Vraag

Internet connectie probleem

  • 16 February 2022
  • 15 reacties
  • 89 Bekeken

Hi, 

 

Sinds januari valt ons internet en wifi op alle toestellen steeds uit. Soms is het voor 5 minuten maar meestal is het voor een 10 tal seconden. Er zijn dagen waar we het niet opmerken maar meestal gebeurt dit meer dan 20 keer per uur. Dit is zeer lastig want ik werk van thuis en mijn broer heeft online lessen. 

 

Er zijn nu al 5 verschillende techniekers langs gekomen en ze hebben allemaal ‘geen’ probleem gevonden. We hebben nu een nieuw modem, alle switches zijn uitgeschakeld en de telefoon kabel (rj11) is ook vervangen. Maar het probleem blijft. Tijdens het typen van deze vraag is ons internet 3 keer uitgevallen.

 

Ik zou heel graag hulp willen want we zitten hier nu een maand vast met dit probleem.

 

Mvg


15 reacties

heb je ook uitval als je rechtstreeks verbonden bent met een toestel (pc/laptop) aan de bbox via een utp netwerkkabel?

Ja, alles met kabel of wifi valt uit. 

blijft op dat moment het DSL controlelampje continu oplichten op je bbox3?

En als je TV hebt valt die op dat moment ook uit.

Nee alle lampen branden normaal, en TV valt niet uit.

sedert de nieuwe bbox geïnstalleerd werd heeft die al eens gereset geweest

bbox resetten = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

Net gedaan, voorloopig is het goed maar we hadden dit probleem ook met de oude modem. We hebben de nieuwe maar een week geleden gekregen van een technieker.

Zelfs met een nieuwe bbox kan het ook wel eens voorvallen dat je die moet resetten, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je dit om de haverklap zou moeten uitvoeren.

Reputatie 7
Badge +5

@waryab777 Kan je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het even voor je na.

Zelfs met een nieuwe bbox kan het ook wel eens voorvallen dat je die moet resetten, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je dit om de haverklap zou moeten uitvoeren.

Ja het was ok voor een uur na het resetten maar nu is het extreem. Om de minuut ligt het plat.

@waryab777 Kan je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het even voor je na.

Net gedaan

Reputatie 7
Badge +5

@waryab777 Heb jij een switch aangesloten?

Ja, nu wel maar een paar dagen geleden hadden we alle switches uitgeschakkled en het gebeurde nog altijd.

Reputatie 7
Badge +5

@waryab777 We moeten opnieuw iemand ter plaatse sturen. Kan dit nog vandaag?

Vandaag zal het moeilijk zijn, kan het morgen of in het weekend?

Reputatie 7
Badge +5

@waryab777 Ik heb een afspraak voor je ingeboekt morgenvroeg tussen 8.00 en 12.30.

Indien dit niet voor je past kan je dit wijzigen via je MyProximus account.

Reageer