Vraag

geen verbinding met HP printer sinds fiber aansluiting.

  • 24 October 2023
  • 53 reacties
  • 891 Bekeken

Reputatie 1
  • Rising star
  • 16 reacties

Is er ondertussen al een oplossing om oudere toestellen te concerteren met fiber ?

momenteel krijg ik onze( oudere ) printer Hp2549 niet meer op het draadloos netwerk geconcentreerd.


53 reacties

Reputatie 1

Heeft enkel een kleine display voor aantal pagina’s en foutmeldingen bij het afdrukken. 
kan je niets ingeven. 

@DLM

Ik denk dat die deskjet geen bedieningspaneel heeft om gegevens in te voeren? 
Volgens mij is de WPS methode de eenvoudigste om eens te proberen zonder veel poespas.

→ https://WPS knop van je Internet Box

&

HP Deskjet 2540 All-in-One Series

https://support.hp.com › be-nl › document

Houd de knop langer dan 3 seconden ingedrukt tot het lampje knippert om de WiFi Protected Setup (WPS)-drukknopmodus te starten. 4. Statuslampje Draadloos en ...

@DLM 

Je moet niks ingeven met de WPS methode zoals beschreven het is op knop drukken, zoals hierbove, beschreven, of werkt het het niet of heb je nog niet geprobeerd.

Reputatie 1

Inderdaad, zo ging het vroeger. Ik heb een internet box. Daar is geen WPS knop voorzien.

deze staat aan de zijkant van de internet box  zie → https://youtu.be/

Reputatie 1

Alle stappen uitgevoerd, printer gereset.

printer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

😞😣

 

Reputatie 7
Badge +3
WPS Knop is de bovenste 

 

Reputatie 1

Ok WPS gevonden , jammer genoeg zonder resultaat.

 

Reputatie 7
Badge +3

Een HP printer aansluiten op een draadloos netwerk met behulp van Wi-Fi Protected Setup

close

Informatie over hoe u een HP printer met behulp van Wi-Fi Protected Setup aansluit op een draadloos netwerk. Sommige HP printers worden geleverd met een functie genaamd Wi-Fi Protected Setup (WPS), waarmee u de printer kunt verbinden met een draadloos netwerk zonder dat u een computer of netwerknaam en wachtwoord nodig hebt.

 

 

Anders via de virtuele HP assistent eens proberen

Virtual%20Agent%20120.png

Virtual Assistant
Ik kan u helpen met problemen met de draadloze printer of andere problemen.
Virtual Assistant starten >

Virtuele Assistent (hp.com)

 

lgemene wifi-netwerkvereisten en verbindingsstatus controleren

Zorg ervoor dat uw Wi-Fi-netwerk en printerconfiguratie voldoen aan de verbindingsvereisten.

1. Start de printer en de computer of het mobiele apparaat opnieuw op om mogelijke foutcondities op te lossen.

2. Zorg ervoor dat de printer niet met een USB-kabel op een computer is aangesloten. Een USB-verbinding kan de Wi-Fi-installatie blokkeren en de internetverbinding van de printer uitschakelen die vereist is voor HP Instant Ink.

3. Controleer de ondersteuningswebsite of documentatie van uw router om er zeker van te zijn dat deze aan de volgende vereisten voldoet.

  • Veel routers werken zowel in de 2,4 GHz- als in de 5,0 GHz-frequentieband, maar niet alle HP printers ondersteunen beide banden. Zorg ervoor dat de 2,4 GHz-routerband is ingeschakeld en uitzendt. Als de router voor elke band afzonderlijke netwerknamen (SSID’s) uitzendt, sluit u de printer aan op de SSID van de 2,4 GHz-band. Als de printer 5,0 GHz ondersteunt, sluit u deze aan op de 5,0 GHz-band SSID.
  • Bonjour-ondersteuning (Mac): HP raadt routers aan die Bonjour, de netwerkdetectiesoftware van Apple, ondersteunen. Verbinden met Bonjour is de beste manier om de printer te vinden en draadloos afdrukken te ondersteunen.

4. On your computer or mobile device, open the list of available networks.

  • Als het netwerk waarmee u bent verbonden niet van u is, verbreekt u de verbinding met het netwerk en maakt u opnieuw verbinding met uw normale Wi-Fi-netwerk.

OPMERKING: Er kan geen printerverbinding tot stand worden gebracht via openbare of gastnetwerken die gastlogins toestaan die worden gebruikt in scholen, hotels of coffeeshops.

  • Als de netwerkstatus niet verbonden is, maakt u verbinding met uw netwerk en controleert u de status opnieuw. Een vinkje of verbindingsstatus wordt weergegeven naast de netwerknaam wanneer er verbinding is.

5. Plaats de printer in de buurt van de router of range extender en controleer de verbindingsstatus van de printer.

  • Als het lampje of pictogram voor draadloze communicatie ononderbroken en blauw brandt, is de printer verbonden met het netwerk.
  • Als het lampje of pictogram voor draadloze communicatie uit is of knippert, is de printer niet verbonden met het netwerk. Ga naar HP printer instellen (Wi-Fi-netwerk) voor meer informatie.

Ok WPS gevonden , jammer genoeg zonder resultaat.

 

Stond “One SSID” dan ON of OFF als je dit geprobeerd hebt want sommige toestellen hebbenwel last van “One SSID”.

 

Als het natuurlijk iets met de PMF-functie (Protected Management Frames) te maken heeft, die extra beveiliging toevoegt aan WPA2 en in tegenstelling tot de Bbox 3, is deze standaard voorhanden in de internet box (bbox4 = “internet box” werkt met WPA3 en bbox3 met WPA2). Dan zal het natuurlijk niet lukken.
PX heeft dit fenomeen vooral gezien op Huawei-smartphones en HP-printers.

Reputatie 7
Badge +4

Indien het niet lukt om een WiFi verbinding met de router te maken met OneSSID gedeactiveerd, vrees ik dat u

of gebruik zult moeten maken van de usb-aansluitimogelijkheid

of eventueel van de WiFi Direct oplossing 

of mogelijks uw internetbox best laat vervangen door een Bbox3v+

c03848553.pdf (hp.com)

 

 

Reputatie 1

Het zal behelpen zijn met usb kabel, misschien overwegen van printer te vernieuwen. Denk dat deze 9 jaar is.

hoop met nieuwe dat problemen opgelost zijn.

 

allemaal heel erg bedankt voor de ondersteuning.

zullen hier deze topic afsluiten.

 Groetjes Dlm

Reputatie 7
Badge +3

@DLM Graag gedaan , jammer dat het niet gelukt is.

HP printers gaan heel lang mee , ik heb hier ene van 14 jaar oud ,een Officejet  All In One en werkt nog perfect.

@DLM 

Mijn HP Officejet 6500 All in One, heeft na 10 jaar de geest gegeven.

Reputatie 7
Badge +3

@DLM

Mijn HP Officejet 6500 All in One, heeft na 10 jaar de geest gegeven.

Dan heb ik meer geluk met mijn printer , is ook een HP Officejet 6500 All In One

Reputatie 1

Moeilijk te vergelijken zeker, je zou dat moeten beoordelen aantal uren dat ze effectief draaien.🤔

Reputatie 2
Badge

@DLM Graag gedaan , jammer dat het niet gelukt is.

HP printers gaan heel lang mee , ik heb hier ene van 14 jaar oud ,een Officejet  All In One en werkt nog perfect.

Mijn HP Deskjet 3070A uit 2011 doet het ook nog altijd prima via USB kabel. Good enough !

@DLM

Mijn HP Officejet 6500 All in One, heeft na 10 jaar de geest gegeven.

Dan heb ik meer geluk met mijn printer , is ook een HP Officejet 6500 All In One

Het is het doorschuiven van het papier dat niet meer werkt voor de rest werkt alles nog.
Via wifi ondervind ik ook geen enkel probleem.

