Vraag

internet

  • 15 February 2023
  • 2 reacties
  • 68 Bekeken

hallo,
mijn internet is zeer traag. wij hebben thuis internet maxi.

de modem staat beneden in de living en als ik daar een speed test op doe dan haal ik gemiddeld 45 Mbps download en 30 Mbps upload. boven in mijn kamer heb ik een devolo magic staan voor internet voor mijn pc, als ik daarop een speedtest doe dan haal ik 20Mpbs download en 25Mbps upload. op MyProxymus staat er dat ik minstens 80Mbps download zou moeten hebben. zelfs als ik een game download op steam bvb dan haal ik een peak van 4MB/s zolang ik niets anders doe op mijn pc. Ik vind dit echt frustrerend enz zou graag rapper internet willen.

 


2 reacties

@dominiqueroelands je devolo’s versturen het internet signaal via elektriciteitsdraden en kun je zeker niet vergelijken met een signaal dat over een utp kabel verstuurd wordt.

gamen doe je altijd best via utp kabel verbonden aan de bbox (indien mogelijk)

Als je een bbox van sagemcom hebt (kans is groot andere zijn van technicolor) kun je het sagemtool downloaden en je werkelijk lijnsnelheid zien, → SagemTool daarmee inloggen op je bbox als User en met het User wachtwoord dat op een sticker van bbox staat.

ook eens vergelijken met → Speedtest internet connectie | Proximus

PS: 4MB/s = 32Mb/s

Lees dan mijn topic eens :) Wij zitten aan 7mb/s en kunnen geen 2 televisies tegelijkertijd bekijken.. 

 

mvg,
Vincent

Reageer