Vraag

Internet for all mogelijk verkeerde sim?

  • 11 November 2022
  • 1 reactie
  • 41 Bekeken

Hallo,

Ik ben vrijwilliger bij een organisatie die mensen helpt die het financieel moeilijk hebben. We hebben voor een mevrouw Internet For All aangevraagd. Ze heeft een pakket gekregen met de post. In dit pakket zat de informatie voor Internet For All en een Huawei modem. De doos van de modem was al geopend. De modem zag er gebruikt uit. De SIMkaart was all uitgedrukt uit de plastieken kaart waar de PUK- en PIN-code op staan. De SIMkaart (het deel met chip op) zat al in de modem.

We hebben de batterij van de modem geladen, verbinding gemaakt met de modem, maar we hebben geen internetverbinding. Het zegt: “connected to device, cannot provide internet”. Op een ander smartphone met een oudere Android-versie zegt het “connected to device, no internet”.

We hebben support gebeld en die hebben uiteindelijk gezegd dat het 48 uur duurt vooraleer het geactiveerd is. Dit was meer dan een week geleden en ze had nog geen internet.

We hebben opnieuw gebeld en toen zeiden ze dat de simkaart geblokkeerd is en dat ze naar een proximuswinkel moest gaan om de kaart te deblokkeren of als dit niet gaat, een nieuwe simkaart aan te vragen.

Die mevrouw is naar de winkel gegaan. Ik was daar niet bij. In de proximuswinkel zeiden ze dat ze van internet for all niets weten, dat die simkaart niet bekend is in het systeem en dat ze géén nieuwe simkaart zullen geven. Ze zouden een expert ernaar laten kijken en die zou haar dan bellen vóór 5u. Er heeft niemand gebeld.

Ik heb op de website van Proximus gezocht naar support. Daar moest ik het oproepnummer van de simkaart ingeven en daar zag het systeem dat de kaart wél bekend is. De kaart is echter een “prepaid” kaart en moet met een geldige E-ID geregistreerd worden.

Dit is niet wat ze ons hebben uitgelegd en niet wat er op deze website staat: https://www.proximus.be/nl/id_cr_internet_for_all/particulieren/r-orphans/internet-voor-iedereen.html

Ze hebben ons toen dit project gestart werd gezegd dat er geen registratie in de winkel nodig is. Proximus krijgt al deze gegevens al bij de aanvraag. Het staat ook niet op de site dat er een registratie nodig is en er stond ook niets in de handleiding in de doos. De simkaart in de video ziet er ook helemaal niet uit als de kaart die in de modem zit. Kan het zijn dat de simkaart gewoonweg de verkeerde is? Of misschien dat de vorige die deze modem gebruikt heeft, gefoefeld heeft en er een willekeurige simkaart in heeft gestoken en deze mevrouw nu de sigaar is?

Ik heb in totaal wellicht 6 uur aan de telefoon gezeten en heb met denk ik bijna 10 verschillende mensen gepraat die allemaal niet goed weten wat er aan de hand is. Deze mevrouw heeft levensnoodzakelijke afspraken afgezegd en uitgesteld om dit probleem op te lossen, zonder resultaat.

Kan hier iemand mee helpen?

Met vriendelijke groeten,

JS


1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

Proximus medewerkers (moderatoren) zijn pas vanaf maandag terug aanwezig op dit publieke forum

Ik vermoed dat er één en ander niet ok is cfr.

pxm-12802-pack-leaflet-mobile-wi-fi-4g-router-nl~2021-11-15-13-23-59~cache.pdf (proximus.be)

en dat Proximus u best een ander toestel laat bezorgen en u vraagt het oude terug te bezorgen

U hoeft zich op basis van bovenstaande mijns inziens niet bezig te houden met plaatsing en/of registratie van een SIM-kaart voor dit toestel (waarschijnlijk een “specifieke voorgeprogrammeerde dataSIM”)

 

Reageer