Vraag

Geen monitoring? Kast dat uitgevallen is?

  • 13 May 2023
  • 6 reacties
  • 82 Bekeken

Badge

Wat ik heb voorgehad…

Plots had ik geen internet meer. Ik wachtte en wachtte en was geduldig. Ik had al een factory reset gedan van de modem maar niets hielp. In de namiddag belde ik dan maar naar Proximus omdat het te lang bleef duren. Hoewel ik eigenlijk aangaf dat het niet bij mij thuis lag, stuurde men toch een technieker ter plaatse. Na enkele testen stelde deze man ook vast dat het nog steeds niet werkte. Zelfs na het vervangen van de BBOX. Dus ging hij naar de verdeelkast in de straat. Daar stelde de technieker vast dat de hele kast eruit lag. Hij nam de nieuwe BBOX terug mee en installeerde terug de oude. Hij belde wel de nodige diensten op en ik moest geduld hebben. Tegen 22u had ik terug internet, maar nog steeds geen TV. Niemand kwam langs om te testen. Vrouwlief en kinderen waren ongelukkig zonder TV. Ik deed snel enkele checks en ik stelde vast dat ik plots een andere login had in de modem (XXXX@PROXIMUS.) Ik deed dan maar terug een factory reset maar die login kwam altijd terug. Vandaag belde ik opnieuw met Proximus. Ik legde alles uit en er kwam terug een technieker. Het kon niet remote opgelost worden? Deze technieker deed een lijntest en stelde vast dat ik plots een ander lijnnummer had. Er was blijkbaar een vergissing gebeurd in de kast gisteren? Besluit: Mijn eigen onderzoek was altijd correct. Verbeterpunten. Kon Proximus dit niet zelf sneller opmerken zonder dat ik moest bellen? Daar het probleem er al was van rond 11 uur en ik pas om 13u belde. Dit probleem verklaart ook waarom dat internet de voorbije dagen al zo vreemd deed. Het haperde, een instabiele downstream etc. Die kaarten / of dat verdeelpunt was het aan het begeven. Is er dan geen monitoring? Maar waar ik achteraf nog het moeilijkste mee heb. Daar de modem gratis is voor de flex-abonnementen, waarom nam de vorige technieker die terug mee? Vandaag kreeg ik de nieuwe modem toch en deze is beduidend veel sneller. Ik ben nu eigenlijk blij dat dat er een fout gebeurde tijdens het herstel gisteren, waardoor ze vandaag terug kwamen en ik nu toch een nieuwe en snelle modem heb. Ik wist zelfs niet dat deze gratis was. Maar dat staat ook zo op internet. Eigenlijk zou men standaard een nieuwe modem moeten plaatsen bij de klanten die problemen ondervinden en zeker als het niet hun eigen fout is. Al bij al. Uitstekende service! Hopelijk leert men hieruit. Tot op heden werden telkens alle problemen steeds keurig opgelost. Daarvoor dank Proximus.


6 reacties

Ter info: De bboxen zijn altijd gratis in bruikleen geweest.
De nieuwe bbox4 heeft wifi6 aan boord dus met apparatuur die dit ondersteunt zal het inderdaad wat sneller gaan ;-)

Badge

Ter info: De bboxen zijn altijd gratis in bruikleen geweest.
De nieuwe bbox4 heeft wifi6 aan boord dus met apparatuur die dit ondersteunt zal het inderdaad wat sneller gaan ;-)

  1. De bboxen waren enkel voor nieuwe klanten. Slechts sinds kort zijn ze ook beschikbaar voor bestaande klanten. Maar Proximus deelt ze niet spontaan uit. Daarenboven nam die vorige technieker hem zelfs terug mee. 
  2. Je suggereert dat je wifi enkel sneller gaat als je apparatuur dit ondersteunt. Wat moet je bestaande apparatuur dan ondersteunen? Hoe komt het dat mijn steenoude laptop met de Wifi G standaard nu een heel stuk sneller is?  Het verschil is enorm. Gewoon alle apparaten gaan nu heel veel sneller tijdens het surfen. Echter dit is een klassieker. Als je vroeger een nieuwe Gigabit switch in het netwerk plaatste dan waren ineens de oude pc´s met 10/100Mbit netwerkkaart ook een pak sneller. Ook al zijn ze nog steeds slechts verbonden op 100Mbit zoals voordien.

1 ik bedoelde dat eens je een bbox van PX krijgt (om het even welk type dat die altijd gratis geweest is) je kan geen bboxen kopen of huren…. 

2 wat ik bedoelde dat ze wifi6 moeten ondersteunen om van deze hogere snelheid te kunnen genieten.

Badge

1 ik bedoelde dat eens je een bbox van PX krijgt (om het even welk type dat die altijd gratis geweest is) je kan geen bboxen kopen of huren…. 

Dat heb ik gelukkig ook nooit beweerd. Ik zei dat ik niet spontaan een nieuwe kreeg en dat de vorige technieker het zelfs terug mee nam terwijl het voor me GRATIS was. Mijn ex vrouw vroeg zonet ook een nieuwe BBOX aan en zou eenmalig 49Euro moeten betalen. Zodoende zou ze er wel voor moeten betalen en dus is het NIET altijd gratis en voor iedereen. Je KRIJGT het dus NIET altijd.

 

2 wat ik bedoelde dat ze wifi6 moeten ondersteunen om van deze hogere snelheid te kunnen genieten.

 

Zoals initieel aangehaald zijn ALLE toestellen hier in huis een heel stuk sneller sinds de nieuwe BBOX.  Jij repliceerde hierop “apparatuur die dit ondersteunt zal het inderdaad wat sneller gaan” Wat een foutieve stelling is. Alle apparaten gaan nu een heel stuk sneller dan ervoor. Ook hele oude. Ze genieten allemaal van hogere snelheden, betere reactietijden etc. Of ze nu Wifi 6 ondersteunen of niet. Ze zijn een heel stuk sneller nu. Met dank aan de nieuwe box

Bedankt weeral iets bijgeleerd.

Heb het ondertussen ook op de Site van PX gevonden → Je wifi is krachtig & stabiel met Internet Box | Proximus

TBI: Schakel naar de internetBox via MyProximus = 
Vervang je b-box door een Internet Box | Proximus

 

Badge

Bedankt weeral iets bijgeleerd.

Heb het ondertussen ook op de Site van PX gevonden → Je wifi is krachtig & stabiel met Internet Box | Proximus

TBI: Schakel naar de internetBox via MyProximus = 
Vervang je b-box door een Internet Box | Proximus

Je die link had ik gisteren al gevonden. Daarom heb ik iedereen aangeraden de nieuwe box te bestellen. Mijn ex reageerde dat ze moest betalen. De rest krijgt hem gratis. Ze moet omschakelen naar FLEX en het is opgelost

Reageer