Sinds enige dagen ligt ons internet er om de paar minuten uit. We werken van huis uit, dus dit is niet te doen. We hebben alles al gereset, en dat helpt dus niet. Kan iemand hier snel naar kijken alstublieft. Bedankt.
Sinds enige dagen ligt ons internet er om de paar minuten uit. We werken van huis uit, dus dit is niet te doen. We hebben alles al gereset, en dat helpt dus niet. Kan iemand hier snel naar kijken alstublieft. Bedankt.
Is dit zo op alle apparaten en heb je dat ook met een pc/laptop die rechtstreeks verbonden is met een netwerkkabel aan de bbox.
bbox al eens gereset door zijn verzonken resetknopje achteraan 20 sec ingedrukt te houden en pas te lossen als alleen nog de power led oplicht vooraan.
Ik heb je lijn uitgetest en de verbinding van buiten tot aan de modem ziet er stabiel uit. Je wifi daarentegen geeft wel problemen. Ik zie (een) stoorzender(s) in de buurt van oa de pc en nintendo’s. Dit kunnen andere electronische of draadloze toestellen zijn zoals draadloze camera’s, omvormer van zonnepanelen, microgolf, verlichting, chromecast,…
Hier vind je alvast enkele tips om je wifi te verbeteren.
HadewychT,
Dit zijn geen oplossingen, jullie forum staat vol met identieke problemen.
de problemen zijn vanaf het begin aanwezig en lijken wel steeds erger te worden.
Het probleem zou kunnen zitten in het wIFI kanaal dat ik niet kan aanpassen omdat ik alleen maar een gebruiker ben van de modem.
We hebben inmiddels ook een wifi booster van jullie; maar dat is ook geen oplossing
Help dit oplossen svp
PS met Telenet hebben we dit soort problemen nooit gehad, ik kan me niet voorstellen dat zij beter weten hoe ze de klant moeten helpen dan de mensen van proximus, Ik begrijp dat de oplossing dan zou zijn om over te stappen , maar ik ga ervan uit dat jullie dit probleem kunnen fixen
Uiteraard kunt u als gebruiker het WiFi-kanaal aanpassen
Bbox adres 192.168.1.1
user - user password voorhanden op uw Bbox
klik op banner OneSSID om deze te desactiveren (enable → disable)
dan bekomt u 1 SSID voor WiFi 2.4 en 1 SSID voor WiFi 5.0
vervolgens kunt u door op WiFi 2.4 of WiFi 5.0 te klikken (het tandwieltje) het te gebruiken WiFi-kanaal kiezen auto → manueel)
Met bv. onderstaande freeware kunt u eventueel de bezetting van de WiFi-kanalen in uw buurt detecteren
inSSIDer 3.1.2.1 Download | TechSpot
Bij aanpassing best ook de booster herinitialiseren
P.S.
Ik ben geen Proximus-medewerker en heb én een Telenet HGW én een Proximus BBox
WiFi-problemen zijn onafhankelijk van het Proximus of Telenet netwerk en zijn te wijten aan drukke bezetting van de kanalen in uw buurt (voornamelijk WiFi 2.4) of van andere apparatuur/stoorzenders zoals hierboven reeds vermeld (motoren, TL-lampen, microgolf, ….)
Wat uiteraard ook kan is dat de Bbox modem/router aan (ouderdoms)vervanging toe is (ik heb bv. reeds een Telenet HGW vervangen omwille van WiFi-perikelen = soms enkel 5.0 en soms enkel 2.4 voohanden)
Aks het echt allemaal niet lukt en slecht blijft zouden de Proximus forummedewerkers kunnen beslissen om eens een technieker te sturen, maar deze beslissing laat ik uiteraard aan hen over.
Zoals M_016 juist uitgelegd heeft, kan u uw wifi-kanaal wel aanpassen om de modem.
Met de app Home Optimizer kan u uw kamers scannen en de app geeft dan aan wat de beste wifi-kanaal is.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.