Skip to main content
Vraag

Geen TV en inernet met vlagen

• August 2, 2026
  • 31 reacties
  • 177 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Meer dan 30 jaar klant bij Proximus gezien stopzetting BV onze nummers laten overzetten privaat. We hadden telenet als provider voor TV en IT 30 jaar geen problemen. Overstap gemaakt naar proximus TV en internet nu reeds 2 weken geen TV en inetrnet dat regelmatig uitvalt. Daarvoor was het telenet werk met bekabeld internet en met wifi  via DECO (bij telenet nooit probleem gehad) Support laten komen van telenet (man met de laptop 2 keer reeds) zonder naar iets te kijken zijn factuur tikken op laptop en zeggen alles is in orde voor ons het licht aan de binnenbekabeling? Of de switch. nieuwe switch aangeschaft nog steeds zelfde probleem. Dus bekabeling switch probleem licht aan Proximus.

Erg teleurgesteld na 2 weken nog niet opgelost alleen per wwartier dat er iemand zijn onkosten nota terplaatse komt ingeven 85€ zonder iets op te lossen? Wel zegde hij in het gebroken nederlands  “ga terug naar Telenet” Tja goe bezig .

31 reacties

Martin
  • August 2, 2026

@m.v  

Proximus-medewerker kunnen maandag als ze hier terugkomen al je lijn eens meten op eventuele fouten en  zullen uw gegevens zeker nodig hebben om uw klantenfiche te kunnen raadplegen.
Vul die daarom vooraf aan in uw → ForumProfiel (indien dit nog niet gebeurd is).
Zo vermijdt u dat de medewerker deze gegevens later nog apart moet opvragen, wat de behandeling van uw vraag kan vertragen.
Indien u het nodig vindt kunt u in het veld "Ticket" bijkomende relevante informatie toevoegen.
Deze gegevens zijn om privacyredenen uitsluitend zichtbaar voor Proximus-medewerkers.
Andere forumgebruikers kunnen ze niet raadplegen.
Klik daarna onderaan op "sla wijzigingen op".
Laat hier even weten wanneer dat gebeurd is.

Als je internet uitvalt op je internet box kijk je best ook eens of de lichtjes dan nog correct oplichten op je Internet box,
→ Wat betekenen de lampjes van je Proximus-toestel? | Proximus

Je kan ze ook eens resetten = { Reset je Bbox/Internet box}

Heb je dan eigenlijk op het moment van uitvallen ook geen internet meer als je een laptop/pc rechtstreeks op je internet box aansluit met utp netwerkkabel?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • August 2, 2026

Dit is gebeurd 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • August 2, 2026

Internet valt die moment ook  weg 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • August 2, 2026

Is zuiver een internet probleem , op tv komt geen ethernet verbinding. de technieker die hier langst kwam zegde zonder na te zien dat het aan de bekabeling licht of de switch maar dat kan onmogelijk 1 het is een gebouw van 4 jaar oud en de bekabeling heeft 4 jaar gewerkt zonder enig probleem, juist bij de overschakeling naar Proximus zijn de problemen begonnen 

Martin
  • August 2, 2026

internet valt weg zeg je, maar is dit ook het geval als je via pc/laptop met een utp netwerkkabel aangesloten bent rechtstreeks op je internet box dus zonder switch.

Indien het aan de binnenkomend signaal van proximus ligt dan zou ook de lichtjes op je internet box niet meer beide continue blauw mogen blijven oplichten. 

Nu in verband met die switch daar is het belangrijk dat die “IGMP snooping” ondersteunt en actief staat, zeker voor je TV-box.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • August 4, 2026

Heb andere switch aangeschaft en getest met het zelfde resultaat.

Dat uw technieker juist kabeltje inplugt, en zelfs niet kijkt in wat hij dat inplugt (nakijken of IGMP actief staat is ook een raadsel voor mij? Het is bij de meeste woningen zo dat de modem in de garage staat en de tv-box in de woonkamer en ben je verplicht met een switch te werken als je 2 tv’s wil plaatsen, deze zou moeten geleverd worden door Proximus om problemen te voorkomen en eventueel voorzien moeten worden op de modem.

Na zelf wat verder gezocht te hebben gisteren stel ik vast dat de storingen op bepaalde zenders voorkomen. Zou het kunnen dat het signaal dat binnenkomt te zwak is?  Indien het aan ons binnenhuis netwerk zou liggen waarom gebruikt proximus dan deze bekabeling voor de tv box gezien de modem van proximus wifi meegekregen heeft?

YorickP
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • August 4, 2026

Op het moment dat TV of Internet wegvalt/niet werkt, weet u of de modem dan de normale lichtjes toont, of branden er dan minder lichtjes (of andere kleuren)?

Ik zie zelf geen data verlies op de lijn, kwaliteitstesten lijken ook in orde. Ik ben even de kast op straat aan het laten controleren om te zien of daar verlies teruggevonden wordt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • August 4, 2026

Er branden 2 blauwe lichtjes. Ik stel dit regelmatig vast dat internet uit valt gezien internet radio! Op de computer merk je dit alleen als ik online  bepaalde sites moet raadplegen.

momenteel is het weer zover dat de radio is uitgevallen en op zoek is naar ethernet.

YorickP
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • August 4, 2026

Ik heb te horen gekregen dat ze de kaart op straat herstart hebben, wat mogelijk de uitval van daarnet verklaart.

Normaal gezien zou de verbinding nu stabiel moeten blijven.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • August 4, 2026

Ik kijk het nogmaals na en laat het zeker weten

Martin
  • August 4, 2026

Er branden 2 blauwe lichtjes. Ik stel dit regelmatig vast dat internet uit valt gezien internet radio! Op de computer merk je dit alleen als ik online  bepaalde sites moet raadplegen.

momenteel is het weer zover dat de radio is uitgevallen en op zoek is naar ethernet.

Als het nog moest voorvallen: Op het moment dat het zover is dat je radio uitvalt (ik gis dat dit dan op je laptop/pc is die verbinding maakt met de internet box via wifi? of is het via ethernetkabel) blijven de 2 ledje continue blauw oplichten dan op je internet box?.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • August 4, 2026

Neen is een echte radio op internet, dit zijn enkele seconden dikwijls en ben ik niet snel genoeg :-) tot nu toe geen probleem deze namiddag verschillende keren uitgevallen. Gisteren avond konden we geen VRT (kannaal 1) kijken alleen VT4 kon je zonder storing naar kijken? Overschakelen ging niet. Wat ik helemaal niet versta is dat alles perfect werkte met telenet, nu is er wel TV bijkomstig dat over internet werkt en vroeger over coax. Het blijft een raadsel. Ik heb alle utp kabels in huis ook getest en zijn allen ok. Indien zich een probleem zou voordoen met een kabel, switch zou dat probleem onophoudend moeten zijn veronderstel ik?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • August 4, 2026

Nog vergeten te melden radio via ethernet niet via wifi !

Martin
  • August 4, 2026

Indien zich een probleem zou voordoen met een kabel, switch zou dat probleem onophoudend moeten zijn veronderstel ik?

Daarom niet noodzakelijk onophoudend.

Nog vergeten te melden radio via ethernet niet via wifi !

Is die ook op de switch verbonden?

Enfin, we zullen best even afwachten wat het resultaat is van het rebooten van die kaart in de straatkas!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • August 4, 2026

Ja deze is ook via de switch verbonden. tot hiertoe IT radio niet meer uitgevallen

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • August 4, 2026

We zijn er nog steeds niet, nog steeds zelfde probleem.

Geen TV  pff  

Martin
  • August 4, 2026

@m.v  Heb je soms een lange utp netwerkkabel liggen die je zou evt kunnen gebruiken om die voorlopig even over de vloer te leggen zodat je de internet box met deze netwerkkabel kunt verbinden met je tv decoder.

