Vraag

Internet Box Instellingen

  • 19 August 2022
  • 17 reacties
  • 2544 Bekeken

Reputatie 1

Weet er iemand hoe in de instellingen van de internet box kan aanpassen?

Ik geraak er niet in.

Ik heb een Twist 40 HD telefoon en kan geen verbinding maken met de internet box.

Hoe los ik dit op?


17 reacties

je kan enkel de instellingen vinden/veranderen via MyProximus voor de nieuwe internetbox.

(Tot nader orde zijn ook nog niet alle instellingen mogelijk voor de Internetbox)

een telefoon op de internetbox aansluiten zie : → Telefoon aansluiten (proximus.be)

analoog en Ip-telefoon  (bij de bbox3 zat er nog een ingebouwde dect basis in niet meer bij de nieuwe internetbox)

nog wat uitleg hier : https://nl.forum.proximus.be/vaste-lijn-45/telefonie-via-b-box-4

“telefonie via bbox4”

Reputatie 7
Badge +4

U kunt geen Twist 40 HD (DECT) aansluiten op de internetbox (geen geïntegreerde Dect basis in de  internetbox in tegenstelling tot Bbox3v+)

Twist 40 HD | Proximus

U kunt bv. eventueel wel gebruik maken van een dergelijke Dect IP basis voor de aansluiting op de internetbox (VoIP)

Gigaset Dect Basisstation, Go Box 100/S30852-H2835-B101, Analoog Verbinding Via Tea-Aansluiting Of Via Lan-Kabel Op Uw Router - Compatibel Met 6 Gigaset Handsets, Zwart : Amazon.nl: Elektronica

Reputatie 2
Badge

Ja die probleem heb ik ook dus je kan de twist hd 40 niet gebruiken op internet box+ en dus moet ik op zoek naar DECT basis station. 

Fijne dag. 

Reputatie 2
Badge

Dat is wel doordacht dat Proximus geen rekening hou dat ook een mogelijk moet zijn om DECT (Twist HD 40) kunnen gebruiken. Dus dat Proximus het maar oplost. Anders kunnen de mensen niet naar Fiber Flex (Ultra) overschakelen. Want ik heb zo’n toestel Twist HD 40 gekocht eind februari dit jaar en dus zit ik er mee. 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Jeroen_056 Het klopt inderdaad dat de Internetbox niet compatibel is met Dect. Onze excuses voor het ongemak. Als je wil kan ik je modem hiervoor terug omwisselen naar een B-box3V+. Op dit ogenblik kunnen wij u hiervoor geen andere oplossing bieden. 

Reputatie 2
Badge

Ja maat dan ben ik mijn Ultra Fiber  of 10gb kwijt.  

Reputatie 5
Badge +2

@Jeroen_056 Dat klopt. Er is momenteel geen andere oplossing.

Reputatie 2
Badge

Dus ik heb kunnen oplossen door Gigaset apparaat. Maar ik hoop dat Proximus er aan werkt dat het in de toekomst wel mogelijk. 

Bedankt en fijne dag nog.

 

Reputatie 2
Badge

Een vraagje kan ik niet bbox3+ combineren met internet box+? 

Groetjes Jeroen

Reputatie 7
Badge +4

Een vraagje kan ik niet bbox3+ combineren met internet box+?

Wat bedoelt u? Wat wilt u bereiken?

Uiteraard kunt u uw Bbox3v+ niet terugsturen (en aan Proximus 99 euro dacht ik betalen)

Voor zover mij bekend wordt voor de internetbox(+) door Proximus - in tegenstelling tot de Bbox3(v+) evenwel 1 VLAN gebruikt 

 

 

@Jeroen_056 je bedoelt waarschijnlijk om de bbox3v+ als router aan te sluiten op je bbox4+ om zo op de de bbox3v+ gebruik te kunnen maken van het geïntegreerde  dectstation van de bbox3v+.

Reputatie 7
Badge +3

Een vraagje kan ik niet bbox3+ combineren met internet box+? 

