Vraag

internet box

  • 9 June 2023
  • 15 reacties
  • 167 Bekeken

Deze morgen mijn internet box aangesloten ter vervanging van mijn bbox3 alles is nogal soepel verlopen .

Heb 2 laptops verbonden met wifi via de wps knop zonder probleem dan heb ik daarna mijn GSM proberen te verbinden maar dit gaat niet hij vindt een netwerk genaamd proximus home 4250 

ik heb een sms van proximus ontvangen met de naam van het netwerk proximus home 081909 en een daarbij horend wachtwoord als ik dit wachtwoord ingeef dan kan mijn GSM niet verbinden .

ik heb ook gemerkt dat als ik ga kijken in myproximus bij geavanceerde instellingen dan staat daar als netwerknaam proximus home 081909 en als ik op mijn laptop naar netwerk en internet ga dan staat daar proximus home 4250.

Wat is hier aan de hand, iemand een idee?


15 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@street Kan je eens proberen verbinden met je wifi netwerk en wachtwoord van je vorige modem? 

Hallo, Daisy

ja, met mijn vorige de bbox3 was dat geen enkel probleem

Reputatie 7
Badge +5

@street Kan je die wifi gegevens eens proberen om in te loggen op de wifi van je nieuwe modem? 

neen, gaat niet

ik heb zo een vermoeden dat een medewerker van proximus zich vergist heeft van gegevens doorgeven

allee ik weet niet hoe dit in elkaar zit maar ik heb zo een vermoeden dat het zoiets moet zijn .

Reputatie 7
Badge +5

@street Dan kan je je modem resetten via MyProximus zodat hij terug op fabrieksinstellingen staat en dan kan je wel het wachtwoord gebruiken dat je via sms hebt ontvangen.

DaisyS, bedoel je de standaardconfiguratie herstellen?

@street hier staat het beschreven: Reset je b-box/Internet box | Proximus

TBI : (Internet Box - wifi codes - YouTube 

&  Naam en wachtwoord van het wifi-netwerk | Proximus

DaisyS,

bijkomend vraagje, is het normaal dat een wachtwoord 16 caracters lang is?

Ik denk niet dat en nog zal gereageerd worden door een proximus medewerker en zal het dan pas maandag zijn dat ze terugkomen.

Zelf heb ik geen bbox4 dus kan ik niet bevestigen hoe lang die zijn normaal , maar dat zal volgens mij wel kunnen, hoe langer hoe veiliger ;-)

Ok. Martin bedankt om te reageren .

Heb het wachtwoord van de internet box eindelijk gevonden door te gaan naar

instellingen

internet en netwerk

Geavanceerde netwerkinstellingen

Meer opties voor netwerkadapters

R.klikken op Wi-Fi adapter

Status

Eigenschappen van draadloos netwerk

Beveiliging

Netwerk beveiligingssleutel 

Tekens weergeven en je hebt je wachtwoord

het mijne bevatte 52 letters

dus zoals ik vermoede zijn de gegevens door Proximus doorgegeven en zichtbaar in My proximus verkeerd, zowel netwerknaam als wachtwoord.

@street Bedankt voor de feedback.

Normaal zouden de gegevens inderdaad die in de bbox staan en die in Myproximus moeten synchroon lopen.

Had je eigenlijk ook eerst de bbox eerst gereset of niet ?

Nog een vraag als je naar http://proximus.be/myinternet surft kom je dan ook niet in de pagina terecht waar de wifi codes (wachtwoorden) staan?

Martin, de bbox had ik niet gereset 

als ik gewoon naar myproximus ga dan zie ik daar inderdaad de netwerknaam en wachtwoord staan die ook door proximus via sms zijn doorgegeven

als ik de link gebruik die in je antwoord staat dan heb ik enkel een wit/grijs scherm.

@street Ter bijkomende info er zijn ook wel nog problemen met de internet box en Myproximus in verband met wijzigen van wifi wachtwoord zie hier

Martin, bedankt om mij daarop te wijzen voor mij hoeft dit niet zo dringend te worden aan gepast mijn wachtwoord, ik heb dat niet zoveel nodig en indien ik het nodig heb weet ik het waar ik het moet gaan zoeken.

Bedankt voor de tip.

Reageer