Vraag

internet

  • 10 August 2020
  • 2 reacties
  • 90 Bekeken

Sinds vorige week ondervind ik een probleem met het internet. Het valt regelmatig weg + als ik opnieuw probeer te verbinden staat er 'verbonden, geen internet'. Dit komt voor op elk apparaat. De modem herstarten helpt niet.

Weet iemand de oorzaak hiervan en hoe ik het kan verhelpen. 

Alvast bedankt.


2 reacties

Wat je voor alle zekerheid eens eerst zou kunnen proberen om te zien of het probleem zich nog voordoet als je "One SSID" op de bbox deactiveerd indien die actief staat.

      Info: "One SSID" wil zeggen één en de zelfde wifi netwerknaam (SSID) die uitgezonden wordt,
              namelijk: wifi-2.4-xxxx (of wifi-home-xxxx voor sommige bboxen) voor beide wifi banden 2.4 & 5.0 Mhz.

  • Deze geïntegreerde functie (ook "Smart wifi"genoemd) zou ervoor moeten zorgen dat alle
    WiFi-clients automatisch overschakelen naar de meest optimale frequentieband (2,4- en 5 GHz-frequentieband)
    om altijd de beste WiFi-verbinding te kunnen gebruiken.
    Maar hierbij kunnen er zich soms problemen voordoen.

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 * Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
Ook kan je later indien gewenst "One SSID" terug activeren, bv. nadat de oorzaak van het probleem zou gevonden zijn.

 

Indien One SSID toch niet actief stond, reset dan eens de bbox

bbox resetten als volgt → klik hier

Reputatie 7
Badge +4

Dirk,

 

Ik zie in de laatste 2 weken geen herstart van de modem, kan je hier ook even mee starten aub?

Reageer