Groetjes Jeroen

Dat is helaas niet mogelijk

 

Geert

Reputatie 2
Badge

@Martin @GeertC  Dus dat gaat niet BBOX3+ of 4 te combineren met Internet Box+ (Fiber Ultra). Om mij Twist 40  HD aan te sluiten. 

 

Reputatie 6
Badge +2

@Jeroen_056 Het klopt inderdaad dat de Internetbox niet compatibel is met Dect. Onze excuses voor het ongemak. Als je wil kan ik je modem hiervoor terug omwisselen naar een B-box3V+. Op dit ogenblik kunnen wij u hiervoor geen andere oplossing bieden. 

 

Ik vind dat Proximus zich hier er gemakkelijk van af maakt 😣

De TS heeft zeer recent  een telefoontoestel gekocht (DECT handset Twist HD40) dat samenwerkt met de B-box3v+. Proximus vervangt zijn modem (om gebruik te kunnen maken van de nieuwe XGS-PON technologie), en scheept de klant op met het probleem dat hij zijn nieuwe HD telefoon niet meer kan gebruiken.

Teruggaan naar een B-box3V+ is natuurlijk geen optie, gezien de klant dan zijn multigigabit profiel verliest.

Teruggaan naar een DECT oplossing (nieuwe basis) via de PSTN uitgang van de InternetBox is een achteruitgang, want dan verliest hij veel functionaliteit van de Twist HD40 (zoals HD bellen).

Wat Proximus m.i. zou moeten doen in zo’n geval:

De klant voorstellen om zijn Twist DECT toestel (gratis) om te ruilen voor één van de Proximus IP telefoons (vb de Maestro reeks), die zich automatisch kunnen instellen op de Proximus vaste lijn …

Problem solved 😊.

 

 

 

 

Reputatie 6
Badge +2

Een vraagje kan ik niet bbox3+ combineren met internet box+? 

Groetjes Jeroen

 

Het antwoord “Neen” moet je niet zomaar aanvaarden.

Met een beetje goodwill van Proximus zou dat perfect moeten lukken. De B-box3v+ heeft niet alleen een VDSL-2 modem, maar kan ook als router gebruikt worden via de WAN poort (vb voor aansluiten op een Fibermodem).

Ik denk bijvoorbeeld als volgt:

  • B-box3v+ WAN poort (rode RJ45 poort) aansluiten op LAN1/bridge poort van de Internet Box.
  • In de Instellingen van de B-box (https://192.168.1.1) de PPPoE sessie verwijderen.
  • Via “Mijn Telenet” > Instellingen Internet Box > Informatie het MAC adres opzoeken van de B-box3 (bij Toestellen > privé Netwerk). Het IP adres zal 192.168.128.xxx zijn
  • Via “Mijn Telenet” > Instellingen Internet Box > Netwerk > Bridged LAN Host het MAC adres van de B-box3 invullen. Nu zal de B-box3v op zijn WAN poort een publiek IPv4 adres krijgen.

Met een beetje geluk (of met behulp van een Proximus technieker) kan je nu in de B-box3 de telefonie instellingen goed zetten (of die staan er nog in). De Twist HD zal zich terug aanmelden.

Met deze methode zou je dus:

  1. de InternetBox gebruiken als multigigabit internet router (op de XGS-PON ONT).
  2. de oude B-box3V+ als VoIP client en DECT basis.

Problem solved 😀

@philippe_d ik veronderstel dat je met Via “Mijn Telenet”  bedoelt via MyProximus.

Reputatie 7
Badge +4

Ik vermoed dat het dan wel gemakshalve wel beter zou zijn dat Proximus (marketing/productmanagement) zijn vaste telefoonportfolio herziet/uitbreidt met een VOIP Dect basisstation(s) (en bijhorende handsets) die ook de bestaande Twist HD40 ondersteunen

Gigaset Config en internet box+ | Proximus Forum

Reageer