geen verbinding met mijn printer sinds fiber

  • 17 November 2023
  • 12 reacties
  • 317 Bekeken

Wie kan mij helpen  mijn printer HpDeskjet 3050 A te helpen verbinden met fiber 

Zelfs proximus weet het niet moet 35 euro betalen   als er iemand moet komen  ben ontevreden eerst zadelen ze je op met fiber  en laten ze je erna in de steek 


12 reacties

Reputatie 2
Badge

@margotvereecken@hotmail.com

Heb hier ongeveer hetzelfde probleem met een HP printer.

Had die aangesloten met een kabel rechtstreeks aan de modem en op geen enkele manier maakt die printer een verbinding. Op het display staat wel verbonden maar de Imac , de Windows laptop of Iphone kan printen , herhalende boodschap geen verbinding met printer.

Nu heb ik hem aan de router aangesloten en dan in eens is er wel een verbinding en kan ik printen , heel bizar want ik heb niks op de router ingesteld voor  de printer. dat was de kabel inpluggen en het werkt.

Dus wat er mis is of wat de oorzaak is geen idee maar ik ervaar wel ongeveer hetzelfde.

Reputatie 7
Badge +4

@margotvereecken@hotmail.com 

Blijkbaar is er o.a. met (sommige) HP printers een compatibiliteitsprobleem indien gebruik gemaakt wordt van internetbox en WiFi

Cfr bv. 

Oudere toestellen via wifi op Internet Box+ | Proximus Forum

 

→ 

bv. gebruik maken van usb-kabel tussen PC en printer of de internetbox laten omruilen voor een Bbox3v+ (blijkbaar ondersteunt een printer type HP 3050 geen utp/ethernet)

Welke kabel heb ik nodig als ik mijn gsm met printer en bbox wil verbinden 

Heb al 4 x met proximus gebeld die zeggen niets over Bbox3

Allee dat ik 35 euro moet betalen dat ze iemand sturen pff

Reputatie 7
Badge +4

 

Vermits uw printer blijkbaar geen ethernet RJ45 aansluiting heeft, kunt u deze niet met kabel aansluiten op uw bbox/internetbox

 

Beschikt u over een internetbox of over een Bbox3v+ van Proximus?

Installatiegids van je modem: Internet Box, b-box 3V+ of b-box 3 | Proximus

 

 

Bij fiber hebt u normaal een internetbox (met wifi 6/ax) , maar u kunt deze terug laten veranderen in een Bbox3v+ met WiFi 5/ac

 

In principe zou u uw laptop of smartphone ook rechtstreeks met uw printer kunnen verbinden via WiFi Direct (zonder tussenkomst van uw Proximus Bbox/internetbox= rechtstreeks in WiFi tussen uw printer en uw GSML/laptop)

HP printerinstellingen (Wi-Fi direct) | HP® Klantondersteuning

 

P.S.

Veiligheidshalve toch nagaan of u bij een internetbox door de uitschakeling van OneSSID via MyProximus  ( internet - ... - parameters) toch geen oplossing zou kunnen bekomen 

OneSSID gedeactiveerd = 1 SSID voor WiFi 2.4 en 1 andere voor WiFi 5.0 (met hetzelfde WiFi keyword/password)

 

&

Proximus medewerkers (moderatoren) kunnen dit desgevallend deze deactivatie van OneSSID eventueel ook vanaf (ten vroegste) maandag uitvoeren (kantooruren)

 

Badge +4

Ik heb mij hp printer al een jaar of 8 en die heeft wifi, heb deze verbonden met de wifi van de internetbox zonder problemen.

Het zal waarschijnlijk afhangen van welk type HP printer je hebt, want er zijn er toch al verschillenden die dit gemeld hebben dat ze problemen hebben om te verbinden met wifi eens hun bbox3 vervangen werd door een bbox4.

NB: PX forum medewerker op het Frans Forum poste het volgende: 
De oorzaak is de PMF-functie (Protected Management Frames) die extra beveiliging toevoegt aan WPA2 en in tegenstelling tot de Bbox 3, is deze standaard voorhanden in de internetbox. We hebben dit fenomeen vooral gezien op Huawei-smartphones en HP-printers

Heb deskjet 3050A

T zal dan een nieuwe printer worden   met de tijd 

Tof hoor fiber proximus😒😒

Reputatie 7
Badge +5

@margotvereecken@hotmail.com Zoals al is aangegeven kunnen wij je een ander model modem bezorgen indien je dit wenst. Dit is volledig kosteloos, wel dien je deze dan zelf te installeren. Dit heeft dus ook niets met fiber te maken maar vooral met de modem waar je op dit moment mee werkt. Deze kan inderdaad in combinatie met sommige toestellen een probleem veroorzaken omdat niet alle HP printers met dezelfde protocollen werken. Indien je wenst dat we je een andere modem opsturen hoor ik het graag van je.

Hallo DaisyS

Ja stuur dan maar een andere modem op 

Zoja behoud ik men fiber instelling nog   of valt dat terug op het oude 

Alvast bedankt

Gr Margot 

Als je een bbox3 zult ontvangen staat het wifi-wachtwoord op een sticker van die bbox3. je kan die wachtwoorden dan wel zelf instellen via  http://192.168.1.1 en inloggen als User met Userwachtwoord dat ook op die sticker staat.

wifi en User wachtwoord staat op de sticker van je bbox3 die je zult ontvangen

Reputatie 7
Badge +5

@margotvereecken@hotmail.com Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan doe ik het nodige.

 

Reageer