Wat je ook zou kunnen doen is met je laptop even een https://speedtest.net uit te voeren, door de utp kabel die nu in je tv decoder steekt uit de decoder haalt om hem  in je utp netwerkstekker van je laptop te steken ipv de decoder, om te zien of je wel genoeg internetsnelheid haalt?
En dan kan je ook de snelheid  vergelijken met deze die je meet door de utp kabel die van je internet box in de switch aankomt, uit de switch los te koppelen en in je laptop steken om terug een speedtest te doen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • August 5, 2026

Goedemorgen Martin,

Gisteren heb ik alle kabels die met de router verbonden zijn uitgemeten. Daarbij stelde ik vast dat de kabel die de installateur tussen de router en de switch had geplaatst, defect was. Sindsdien heb ik tot nu toe geen problemen meer ondervonden. Zoals ik al in een van mijn vorige berichten meldde, sluit men de apparatuur aan zonder deze verder te controleren. Ook bij de overstap van Telenet naar Proximus ging men onvakkundig te werk: de stekker van Telenet zat zelfs nog in het stopcontact, wat ik gisteren pas ontdekte. Mijn abonnement voor tv en internet kan dus vanaf vandaag pas écht starten 5/08/2026 alle voorgaande dagen zullen we protesteren.

Ik vindt het teleurstellend dat wij het zelf hebben moeten oplossen gezien uw personeel onvakkundig is en niet in staat is eigengemaaktye problemen op te lossen. Ik zeg nog instalatie werkte perfect op telenet, na overgang op proximus de eerste weken veel problemen gehad.

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • August 10, 2026

@m.v 

Sinds 04/07 ben je klant bij ons, klopt dit?

Ik zal dit doorgeven aan de klantendienst en vragen of je hiervoor een tegemoetkoming kan krijgen.

Geert

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • August 10, 2026

Beste Geert, probleem is nog niet volledi opgelost 

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • August 10, 2026

@m.v 

Ik ging ervan uit dat alles nu in orde was: 

Aangezien we geen storing op het netwerk terugvinden, past het voor jou als we hiervoor eens ten technicus laten langskomen?

Geert

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • August 10, 2026

@GeertC, men is reeds langst gekomen met een laptopje en dan is alles in orde. Maakt zijn factuur ter plaatse 85.€ en we zijn geen stap verder, en ben ook niet van plan steeds de 85€/per kwartier te protesteren. Gelukkig ben ik in contact met CUO en heb gevraagd voor opvolging.

Vriendelijke  groeten

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • August 12, 2026

En toen werd het weer stil aan alle kanten

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • August 20, 2026

@m.v Ik heb alle memo’s van de interventies ter plaatse eens gelezen en alles nagekeken. Hieruit blijkt dat je werkt met een eigen mesh systeem en enkele switches achter uw modem hebt staan. 

Dit kan helaas invloed hebben op de werking van onze toestellen, om er 100% zeker van te zijn dat het niet aan de switches ligt of het mesh netwerk zou je eigenlijk alles er tussenuit moeten halen en enkel onze toestellen rechtstreeks aan sluiten op de modem. Blijft het probleem zich dan voor doen kunnen we het verder bekijken . Indien het probleem zich niet meer voor doet weten we dat het aan de switches of eigen netwerk kan liggen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • August 20, 2026

Beste Daisy, ik heb al meer dan 5 jaar hier netwerk en tv gehad van telenet zonder 1 probleem gedurende deze jaren. Vanaf Proximus niet anders dan problemen.

Ik veronderstel dat uw signaal niet sterk genoeg is gezien beeld vervorming en regelmatig uitvallen van de internet radio (geen laptop of pc radio) internet ! Ik kan onmogelijk mijn tv in de garage zetten om dat te proberen. Proximus bied aan tot in de huiskamer dan moet ik dit niet nazien. Alle UPT kabels zijn nagemeten, heb nieuwe switch gekocht en uitgeprobeerd met het zelfde resultaat. TP link ook de Mesh is TP link

Vriendelijke groeten