Beantwoord

internet en tv

  • 13 November 2022
  • 20 reacties
  • 693 Bekeken

  • Rising star
  • 10 reacties

Hallo,

 

Wij hebben nu een tv en internetabonnement.

Maar alleen internet is toch voldoende om digitale tv te kunnen kijken of niet?

 

Wij denken er ook aan via streaming tv te kijken dan hebben we geen van de twee meer nodig.

 

icon

Beste antwoord door Martin 13 November 2022, 10:30

Bekijk origineel

20 reacties

Je hebt een TV abo nodig om de TV kanalen, via decoder en via de Pickx app en webversie , te kunnen bekijken.

Maar voor veel tv kanalen heb je een aparte app /webversie zodat je die kunt bekijken via een internet abo, denk maar aan bvb VRT Max zie → Live kijken naar Eén | VRT MAX

Dit kun je dan ook streamen bvb via een google Chromecast HDMI dongle die je op de ingang van je TV aansluit om het programma dan zo via uw tv te bekijken.
Dus zonder internet geen streaming mogelijk, via mobiel kan evt ook zonder internet maar het dataverbruik kan wel hoog oplopen!

Draadloos TV Kijken door het hele huis, bekijk de oplossingen.

Tv kijken via het internet | edpnet.be

Reputatie 7
Badge +4

Wij denken er ook aan via streaming tv te kijken dan hebben we geen van de twee meer nodig.

En op welke wijze gaat u dan zonder breedband internet “streamen”?  Eventueel via de data van uw mobiel abonnement? Houdt in dergelijk geval wel rekening met het maandelijks beperkte datavolume van dat abo (of de vrij beperkte snelheid wanneer een bepaald volume zou overschreden worden)

&

Cfr reactie Martin

Reputatie 6
Badge +2

Wij denken er ook aan via streaming tv te kijken dan hebben we geen van de twee meer nodig.

En op welke wijze gaat u dan zonder breedband internet “streamen”?  Eventueel via de data van uw mobiel abonnement? Houdt in dergelijk geval wel rekening met het maandelijks beperkte datavolume van dat abo (of de vrij beperkte snelheid wanneer een bepaald volume zou overschreden worden)

&

Cfr reactie Martin

Om dan nog niet te spreken van een eventuele slechte verbinding van mobiel internet binnenshuis zodat het streamen om de haverklap stilvalt.

Of als je internetsnelheid aan de lage kant is als in hoge resolutie wilt streamen

check best eens je minimum gegarandeerde snelheid die PX opgeeft voor je adres =

http://proximus.be/internetsnelheid  (best beide eens testen als klant en als nieuwe klant)

Dank u, ik dacht het al dat zonder internet abo niet mogelijk was o toch niet zo best.

Dus kan het tv abo wel weggelaten worden. toch wel ongeveer 20 euro minder per maand ,en je hebt het niet nodig.

Maar om dergelijke vragen aan proxi te stellen is het niet echt klant vriendelijk, nergens staat er een mail bij contacten.

Ik  weet niet o het wel kan mijn tv weg laten en alleen internet, werkt de tv dan nog wel? normaal heb je voor digitale tv toch alleen internet nodig, waarom dan nog tv bij betalen?

Reputatie 7
Badge +4

Nee voor Proximus digitale TV hebt u een decoder nodig

Flex – Internet, TV, mobile and landline subscription | Proximus | Proximus

Uiteraard kunt u zoals aangehaald door Martin u beperken tot internet en gebruik maken van toestellen zoals bv. Google Chromecast, Android TV of Apple TV boxen en gebruik maken van de apps die door diverse (al dan niet nationale) zenders (al dan niet gratis en/of identificatie) in Google Play of Apple app store ter beschikking staan bv.

