Beste
Nog niet zo heel lang geleden had ik de keuze gemaakt om mijn Proximus abbo Internet te veranderen naar een abbo bij een andere provider. Nog geen maand later beklaagde ik het mij zo fel, wegens niet nagekomen afspraken & andere problemen, dat ik terug contact opnam met Proximus. De klantendienst heeft mij geholpen een nieuwe installatie te bezorgen; bijgevolg ook een nieuwe bboxV3.
En nu rijst het probleem. Sinds bij het begin van de installatie van de nieuwe bbox heb ik last van een wegvallende internetverbinding. Iets wat nooit gebeurde bij mijn vorige modem welke ik nog geen maand ervoor ingeleverd had.
Het verliezen van de verbinding gebeurt op onregelmatige tijdstippen, en schommelt onregelmatig tussen 5 à 10 seconden tot max. 5 minuten.
Eerst dacht ik dat het kwam doordat de bbox & de lijn zich opnieuw op elkaar dienden af te stemmen. Nu zijn er enkele maanden voorbij gegaan, en het probleem blijft zich voordoen.
Op dit forum heb ik meerdere topics gevonden die hetzelfde probleem aanhalen. Ik heb volgende voorgestelde checks reeds uitgevoerd:
- bbox soft & hard reset
- one ssid activated & not activated
- bbox 12u losgekoppeld van power & lijnverbinding
- kabel bbox to wallconnector vervangen
- via de bbox tool op proximuscloud.be de lijn getest
- problemen dienen zich voor zowel op 2.4Ghz als op 5.0Ghz als via de LAN verbinding, en dit met meerdere verschillende apparaten
Alle info samen leggend kan ik enkel concluderen dat de bbox een mankement heeft.
Graag advies.
Met vriendelijke groeten
Wim