Vraag

Internet

  • 11 September 2023
  • 4 reacties
  • 54 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Bij het opstarten van mijn desktop boven heb ik geregeld het probleem geen internetconnectie te hebben. Als ik dan de browser open, krijg ik dan de melding “Geen netwerkverbinding”. Soms gaat het lange tijd goed, en dan krijg ik weer te maken met dat probleem. Ik heb al van alles gedaan, o.a. de modem opnieuw opgestart. Onlangs is de PC zelfs in de winkel binnengeleverd voor het jaarlijks onderhoud en daar had men dat probleem niet.

Nog ter informatie : De desktop is rechtstreeks met de modem verbonden door middel van een ethernetkabel.

Kan hieraan verholpen worden, want het duurt vaak een half uur voordat ik het internet kan gebruiken op de desktop omdat ik vaak meermaals om die reden de ethernetkabel uittrek en de PC opnieuw dien op te starten ?


4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ter info in afwachting van een reactie van een Proximus moderator

Ik ga ervan uit de de DSL & Internet & LAN LEDs van de Bbox3(v+) continu blauw zijn/blijven (en er zich geen modem/router probleem stelt)

Ethernet-verbindingsproblemen in Windows oplossen - Microsoft Ondersteuning

Reputatie 3
Badge

Op dergelijke ogenblikken branden alle blauwe lampjes op mijn b-box3-modem, met uitzondering van het lampje van de ethernetaansluiting van de desktop dan dat knippert.

als het knippert wil dit zeggen dat er data over passeert en naar mate de meer data stroomt zal de frequentie van knipperen toenemen.

De PC in andere gele poort steken van de bbox helpt waarschijnlijk ook niet dan?

Moest je ook een laptop hebben dan zou je als test ook deze kunnen aansluiten met utp kabel en als er daar geen problemen zijn zou het eerder te zoeken zijn op je PC zelf.

desnoods kun je de bbox ook eens restten = 20 sec het verzonken resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

Reputatie 5
Badge +2

@P. Vanbraeckel  Heb je al eens met een andere ethernetkabel getest?

Reageer