Vraag

Geen toegang meer tot cloud.


Cloud toegang langs gsm geeft telkens foutcode 2055 en toegang via my proximus geeft aan dat er een technisch probleem is ? Dit duurt reeds enkele maanden en na diverse mails en chats nog geen resultaat. Zou graag terug aan mijn bestanden kunnen dewelke zich in de cloud bevinden.


23 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Probeer om nog eens je cloud account opnieuw aan te maken: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_cloud_acc/particulieren/support/internet/cloud-en-my-e-press/uw-cloud-account-instellen/een-cloud-account-aanmaken.html en gebruik dan de website of de app of je dan terug aan je bestanden geraakt. 

Opnieuw installeren zou je inderdaad kunnen proberen maar dat werkt bijlange niet altijd en moet Proximus de koppeling opnieuw maken.

Noppes werkt niet, al geprobeerd maar dank je wel.

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb je account even verwijderd en opnieuw toegevoegd. Kan je nu nog even testen?

Beste Charlotte, op gsm nog steeds de foutcode 2055 en via my proximus de melding technische probleem.

Reputatie 7
Badge +4

@tony herck  Ik heb een aanpassing uitgevoerd op je cloud toegang. Kan je nog eens testen.

Beste Thierry, net 2 pogingen gedaan via mobiel maar telkens foutcode 2055. Gisterenavond app verwijderd en gsm terug opgestart en terug geinstalleerd doch nog niet. Ook via my proximus geen toegang wegens technisch probleem.

Reputatie 7
Badge +4

@tony herck Kan je eens proberen via de website http://www.proximuscloud.be/

Net geprobeerd doch foutmelding. 

Reputatie 7
Badge +3

Net geprobeerd doch foutmelding. 

 

Kan je het nu nog eens proberen?

 

Geert

Net gerobeerd via link nog steeds foutmelding aldook mobiel fout 2055 😒

Reputatie 7
Badge +4

@tony herck  Aan onze kant zien we niet direct iets mis met je Proximus cloud account , alles staat actief. Kan je voor alle zekerheid ook eens met een andere browser testen? Kan je ook eens je cookies en tijdelijk internet bestanden verwijderen? 

Beste Samuel, mobiel heb ik android 9.0 en hierop staat de cloudapp geinstalleerd, inlog geeft telkens het bericht FOUT  Er is iets misgegaan. Wacht enkele minuten en probeer het opnieuw. (Code 2055)

Via de laptop probeer ik in te loggen via jullie eigenste site en my proximus onder mijn producten en hier komt het bericht : 

Geachte gebruiker, wegens een technisch probleem is het momenteel niet mogelijk om deze toepassing te raadplegen. Gelieve ons hiervoor te verontschuldigen.

Telkens bij het afsluiten worden alle mogelijke cookies en temp int files automatisch verwijderd.

GRTJS

Reputatie 7
Badge +4

@tony herck Ik heb het doorgegeven naar de betrokken dienst, van zodra ik een antwoord krijg laat ik hier iets weten.

Beste Samuel, net nog een poging ondernomen via de desk top pc en hetzelfde resultaat. Idem via een uithuizige pc, namelijk die van mijn zoon. Zelfde resultaat.

Reputatie 6
Badge +3

Controleer ook eens de machtigingen voor de Cloud app:

De app heeft toegang tot:

BAH0TYCVcT4bH2ErsHtCEbO-1Tr5O5Hjwst6AFghZQt5pI8NkfonAsmYfnvj939aqSVtbuM81B38AB0GYQ=s20-rwApparaat- en app-geschiedenis

  • retrieve running apps

AUs-Fih7eEfuhp-4lYGGK65UvYQ2K6qaKi0dRUipSmiac-QL94IbT-XylwOgMoaYBDLuGOz1l5Yn_K6z1NM=s20-rwIdentiteit

  • find accounts on the device
  • add or remove accounts
  • read your own contact card

c5fJsmDZCeHY1tZmeGXL12sHi8herULd72A_egjaAHylmgM-4gLiw4CuDJSzNnK5q8yxAAy4RyxtkdYzcg=s20-rwContactpersonen

  • find accounts on the device
  • read your contacts
  • modify your contacts

4rkEm_eN4F8lAtqf1avrqAQ49_IjMjRduxI5szmftCXmKzSaLsNScjM5DSGQp2qtI5R_fqj8j7aJi_G3dg=s20-rwLocatie

  • approximate location (network-based)
  • precise location (GPS and network-based)

T0FSi5cHSE6ZmXMZAv0tidh8XAQWi7_WqbhtZ1XfNYhLJyOfudKVtiySoaBhBku4bzpRZTnddzjL1A-D=s20-rwSms

  • read your text messages (SMS or MMS)
  • receive text messages (MMS)
  • receive text messages (SMS)
  • receive text messages (WAP)
  • edit your text messages (SMS or MMS)

QDYtvjtZon4TYi4-wkvfIqszmmJL258051XdtozjpIZVH-8zVoay1oBS9vw7lzDYYaDz48AzxmOY040lNqc=s20-rwTelefoon

  • directly call phone numbers
  • read call log
  • read phone status and identity
  • write call log

pHtIujPWxciAZcfYSwlrGGq14Z984rKLMgcm9RPATLiOlbrWy-tVlelEWgED7gpktgcD1tZizVeHiO5fkw=s20-rwFoto's/media/bestanden

