Vraag

HELP met het internet

  • 28 June 2021
  • 6 reacties
  • 73 Bekeken

Sinds enige dagen ligt ons internet er om de paar minuten uit. We werken van huis uit, dus dit is niet te doen. We hebben alles al gereset, en dat helpt dus niet. Kan iemand hier snel naar kijken alstublieft. Bedankt.

 


6 reacties

Is dit zo op alle apparaten en heb je dat ook met een pc/laptop die rechtstreeks verbonden is met een netwerkkabel aan de bbox.

bbox al eens gereset door zijn verzonken resetknopje achteraan 20 sec ingedrukt te houden en pas te lossen als alleen nog de power led oplicht vooraan.

Reputatie 7
Badge +4

@Franktv Werkte dit voordien wel stabiel ? 

Ik heb je lijn uitgetest en de verbinding van buiten tot aan de modem ziet er stabiel uit. Je wifi daarentegen geeft wel problemen. Ik zie (een) stoorzender(s) in de buurt van oa de pc en nintendo’s. Dit kunnen andere electronische of draadloze toestellen zijn zoals draadloze camera’s, omvormer van zonnepanelen, microgolf, verlichting, chromecast,…

Hier vind je alvast enkele tips om je wifi te verbeteren. 

HadewychT,

 

Dit zijn geen oplossingen, jullie forum staat vol met identieke problemen.

de problemen zijn vanaf het begin aanwezig en lijken wel steeds erger te worden.

Het probleem zou kunnen zitten in het wIFI kanaal dat ik niet kan aanpassen omdat ik alleen maar een gebruiker ben van de modem.

 

We hebben inmiddels ook een wifi booster van jullie; maar dat is ook geen oplossing

 

Help dit oplossen svp

 

PS met Telenet hebben we dit soort problemen nooit gehad, ik kan me niet voorstellen dat zij beter weten hoe ze de klant moeten helpen dan de mensen van proximus, Ik begrijp dat de oplossing dan zou zijn om over te stappen , maar ik ga ervan uit dat jullie dit probleem kunnen fixen

Reputatie 7
Badge +4

Uiteraard kunt u als gebruiker het WiFi-kanaal aanpassen

Bbox adres 192.168.1.1

user - user password voorhanden op uw Bbox 

klik op banner OneSSID om deze te desactiveren (enable → disable)

dan bekomt u 1 SSID voor WiFi 2.4 en 1 SSID voor WiFi 5.0

vervolgens kunt u door op WiFi 2.4 of WiFi 5.0 te klikken (het tandwieltje) het te gebruiken WiFi-kanaal kiezen auto → manueel)

 

Met bv. onderstaande freeware kunt u eventueel de bezetting van de WiFi-kanalen in uw buurt  detecteren

inSSIDer 3.1.2.1 Download | TechSpot

 

Bij aanpassing best ook de booster herinitialiseren

 

P.S.

Ik ben geen Proximus-medewerker en heb én een Telenet HGW én een Proximus BBox

WiFi-problemen zijn onafhankelijk van het Proximus of Telenet netwerk en zijn te wijten aan drukke bezetting van de kanalen in uw buurt (voornamelijk WiFi 2.4) of van andere apparatuur/stoorzenders zoals hierboven reeds vermeld (motoren, TL-lampen, microgolf, ….) 

Wat uiteraard ook kan is dat de Bbox modem/router aan (ouderdoms)vervanging toe is (ik heb bv. reeds een Telenet HGW vervangen omwille van WiFi-perikelen = soms enkel 5.0 en soms enkel 2.4 voohanden)

@Franktv als je de wifi kanalen niet kunt veranderen dan moet je inderdaad “One SSID” uitzetten en als je veel problemen hebt met wifi verbindingen dan zou ik je zelfs aanraden van die uit te laten staan want ik heb tot nu toe nog altijd het beste resultaat met “one ssid” uit, al zou dit nochtans de beste oplossing moeten zijn aangezien je automatisch het beste kanaal zou moeten krijgen en ook de beste wifi band 2.4 of 5.0 maar dat is dan weer de theorie, maar als je geen  problemen ondervindt met wifi kun je natuurlijk altijd  One SSSID laten opstaan. Na het uitzetten van One SSID liefst (het is niet altijd van doen) toch de booster opnieuw resetten en synchroniseren met de bbox, ook er op letten dat je booster niet te ver staat van de bbox zelfs al duidt die een goed linkkwaliteit aan, door deze van plaats te veranderen. Je kunt ook met je smartphone met een gratis wifianalyzer app controleren waar je best de booster zet waar het wifisignaal wat beter binnenkomt.

Aks het echt allemaal niet lukt en slecht blijft zouden de Proximus forummedewerkers kunnen beslissen om eens een technieker te sturen, maar deze beslissing laat ik uiteraard aan hen over. 

Reputatie 6
Badge +3

Zoals M_016 juist uitgelegd heeft, kan u uw wifi-kanaal wel aanpassen om de modem.

Met de app Home Optimizer kan u uw kamers scannen en de app geeft dan aan wat de beste wifi-kanaal is.

Reageer