Vraag

Internet box+

  • 9 May 2022
  • 6 reacties
  • 1981 Bekeken

  • Apprentice
  • 1 reactie

Dag allen,

 

Na een handvol mensen van de helpdesk te hebben geraadpleegd, probeer ik het eens op het forum.

 

Ik ben kersverse Proximus klant en probeer in te loggen in mijn modem om zo port forwarding in te stellen. Ik vond een artikel terug omtrent de bbox 3 dat je het username en password terug kan vinden op de achterkant van de modem. Het toeval wilt nu dat ik een bbox 4 heb en daar geen enkele nuttige informatie op terug te vinden is. Alleen part/stock nummer en MAC adres. 

1 van de 5 mensen die ik sprak zei zelfs dat het niet meer mogelijk was om in te loggen in de modem. Dus port forwarding is ook niet meer mogelijk? Ik word van het kastje naar de muur gestuurd helaas.

Alvast bedankt,

Jasper


6 reacties

Ter info: Als je in de interface wilt geraken van je bbox4 moet dit via Myproximus gebeuren daarom dat je niet meer kunt inloggen via User en Wachtwoord dat bij de oudere bboxen op een label van de bbox zelf stond.

Ter info: Als je in de interface wilt geraken van je bbox4 moet dit via Myproximus gebeuren daarom dat je niet meer kunt inloggen via User en Wachtwoord dat bij de oudere bboxen op een label van de bbox zelf stond.

 

Helaas is er op MyProximus niets te zien omtrent port forwarding. Onder Internet → Geavanceerde instellingen vind ik subnet maskers maar daar stopt het. 

Level 2 support van daarnet zei me dat dit niet meer mogelijk is vanaf bbox 4 en dat ik wel nog kan downgraden naar bbox 3...

Persoonlijk heb ik geen bbox4 (HGW4), deze bbox wordt nog niet lang aan nieuwe klanten uitgedeeld en daarom is er ook nog maar weinig gekend over al de instelmogelijkheden.

Je kan altijd eens de vraag stellen op het bevriend  www.userbase.be forum.

Reputatie 7
Badge +3

@JSP  Dag Het is zoals Martin laat weten. 

osted on 9 May 2022, 18:11

1

Ter info: Als je in de interface wilt geraken van je bbox4 moet dit via Myproximus gebeuren daarom dat je niet meer kunt inloggen via User en Wachtwoord dat bij de oudere bboxen op een label van de bbox zelf stond.

Inloggen op My Proximus ( app bijvoorbeeld)

dan ga je naar producten, dan tik je op je internet en dan vervolgen s naar het tabblad ‘ instellingen’ verder neem je beneden ‘ geavanceerde instellingen’..vanaf dit moment kun je alle instellingen zien en wijzigen.

Groetjes Luc

 

Ik merkte dat de BBOX4 / Internetbox  enkel via My Proximus  in te stellen is en niet via de interne LAN of WifiInterface in de .

er zit een wel een rj45 Configuratie poort op  ongetwijfeld via een  windows applicatie of misschien via de browser door de technicus
→  voor wat de instellingen betreft die kunnen aangepast worden via My Proximus  dat is basic maar voor een home user ok   , Netwerk settings , firewall met DMZ en port forwarding, en DynDns 

→ maar ik heb een groot probleem met het instellen via MyProximus dat si een publieke web toepassing  die niet beveiligd is , maw iedereen die geoorloofd of ongeoorloofd toegang heeft tot wat er op MyProximus  - dus ook de russische amerikaanse israelische en andere staatshackers die bij proximus binnen zittten en over alle schouders  kunnen meekijken =  kunnen dus kijken wat jij als instellingen aan jouw box meegeeft …

Reputatie 7
Badge +4

@Derek Dwarsliggger Misbruik kan je nooit volledig uitsluiten tegenwoordig, maar onze My Proximus app is wel degelijk beveiligd om dit te voorkomen. Hier wordt zeer sterk op ingezet!

Reageer