Vraag

Geregeld wegvallen internetconnectie

  • 16 September 2020
  • 13 reacties
  • 353 Bekeken

Beste

Nog niet zo heel lang geleden had ik de keuze gemaakt om mijn Proximus abbo Internet te veranderen naar een abbo bij een andere provider. Nog geen maand later beklaagde ik het mij zo fel, wegens niet nagekomen afspraken & andere problemen, dat ik terug contact opnam met Proximus. De klantendienst heeft mij geholpen een nieuwe installatie te bezorgen; bijgevolg ook een nieuwe bboxV3.

En nu rijst het probleem. Sinds bij het begin van de installatie van de nieuwe bbox heb ik last van een wegvallende internetverbinding. Iets wat nooit gebeurde bij mijn vorige modem welke ik nog geen maand ervoor ingeleverd had.

Het verliezen van de verbinding gebeurt op onregelmatige tijdstippen, en schommelt onregelmatig tussen 5 Ă  10 seconden tot max. 5 minuten.

Eerst dacht ik dat het kwam doordat de bbox & de lijn zich opnieuw op elkaar dienden af te stemmen. Nu zijn er enkele maanden voorbij gegaan, en het probleem blijft zich voordoen.

Op dit forum heb ik meerdere topics gevonden die hetzelfde probleem aanhalen. Ik heb volgende voorgestelde checks reeds uitgevoerd:

- bbox soft & hard reset

- one ssid activated & not activated

- bbox 12u losgekoppeld van power & lijnverbinding

- kabel bbox to wallconnector vervangen

- via de bbox tool op proximuscloud.be de lijn getest

- problemen dienen zich voor zowel op 2.4Ghz als op 5.0Ghz als via de LAN verbinding, en dit met meerdere verschillende apparaten 

Alle info samen leggend kan ik enkel concluderen dat de bbox een mankement heeft.

Graag advies.

Met vriendelijke groeten

Wim

 

 


13 reacties

Reputatie 3
Badge

Ik had hetzelfde probleem.  Nieuwe modem hielp niet. Uiteindelijk bleek er “buiten” een fout te zitten. Na interventie heel keurig opgelost.

En nu rijst het probleem. Sinds bij het begin van de installatie van de nieuwe bbox heb ik last van een wegvallende internetverbinding

Als daarmee bedoelt dat je dit wegvallen van internetverbinding niet had met de vorige bbox dan is de kans natuurlijk al groot dat er met de nieuwe bbox iets aan de hand is.

Nu als de internetverbinding wegvalt weet ik niet of je er op gelet hebt dat op dat moment het DSL lampje continu blijft branden, als die niet blijft branden dan is de VDSL verbinding die wegvalt en zul je ook gedurende enkele minuten geen Internet en TV meer hebben.

Nu is het altijd moeilijk om op voorhand te zeggen het zit in de bbox of het zit in slechte contacten bij de verbinding tussen je bbox en de VDSL filter TF2007 DSL ingang, die op je intro aansluitdoos NTP2007 ingeplugd zit (aansluiting kabels natrekken)
of zelfs als het zich verder op in de ROP (glasvezel straatkas) zit bvb op de lijnkaart (slechte poort) waar je lijn op aangesloten is . 
Maar morgen kunnen de mensen van het proximus forumteam (als ze hier de draad opnemen) wel beslissen of er beter een technicus gestuurd wordt.

Reputatie 7
Badge +4

hi @w.watt ik heb even je lijn gecontroleerd en op gebied van je verbinding zie ik geen onderbrekingen
het zal dus inderdaad aan de bbox liggen naar alle waarschijnlijkheid
als je wenst kan ik je een nieuwe bbox opsturen naar je thuisadres

Dankjewel aan iedereen voor de snelle respons! :)

@Martin

 

@jonathandr 

Fantastisch, graag.

Is er enige info van mij/mijn abbo die je nodig hebt hiervoor?

Mvg

Reputatie 7
Badge +4

Kan je je gsm nummer even aan je profiel toevoegen? 

@Charlotte.D 

Zojuist bijgewerkt. :)

Mvg

 

Reputatie 7
Badge +4

@Charlotte.D

Zojuist bijgewerkt. :)

Mvg

 


bedankt, we sturen je een nieuwe modem op naar je thuisadres

@Charlotte.D ook wij ondervinden regelmatig problemen met de wifi verbinding tussen modem en decoders die draadloos zijn verbonden. De verbindingsproblemen begonnen vanaf het moment dat we op smart wifi 2.4 zijn overgegaan. Vanavond is het zelfs zo dat we helemaal geen verbinding meer hebben met als gevolg geen tv en internet meer via wifi... Ik heb onze bbox 3 modem meerdere malen heropgestart maar zonder resultaat😔😔😔 Kunnen jullie dit zsm trachten op te lossen aub? De laatste maanden is de kwaliteit van de verbinding echter zodanig achteruitgegaan dat ik erover denk om over te stappen naar een andere provider. Ik was steeds van fan van jullie diensten en service maar het moet gezegd dat dit de laatste maanden fel is achteruitgegaan volfens onze ervaring.

 

Met vriendelijke groeten,

Benjamin Alaers

Reputatie 6
Badge +2

U zegt : de verbindingsproblemen  begonnen 
.wifi 2.4 .....U kunt dat eens uitzetten en zien hoe het dan loopt. Surfen als je nog eens internet hebt naar 192.168.1.1, inloggen en uitzetten. En hopen. 

@Cvanloon Heb naast je tip al alles geprobeert maar zonder resultaat😔😔😔 Een test van de lijn is m.i. eerst noodzakelijk om te kijken wat de oorzaak is mvg Ben

Reputatie 7
Badge +4

@Nimajneb 

bedoelt u dat u smart wifi (OneSSID) hebt uitgeschakeld zonder oplossing?

hebt u al eens een speedtest Proximus  gedaan waarbij één toestel (laptop) met ethernetkabel aangesloten is (en alle andere uitgeschakeld) en wordt de minimum gegarandeerde snelheid op uw adres gehaald en blijven de verbindingsproblemen al dan niet?

veranderen de Bbox LEDs van status bij verbindingsproblemen? (bv. DSL LED knippert, 
.)

 

 

 

 

@Nimajneb Aangezien de problemen begonnen zijn vanaf je op smartwifi gegaan bent, kijk dan eens via de de interface van je bbox of One SSID actief staat aangeduid en zet die eens uit om te verifiëren of je probleem dan opgelost is.

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan eventueel "One SSID" weer geactiveerd worden indien de oorzaak van het probleem niet opgelost is bvb) 

 

maar als het DSL ledlampje op je bbox niet continu blijft oplichten tijdens het uitvallen van internet en TV dan zit de oorzaak in de richting »  bbox » verbinding NTP/TF2007 » Proximus aansluiting op VDSL lijnkaart in straatkast (zie in dit geval ook mijn uitleg hierboven → https://nl.forum.proximus.be/internet-10/geregeld-wegvallen-internetconnectie-51423?postid=664073#post664073)

Reputatie 7
Badge +4

Bij nazicht zie ik van hieruit geen verbrekingen.

Heeft u dit probleem enkel via wifi ? Werkt er ondertussen nog steeds niets ? Heb je een mogelijkheid om te testen met een kabel ?

U kan best alle toestellen herstarten volgens deze procedure. Als dat niet helpt, zal ik een technieker ter plaatse sturen voor nazicht.

Hier vindt u ook nog tips om je wifi te verbeteren. 

Reageer