 VRT MAX

VRT MAX - Apps op Google Play

VRT NWS in de App Store (apple.com)

 

Bv. onderstaande toestellen maken gebruik van uw internet (en meestal WiFi) en worden in HDMI aangesloten op uw TV

GOOGLE CHROMECAST GOOGLE TV HD | Vanden Borre

Xiaomi Mi Box S EU | Morgen in huis - Krëfel (krefel.be)

APPLE TV HD - Mediaspeler 32 GB (MHY93FD/A) (mediamarkt.be)

 

Diverse voorhanden SmartTV kunnen dergelijke mogelijkheden ook ingebouwd hebben 

dus als ik die decoder nodig heb moet ik tv blijven nemen samen met internet?

Niet zo eenvoudig dan om via streaming tv te kijken?

Als je TV wilt kijken via je decoder dan moet er ook een ‘TV abo’ inbegrepen zijn in je proximus pack zelfs ook als je bv Proximus tv willen bekijken via de Pickx-app of via de Pickx-webversie en als je alleen Internet hebt zonder TV in je pack moet je de methoden zoals reeds beschreven hierboven gebruiken.

Te moeilijk denk ik , makkelijker zoals het is nu.

En alles opzeggen en daarna problemen hebben met streaming.

natuurlijk gaat proximus alles werkeggen en aan doen om geen klant te verliezen en daardoor ook zeggen dat het niet kan met alleen internet!

De PX decoders werken niet als je Internet alleen neemt dus kun je met internet alleen enkel via de reeds beschreven methoden TV zenders bekijken of streamen….

En ik denk dat het juist omgekeerd is dat PX meer kans heeft van iemand te verliezen die op zoek is om TV te kijken enkel met Internet alleen en zij dit niet kunnen aanbieden!

dat laatste begrijp ik niet?

natuurlijk gaat proximus alles werkeggen en aan doen om geen klant te verliezen en daardoor ook zeggen dat het niet kan met alleen internet!

Ik zal het anders uitdrukken dan; of ze nu toegeven of niet speelt in feite geen rol de kans dat ze een klant verliezen is even groot.

zeggen ze dat het niet kan met internet alleen hebben ze kans dat je een ander manier zoekt en je toch als klant te verliezen.

zeggen ze dat het wel kan om je zogezegd niet verliezen als klant, om dan moeten vaststellen dat je geen TV meer kunt kijken op de klassieke manier als met TV abo dan maken ze zeker evenveel kans van je te verliezen als klant.

Dus wat ze ook antwoorden maakt voor u niet uit want je weet al met wat er hier boven al uitgelegd werd hoe de vork in de steel steekt.

Die hierboven aangegeven voorstellen gaan alleen via proximus ,  stel dat ik proximus stop zet ,hoe kan ik dan tv kijken? 

Als ik nu tv Vlaanderen neem heb ik daar dan internet bij of niet?

Maar je hebt daar ook niet alle zenders zoals eclips, of ring tv

zie bvb TV via internet → Tv via Internet | TV VLAANDEREN (tv-vlaanderen.be)

daar staat ; Voor dit abonnement heb je enkel WIFI of 3G/4G/5G nodig.

Dus zonder internet of mobiel internet gaat dit niet

ja  die heb ik al bekeken maar die zenders die ik zei zijn er niet bij?

Maar er zijn aanbieders die nog goedkoper zijn ,maar ik zie niet meteen o er internet bij is.

je hebt bv ook Scarlet Trio Pack | Scarlet voor 40€/mnd

Kiezen voor een Scarlet Pack, dat is kiezen voor éénvoud! Het Scarlet Trio pack bevat een internet-abonnement, digitale televisie en vaste telefonie. Het Scarlet Trio pack wordt geleverd met een Wi-Fi modem en een mailbox.

Kies voor het allerbeste van tv. Ontdek het complete tv-aanbod per regio.

Zenders in Brussel

Brussel

Zenders in Vlaanderen

Vlaanderen

Zenders in Wallonie

Wallonië

 

Gratis internet- en tv-abonnementen vergelijken | Aanbieders.be

ja maar dat is dubbel zo duur als tv Vlaanderen

Reageer