  • read the contents of your USB storage
  • modify or delete the contents of your USB storage

aWNKQedLTpw6u6yyMjQObmuoKu67A1czWnIcvID86oAmMT02r5mNdRn6l9ZN2t2MIyH6tNy-01v7ukeQ=s20-rwOpslag

  • read the contents of your USB storage
  • modify or delete the contents of your USB storage

xbP_oGuJ21iG29iVh0p-UIZPzi_fYj8PMYiqDd9-LvaZ_a1tRcwp0I2-arfXvgX9YtfZTTaqwcLRWPNQM_c=s20-rwCamera

  • take pictures and videos

U-_SG8pHTsqU_IyZTGQRkVMdLaAUeq1OnKGrB06KHF1z7vkkIQK3iF0HcbfTe1RnGlh-ajnZkbphl2W3Gdk=s20-rwInformatie over wifi-verbinding

  • view Wi-Fi connections

l2htRLV5Mt-RZ6nroJCXy3OF_CqdntOsEetnLEjH1wC-WJWV00R5orcBWj0NMFKJVEQU6JhPYRBCKnj3_Q=s20-rwInformatie over apparaat-ID en gesprek

  • read phone status and identity

Overig

  • read sync statistics
  • modify app ops statistics
  • modify battery statistics
  • receive data from Internet
  • view network connections
  • create accounts and set passwords
  • send sticky broadcast
  • change network connectivity
  • allow Wi-Fi Multicast reception
  • connect and disconnect from Wi-Fi
  • full network access
  • read sync settings
  • run at startup
  • prevent device from sleeping
  • modify system settings
  • toggle sync on and off

Hier kan je zien hoe dat je de permissies kan controleren en aanpassen: https://support.google.com/googleplay/answer/6270602?hl=nl

Wis ook het cache geheugen van de Cloud app: https://www.androidcentral.com/how-and-when-clear-app-cache-or-data-android

Maak je gebruik van een beveiligingsapp op jouw smartphone?

maar webversie via laptop werkt ook niet als ik het goed begrepen heb!

Reputatie 6
Badge +3

Het leegmaken van de browser cache staat standaard niet aangevinkt wanneer je tijdelijke bestanden wist. Zie hier hoe dit te doen: https://www.browserchecker.nl/cache-bestanden-verwijderen Reset ook eens het wachtwoord van je Cloud account: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_cloud_pwd/particulieren/support/internet/cloud-en-my-e-press/problemen-met-cloud/wachtwoord-van-cloud.html Het is ook vreemd waarom dat wanneer de topic starter gaat kijken bij MyProximus dat er daar staat technisch probleem. Hier staat ook dat je niet meer kan inloggen met een oud wachtwoord: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_cloud_app/particulieren/support/internet/cloud-en-my-e-press/uw-cloud-account-instellen/de-cloud-app-installeren.html

ik weet in ieder geval dat er dikwijls ergens iets moet aangepast/ingesteld …. worden bij proximus bij veel gevallen met dergelijke cloud problemen!

Reputatie 6
Badge +3

Dat blijft mij toch verbazen bij een heel groot bedrijf als Proximus dat er nog heel veel manueel moet aangepast worden. Dit duid op een fundamenteel probleem. Er zou zoveel mogelijk geautomatiseerd moeten zijn. Waarschijnlijk weer een synchronisatieprobleem tussen Proximus en de cloud infrastructuur aanbieder.

 

Ja dat stel je hier inderdaad gewoon geregeld vast aan wat er dagdagelijks gepost wordt.

Hallo, Ik krijg ook steeds de error 2055. Geprobeerd op verschillende browsers.

Kunnen jullie mijn account eens checken?

bedankt

Johan

  

Hallo, Ik krijg ook steeds de error 2055. Geprobeerd op verschillende browsers.

Kunnen jullie mijn account eens checken?

bedankt

Johan

  

Martin schreef:

hier juist bij mij eens getest op Windows 10 versie 2004 met www.proximuscloud.be

en krijg geen foutmelding, probeer toch eens via privébrowsing met toestcombinatie

CTRL + SHIFT + N

of je dan ook de foutmelding krijgt

 

Beste Martin
 

Alvast bedankt voor inderdaad via een workaround zo ongeveer 30% van het aangekaarte probleem tijdelijk op te lossen.

Op browserniveau lijkt dit inderdaad soelaas te bieden, echter niet ideaal vermits je dan elke keer opnieuw je logingegevens moet intypen en nog meer jammer is natuurlijk dat in het wit knipperende venster met “OK” werkt dit niet werkt :-( .
Ergens bizar en natuurlijk vooral ook spijtig want dit werkt op een zekere manier ook via een (soort van) browser daar ik een browsergerelateerde foutmelding krijg als internet niet kan worden gevonden.

Ik heb ondertussen trouwens op 4/5 (ipv voorheen op 3/5) computers geen toegang meer via de applicatie. Dit gebeurde nadat ik plots opnieuw moest inloggen en ik “minimale cookies” selecteerde... 
Hopelijk brengt dit voor iemand een verder inzicht in het probleem dat zich stelt :-)  

Y.

Reageer