Vraag

Ik heb een verbinding tussen de modem en de decoder via een plc. Ik wil graag een bijkomende aansluiting voor een internet verbinding op een tweede locatie in de woning. Kan ik een derde plc aansluiten en gaat dit werken ?

  • 1 April 2022
  • 2 reacties
  • 242 Bekeken

De bestaande aansluiting via plc werkt zeer goed daarom de vraag of ik dit systeem simpel weg kan uitbreiden naar een tweede locatie binnen de woning.


2 reacties

Dit moet normaal gezien werken. Maar met PLC’s kan je nooit op voorhand 100% zekerheid geven van een goede werking, hangt van je lokaal elektrisch net af en kun je het dus maar met zekerheid weten als je deze een tijd in gebruik hebt.

Nu is het wel zo dat bij een TV signaal het vlugger gaat opvallen als er fouten optreden in je verbinding en minder bij internetverkeer aangezien de fouten grotendeels kunnen gecorrigeerd worden maar de doorvoersnelheid kan hierdoor wel wat zakken

NB: als je een flex pack hebt met telefonie inbegrepen dan kun je ook een wifi booster gebruiken die je gratis in bruikleen krijgt en als je een flex fiber pack hebt kun je zelfs twee wifi boosters in bruikleen krijgen.

Wat bijkomende info:

​* Powerline Adapters TL-PA8033P KIT specificaties     
Powerline Adapters TL-WPA8630P KIT specificaties 

Dit zijn de 4 beste powerline adapters van 2021 ✔️ (steviefy.be)

Ondersteunen Magic-apparaten ook oudere dLAN-apparaten?
dLAN-apparaten worden niet door de nieuwe technologiegeneratie ondersteund, dus zijn ze niet compatibel met elkaar.
Werken devolo dLAN-adapters samen met Homeplug AV-adapters van andere fabrikanten?
Alle producten die gecertificeerd zijn volgens de HomePlug AV-standaard, zoals devolo dLAN-adapters, zijn compatibel met elkaar.
Om devolo adapters te verbinden met HomePlug AV adapters van andere fabrikanten, kunt u het beste de coderingsknoppen op de adapters gebruiken. Bij devolo-adapters drukt u deze knop kort in (ongeveer één seconde) om de encryptie te starten. Druk op de knop van de andere HomePlug AV-apparaten volgens de instructies van de fabrikant.

Reageer