

De 4G dekking op Kreta lijkt eerder beperkt (tot de kuststreek)

 

Cosmote

 

Als ik nog dichter naar de kust wil gaan zit in IN het water 🤣🤣🤣

@Peter1234567 De Proximus forummedewerkers (moderators) kunnen ook altijd eens checken of alles goed ingesteld staat voor je simkaart

Daarom best het betrokken nummer vermelden in je forumprofiel 

→ ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel Proximus medewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"

We zitten dus in een zone 7 

concreet: als we durven bewegen hebben we nog minder ontvangst.

telefoon en klant# heb ik bijgewerkt

 

ps bedankt voor de snelle reacties 

Reputatie 7
Badge +4

“zone 7” ? 

“7” = aantal antennes maar u kunt op de link zelf klikken en inzoomen (en de per antenne ondersteunde banden terugvinden (3, 7, 20, ...)

bv.

3 = 1800 (herbruik van oude GSM/”DCS” band)

7 = 2600 (kleinste dekking normaal hoogst haalbare snelheden)

20 = 800 (verst dragende dekking maar normaal lagere snelheden)

ik vermoed dat de bezetting van de antenne(s) (vrij) “hoog” zal/kan zijn met alle gevolgen van dien voor de (maximaal) haalbare snelheid

 

Reputatie 7
Badge +3

@Peter1234567 

toch een fijne vakantie gewenst!

jammer, proximus kan niets doen aan het netwerkbeheer in Kreta

ik ga wel achterliggend de instellingen van je gsm laten nakijken: maar het feit dat je bereik hebt (en geen def foutmeldingen) laat me vermoeden dat het aan het netwerk ter plaatse ligt.

vriendelijke groeten

Tina

 

Bedankt,

 

ik ben nieuwsgierig naar de checkup

 

groeten

peter

Reputatie 7
Badge +3

@Peter1234567 

bericht van de tech collega:

“Qua toestel instellingen is het zeker correct.

Alle verbindingen gebeuren  voor 80% op 4G en af en toe op 3G, als de klant een vertraagde internet verbinding ervaart ligt zeer waarschijnlijk aan de lokale providers/masten.

Hij is ook voor 98% van de verbinding op Vodafone.

Lukt het echt niet op een van de andere beschikbare provider?

Welke is de snelheid gemeten? Via een speedtest?”

Jammer, in Belgie hebben we een sterk netwerk… dat is dus nog niet overal zo…

Hopelijk lukt het om toch verder van fijne vakantiedagen te genieten, ondanks…

groeten

Tina

Reageer