Vraag

Installatie telefoon- internet- en TVnetwerk vanaf glasvezelkabel

  • 31 May 2018
  • 6 reacties
  • 1202 Bekeken

In onze nieuwbouw woning is een glasvezelkabel van Proximus beschikbaar.
Wij voorzien een netwerk vertrekkende vanuit die glasvezelkabel:
* met drie telefoontoestellen ( Eén op elk verdiep )
* met meerdere ( + 5 ) pc's via kabelaansluiting
* twee buitenbeveiligingscamera's
* een drietal Tv-toestellen.

De woning is voorzien van netwerkkabels en aansluitingen RJ45 op de nodige plaatsen.

Welke toestellen van Proximus zijn er nodig ?
* In de technische ruimte.
* In de ruimtes met TV en pc's.
* In de ruimtes met TV, pc en telefoon.

Kunnen TV, PC en telefoon in één ruimte op dezelfde box aangesloten worden ?

Ik ben leek qua Proximus en hun toestellen. Ik ben vertrouwd met Telenet en heb momenteel een dergelijk netwerk via Telenet. Ik wil wel de mogelijkheden van een glasvezelkabel eens uitproberen.

Zijn er dergelijke installatieschema's ? Op de website heb ik niets gevonden buiten eenvoudige opstellingen.

Welke (extra)toestellen zijn betalend, welke zijn inbegrepen ?

Welke zijn de prijzen voor een dergelijke snelle installatie, betaal TV, Netflix e.d. inbegrepen ?

6 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Dag Peter,
Via deze link kan je nagaan of glasvezel mogelijk is op je locatie.
Let wel dat je enkel kan testen indien je een abonnement aanvraagt!
https://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber/particulieren/producten/r-orphans/glasvezel-tot-in-je-woning.html
Mvg. Wilfried
Dag Wilfried.
Ik heb de glasvezelaansluiting met de vermelding Proximus gezien in mijn garage.
Ook uw website vermeld dat de aansluiting er aanwezig is.
Op mijn initiële vragen heb ik nog geen antwoord....
Alvorens een aansluiting te nemen zou ik wel graag enige documentatie en antwoorden krijgen omtrent mijn vragen. Ik ga toch geen aansluiting nemen om dan vast te stellen dat één en ander niet mogelijk of erg duur is...