Reputatie 1

Ha, het doorschuiven van papier  is bij de onze (2549)ook een probleem, de bekleding van één van de doorvoerrolletjes is er af.

bij het invoeren dien je steeds een handje te helpen…dus eigenlijk is de draadloze verbinding geen probleem meer, k’moet er toch steeds bij blijven als hij start met printen.😂

 

Inderdaad het doorschuiven van papier moest ik ook handmatig doen, voor een paar pagina’s is dit geen probleem maar meerdere begint op den duur op je heupen te werken, en zelfs handmatig was het niet evident, want af en toe lukte het nog niet iedere keer.
 

Hallo,

ik heb met veel belangstelling meegelezen. Ik heb ook recent een fiber aansluiting gekregen en ik slaag er ook niet in om mijn printer aan te sluiten op het wifi netwerk. Ik krijg exact dezelfde foutmeldingen als de auteur van dit bericht. Het gaat om een HP Deskjet 2549 (zonder scherm). Ik heb alle mogelijke dingen geprobeerd behalve het opsplitsen van het one SSID netwerk in 2.4 en 5.0 maar ik lees hier dat dat ook niet helpt dus ik ga er mij niet meer aan wagen. Ik ben ook op HP fora gaan zoeken en daar wordt inderdaad PMF aangehaald als mogelijke oorzaak. 

Wou dus gewoon even laten weten aan de auteur van deze vraag dat er nog anderen zijn met identiek hetzelde probleem en dat het super nuttig is om deze content online terug te vinden, ookal zit er geen werkende oplossing in.

Ik weet zeker dat er nog mensen zoals jij en ik zijn die door dit te lezen op z’n minst weten dat het probeem niet bij hen ligt.😀 

Ik staak mijn zoektocht en pogingen tot het vinden van een oplossing. Ik stap over naar aanvaarding. We zullen terug printen met pc en kabel.

Reputatie 1

@NeleG ,

fijn om te lezen, dacht even dat het aan mijn technische kennis lag.

misschien moet Proximus zijn klanten goed informeren wat de gevolgen kunnen zijn van de fiber aansluiting.

is al bijna als de LEZ zone in de grootsteden….als je een ouder toestel hebt val je in kosten.🙄

@DLM Ter info: Het heeft niks te maken met de fiberaansluiting maar met de Internet box (bbox4) als ze bij de bbox3 hadden laten staan dan zou het wel gewerkt hebben.

Als je op koperlijn zat  (VDSL2) en je een bbox4 zou hebben dan had je dit probleem ook voor gehad.

  

 Als het natuurlijk iets met de PMF-functie (Protected Management Frames) te maken heeft, die extra beveiliging toevoegt aan WPA2 en in tegenstelling tot de Bbox 3, is deze standaard voorhanden in de internet box (bbox4 = “internet box” werkt met WPA3 en bbox3 met WPA2). Dan zal het natuurlijk niet lukken.
PX heeft dit fenomeen vooral gezien op Huawei-smartphones en HP-printers.

 

 

Reputatie 1

Beste, laatste update.

in samenspraak met PX internet-box vervangen door bbox 3v+ .

printer werkt terug naar behoren, overige toestellen ondervinden geen problemen.

probleem Hp bij deze opgelost.

groetjes Dirk.

Reputatie 2
Badge

zelfde probleem als hierboven met de HP 2540.

alles geprobeerd zonder resultaat en nu terug werken via usb kabel.

iets heb ik hierboven niet gelezen en dat was over het ip-adres.

ik krijg zelfs géén ip-adres meer van de printer. ( printscreen 2 )

wanneer ik via cmd ping krijg ik het volgende :

sent = 4

received = 0

lost = 4 ( 100% loss )

 

Reputatie 2
Badge

ik heb de printer terug in het netwerk.

heb de firmware van de HP 2540 deskjet AIO laten updaten en de verbinding is er terug.

heb de oplossing gekregen via het forum Tweakers.

topic was : HP Deskjet 2540 - geen verbinding met het internet.

Reageer