Vraag

internet geupdate naar fiber speedtest niet boven 150mbps

  • 19 October 2022
  • 3 reacties
  • 107 Bekeken

Net mijn installatie geupgrade naar fiber.

Voordien haalde ik snelheden van ~60mbps wanneer ik een speedtest doe, nu is het omhoog gegaan naar 150mbps.
Dit komt lang niet in de buurt van de beloofde gigabit.


Tijdens de installatie (ik was niet aanwezig, mijn vrouw wel) is besloten om de aanwezige modem niet te veranderen, waardoor ik nog de bbox3 heb, zou dit ermee te maken kunnen hebben?

Los van waar en via welke connectie ik de test doe, een verdubbeling (60 → 150) lijkt me te weinig.

(ofwel is het een slechte setup voor de test, maar dan had ik ervoor geen 60mbps ofwel is de setup wel goed maar dan moet ik nu meer dan 150 kunnen halen..)

 


3 reacties

Reputatie 5
Badge +1

Wel ik zit aan 6Mbps maximaal beste vriend. Ik zit hier al 6-7 jaar te zagen en klagen om mij op zijn minst VDSL van begin 2000 te geven maar ze hebben nog niets veranderd dus het zal Proximus ook geen zak kunnen schelen bij jou vermoed ik..

@nielss FYI:

best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel Proximus medewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee aan de slag kunnen om dit verder na te trekken van zodra ze hier de draad opnemen.  

NB: Normaal wordt de glasvezel modem verbonden met een utp kabel aan de WAN poort van een bbox3V+

@Martin 

ik heb mijn gegevens geupdate, mocht dit iets duidelijker maken

Reageer