Skip to main content
Beantwoord

Geen mailbox meer sinds overgang Scarlet naar Proximus

• 27 februari 2025
  • 4 reacties
  • 625 Bekeken

Sinds gisteren kan ik via mijn outlook geen mail meer verzenden, ontvangen wel. Dus wil ik eens gaan kijken op de site naar mijn mailbox. Log me in bij Scarlet die stuurt me door naar Proximus, na wat gedoe kan ik me daar ook aanmelden. Ik kan mijn facturen en gegevens allemaal zien behalve mijn mailbox of mail daar geraak ik niet meer aan niet meer via Scarlet en ook niet via Proximus. Net even gechat met Proximus maar hier kunnen ze niets doen. Hoe los ik dit nu op?

Groetjes,

Willy

Beste antwoord door V. Willy

Daarstraks heb ik met scarlet gebeld om te vragen hoe ik daar nog aan mijn mail kon. Dit is terug in orde, maar een mailbox vind ik er niet meer terug. Ik had 2 mailboxen één voor mij en één voor de kinderen.

Nu bezig geweest met mijn outlook en ik denk dat dit nu ook in orde is….

Dankjewel voor de info stap voor stap.

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

4 reacties

Martin
  • 33259 reacties
  • 27 februari 2025

@V. Willy 

Controleer eerst eens of je via  https://www.scarlet.be/login/nl/scarlet-webmail.html nog mails kunt versturen.

Staan je instellingen nog correct voor uitgaande mail: → 

1. Open Outlook
  2. Voer je e-mailadres in. Klik op Volgende.
  3. Voer je wachtwoord in. Klik op Verbinden.
  4. Klik op Volgende (naast je e-mailadres).
  5. Selecteer IMAP.
  6. Vul de velden als volgt in:
    • Inkomende mail:
      • Server: imap.scarlet.be
      • Poort: 993
      • Encrypton method: SSL/TLS
    • Uitgaande mail:
      • Server: relay.scarlet.be
      • Poort: 587
      • Encrypton method: STARTTLS
      • Vink Beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) is vereist aan.
      • Vink Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist aan en vervolgens Dezelfde instellingen gebruiken als voor de server voor inkomende e-mail.
  7. Klik op Volgende.
  8. Voer je wachtwoord in.
  9. Selecteer je IMAP-account en klik op Voltooien.

• Auteur
  • Apprentice
  • 1 reactie
  • Antwoord
  • 27 februari 2025

Daarstraks heb ik met scarlet gebeld om te vragen hoe ik daar nog aan mijn mail kon. Dit is terug in orde, maar een mailbox vind ik er niet meer terug. Ik had 2 mailboxen één voor mij en één voor de kinderen.

Nu bezig geweest met mijn outlook en ik denk dat dit nu ook in orde is….

Dankjewel voor de info stap voor stap.

• Rising star
  • 16 reacties
  • 27 februari 2025

@Martin 

Bedankt voor jouw hulp!

Dankzij de nieuwe settings voor smtp (voordien: smtp.scarlet.be poort 465) kan ik nu ook eindelijk opnieuw mails verzenden via mijn oud (en gratis) SCARLET emailadres (nog afkomstig van Tiscalinet). Bijkomend moest ik echter wel de oorspronkelijke accountnaam om in te loggen wijzigen naar mijn emailadres.

Waarom laat Scarlet (of Proximus) dit verdorie niet weten aan zijn klanten en werd dit eergisteren zomaar aangepast?!

Martin
  • 33259 reacties
  • 28 februari 2025

Bedankt voor je feedback.
Was inderdaad vroeger als volgt volgens mij:
Server voor inkomende e-mail (IMAP): imap.scarlet.be Poort: 993 (SSL ingeschakeld)
Server voor inkomende e-mail (POP3): pop.scarlet.be Poort: 995 (SSL ingeschakeld)
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.scarlet.be Poort: 465 (SSL ingeschakeld, en ‘mijn server vereist authenticatie’ inschakelen).

Bij Proximus (skynet) mail is het ook inloggen met je mailadres.