Beantwoord

Giga fiber Internet Box

  • 5 December 2023
  • 16 reacties
  • 219 Bekeken

Reputatie 1

Ze zijn giga fiber komen installeren op een nieuwbouwadres. De link zou up zijn, maar ze hadden per ongeluk een Internet box ipv Internet Box+ meegebracht. Nu kan die zogezegd geen verbinding maken met het internet? Een nieuwe installatie kon omwille van omstandigheden niet doorgaan en een nieuwe afspraak gaat veel te lang op zich laten wachten. Er was speciaal goed op tijd gewerkt zodat het in orde ging zijn voor verhuis.

Kunnen ze niet zorgen dat er voorlopig via die box, desnoods op lagere snelheid, gewerkt kan worden en later een nieuwe box geïnstalleerd kan worden? Waarom kan ik niet zelf gewoon die doos insteken waardoor dat werkt?

icon

Beste antwoord door Jelle_07 6 December 2023, 14:58

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

16 reacties

Reputatie 1

Voor alle duidelijkheid, ik heb al een contact gehad en ze gingen een nieuwe afspraak voorzien (dat moet voor nu vrijdag, verhuisdag)
Ik snap alleen nieut waarom die tijdelijke oplossing niet gewoon direct voorzien kon worden. Alle toestellen staan al in huis.

Reputatie 7
Badge +3

@Jelle_07 

Ik zal de configuratie nakijken, kan je het klantnummer nog toevoegen op je profiel a.u.b.?

 

Geert

Reputatie 1

@Jelle_07

Ik zal de configuratie nakijken, kan je het klantnummer nog toevoegen op je profiel a.u.b.?

 

Geert

Klantnummer werd toegevoegd.
Bedankt om het na te kijken.

Reputatie 1

Net weer contact gehad, ze gaan een afspraak fixen, nu gijzel ik mijn technieker tot het internet gefixed is ;-)

(voor alle duidelijkheid, dat is een grap, ik ga niemand gijzelen. Ik hoop gewoon dat het gefixt raakt. Het moeten verhuizen is al erg genoeg, geen internet is levensbedreigend.)

Reputatie 7
Badge +3

@Jelle_07 

Kan je eens uittesten of je nu internet hebt?

 

Geert

Reputatie 1

@Jelle_07

Kan je eens uittesten of je nu internet hebt?

 

Geert

Ik ga er speciaal eens voor op en af rijden straks om te proberen.

Reputatie 7
Badge +3

@Jelle_07 

ok,

hou ons zeker op de hoogte.

 

Geert

Reputatie 1

@Jelle_07

ok,

hou ons zeker op de hoogte.

 

Geert

MVP internet werkt aan iets meer dan 350mbit.

Nu heb ik alleen een factuur gekregen die er niet mocht zijn, ik zal morgen maar weer de klantendienst bellen.

Reputatie 7
Badge +3

@Jelle_07 Kan u mij het factuurnummer en klantnummer bezorgen.Dan kijk ik het even na voor u.Groetjes,Joel

Reputatie 6
Badge +2

 De link zou up zijn, maar ze hadden per ongeluk een Internet box ipv Internet Box+ meegebracht.

Gewoon uit nieuwsgierigheid.

Weet iemand het verschil tussen een Internet Box en een Internet Box+?

 

PS Met een Internet Box moet je toch ook vlotjes 950 Mpbs halen (als je lokaal netwerk en je toestellen deze snelheid aankan)??

Louter ter info:

Wat ik van de PX vernomen heb: 
Indien je Giga Fiber (2,5Gb/500Mb) of Ultra fiber (8,5Gb/1,5Gb) wilt , dan moeten zowel de ONT als de bbox vervangen worden door respectievelijk een ONT-XGSPON en een "internet box+"

Reputatie 1

@Jelle_07 Kan u mij het factuurnummer en klantnummer bezorgen.Dan kijk ik het even na voor u.Groetjes,Joel

7351386531

Mijn klantnummer kunnen jullie als het goed is zien in mijn profiel?
Ik had de Giga fiber “bouwpromotor-promotie” besteld, dat zou voor 6 maand gratis moeten zijn, dus een aanrekening krijgen is wat raar.

Reputatie 1

 De link zou up zijn, maar ze hadden per ongeluk een Internet box ipv Internet Box+ meegebracht.

Gewoon uit nieuwsgierigheid.

Weet iemand het verschil tussen een Internet Box en een Internet Box+?

 

PS Met een Internet Box moet je toch ook vlotjes 950 Mpbs halen (als je lokaal netwerk en je toestellen deze snelheid aankan)??

Nu was het een gedonglde laptop dus wie weet. Echte test doen we wel pas dit weekend wanneer we verhuisd zijn.

Reputatie 7
Badge +3

@Jelle_07 Dat is de aanrekening voor het gsm-abonnement Mobile Flex M voor de periode 1/12/23-31/12/23.Uw pack aan 6 maanden gratis is pas in orde gekomen op 12/12/23.Daar gaat dus volgende maand automatisch een verrekening volgen.Groetjes,Joel

@Jelle_07 

 

https://nl.forum.proximus.be/internet-10/internet-box-vs-internetbox-58843

Dit gevonden op forum.

Hoop dat dit wat verduidelijkt.

Mvg Artie

Reputatie 1

@Jelle_07

 

https://nl.forum.proximus.be/internet-10/internet-box-vs-internetbox-58843

Dit gevonden op forum.

Hoop dat dit wat verduidelijkt.

Mvg Artie

Dank, maar het blijkt dat ze de techniekers/installateurs niet standaard een paar van die internetbox+ dingen meegeven wanneer ze ‘s morgens op pad gaan. Mijn technieker had dus een fout toestel mee en dan wou het internet niet werken. Als ie dan nog zijn voet breekt tijdens het weekend zodat ie de afspraak die we op maandag gemaakt hadden niet kan nakomen (happens, neem hem weinig kwalijk, vriendelijk man) gaat het mis :)
Onze verhuisdatum is nu hard en aangezien we met 2 thuiswerken, wat absoluut 100% niet kan zonder internet, was de apathie via andere communicatie dan dit forum wat frustrerend. Zeker aangezien ik toch ruim op voorhand afspraken had gemaakt.

Ik heb voorlopig internet, zij het wat trager en dan komen ze de nieuwe toestellen maar installeren,  whenever. 
De 2 mods die bijgestaan hebben verdienen een bloemetje. Moesten ze ook een soort servicedeskbingo spelen mogen ze “complimenten” aanduiden op hun kaart.