Beantwoord

inloggen op router

  • 27 December 2020
  • 22 reacties
  • 5036 Bekeken

Ik kan niet meer inloggen op mijn router. Heb reeds een reset gedaan en het originele paswoord ingevuld met gebruikersnaam user, maar noppes. Geraak er gewoonweg niet in. Iemand een oplossing hiervoor?

icon

Beste antwoord door DaisyS 28 December 2020, 09:22

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

22 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Welke router?

Indien het een B-box3 betreft, staat het user paswoord op het etiket.

Heb je een correcte reset gedaan?

Bij een B-box2 is het user paswoord het serienummer (LPxxx).

Hallo

Ja ik heb de B-box 3  met een pinnetje het aantal aangegeven seconden ingehouden. Het paswoord werkt voor wifi verbinding te maken, maar ik kan niet inloggen op de router om aan de instellingen te komen.

bij het indrukken van de reset knop heb je gewacht van het knopje los te laten tot alleen de Power led vooraan bleef oplichten.

Anders zal het wachten worden tot er iemand van prox zelf je morgen kan verder helpen. 

Wachtwoord van je modem | Proximus

De bbox resetten | Proximus

Het zal wachten worden dus. Maar toch alvast bedankt voor de hulp.

Reputatie 4
Badge +1

om in te loggen op de bbox moet je wel via een utp kabel verbonden zijn. Draadloos werkt dat niet (toch bij mij niet ), maar  als je zegt “het paswoord voor wifi werkt wél” hoe heb je dat dan kunnen instellen ? dat moet ook via de bbox, tenzij je het default gebruikt

Reputatie 7
Badge +4

@Fonz er kan perfect in WiFi verbinding gemaakt worden met de BBOx3/3v+ GUI via 192.168.1.1

 

Reputatie 4
Badge +1

Wel inderdaad, net getest met mijn Win10 notebookske gaat dat… met mijn XP computer blijkbaar niet ( wist ik nog van vroeger en recent enkel weken terug, toen ik mijn XP ook via wifi wilde verbinden om draad uit te sparen. Omdat dat niet lukte, terug een draadverbinding gemaakt)

Hangt er dus van af met wat TS verbinding maakt

Het maakt niet uit of je een draadloze of een vaste verbinding hebt om in te loggen op je bbox als er maar een verbinding is met de bbox.

@LoadsOfJupiler graag gedaan.

Reputatie 7
Badge +5

@LoadsOfJupiler Is het ondertussen al gelukt of moeten we het nog steeds even voor je bekijken?

@DaisyS Je mag het eens bekijken.

 

Het probleem doet zich nog altijd voor. Het Default paswoord op sticker van B-Box v3 werkt niet. 

Met chrome de login-url : http://192.168.1.1/7.4.2.0/gui/tpl/src/home/login.html 

 

username : user

paswoord : default op sticker van B-Box V3

@LoadsOfJupiler moet wel User zijn en niet user !

Reputatie 7
Badge +5

@LoadsOfJupiler Welke foutmelding krijg je? Je gebruikt het “userpassword”? 

 

@DaisyS Authentication failure

 @DaisyS  Maar ik merk op dat er geen user password op de router staat.

en je logt toch in met User dus eerste letter als hoofdletter

Reputatie 7
Badge +4

Ook niet mits onderstaande?

Geen 'user password' op bbox 3 vermeld | Proximus Forum

 

Beste antwoord door Martin

die sticker, waarop dit user paswoord staat, bevindt zich tussen de onderkant van het lichaam van de bbox en zijn voet, best de voet effen verwijderen door hem een kwartslag te draaien tov het lichaam, op de doos waarin de bbox zat zou dit normaal gezien ook moeten staan.

Ik veronderstel toch dat uit de reacties van @LoadsOfJupiler  af te leiden is dat het afgelezen werd op de sticker van de bbox3 dus daar zal het volgens mij niet aan gelegen zijn!

 

hier foto van sticker

Me dumb dumb! Lamp gepakt en eens langs alle kanten bekeken en jawel gevonden het passwoord op de onderkant van het kastje tussen de voet. Bedankt voor alle hulp en me “dumb dumb”. :smirk: