Vraag

geen internet en tv na stroompanne

  • 24 August 2022
  • 12 reacties
  • 552 Bekeken

Beste, vandaag hadden wij een stroompanne. Na het inschakelen van alle stroom werkte niets meer. Ik heb de android tv box opnieuw opgestart en gereset zonder resultaat. Telkens de melding dat het ethernet niet gevonden kan worden. De wifi en gewoon internet werkt ook niet. Bbox herstart en reset maar zonder resultaat. Kan vervinden met wifi netwerk op telefoon maar komt melding bij verbonden zonder internet... wat kan ik hier aan doen? Groeten Kristof Foubert


12 reacties

Om te beginnen moet eerst je bbox werken zoals het moet. 
Dus je zegt dat je de bbox al herstart en gereset hebt.

Dit wil dus zeggen dat je DSL controlelampje op de bbox moet continu oplichten want anders zal al de rest niet werken.

zie betekenis van de controlelampje op je toestellen.

 

Het DSL lampje brand en het wifi lampje pinkt. De wifi op mijn telefoon werkt ondertussen. De android tv box geeft steeds de melding ethernet kan internet niet vinden....

Is je android v7 decoder rechtstreeks verbonden met een netwerkkabel aan je bbox.

anders moet je de tussen liggende toestellen (bv wifi bridge of wifi booster of PLC) ook eens herstarten.

Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

En een laptop/pc  verbonden aan je bbox met utp kabel, krijgt die internet verbinding

Ik heb mijn wifi booster uitgeschakeld en nu werkt mijn android box wel... hoe dit ermee te maken heeft snap ik zelf niet. Morge zal ik deze eens terug aanzetten om alles te testen.  Alvast bedankt voor de reactie!

Reputatie 7
Badge +5

@Krisfoub Is het allemaal terug in orde? 

Hey daisy, het lag vermoedelijk aan de wifi booster die voor alles te resetten ook moest worden uitgezet. Tv en internet/wifi werkt terug maar ik krijg de wifi booster niet correct geinstalleerd. Ik heb de installatie handleiding van de wifi booster gevolgd(zelfde ruimte als bbox, wps gekoppeld en link quality en access point lampjes branden). Bij het inschakelen (in de ruimte waar hij moet staan) licht uiteindelijk enkel het access point lichtje op en niet het link quality lichtje terwijl dit volgens de handleiding wel zou moeten oplichten.... weet niet goed hoe dit komt...

@Krisfoub je gebruikt de wifibooster waarschijnlijk waar hij uiteindelijk moet staan als repeater. Zet de schakelaar eens op repeater om te zien wat dit geeft.

Als je hem alleen gebruikt om een decoder aan te sluiten met een netwerkkabel mag de schakelaar op booster staan.

Reputatie 7
Badge +5

@Krisfoub Lukt het met de tips van @Martin ?

De wifi booster dient om mijn wifi signaal in huis uit te bereiden. Om op de 1ste verdieping ook een goed wifi signaal te hebben. Welke stand moet hij dan staan? 

“repeater “

(tenzij je hem zou verbonden hebben met een utp kabel aan de bbox dan is het “access point”)

Oke bedankt, moet ik hem dan opnieuw koppelen (met wps knoppen) met de bbox in stand "repeater" of nu gewoon in stand repeater zetten. 

Reputatie 7
Badge +5

@Krisfoub Je kan hem op repeater of automatisch zetten.

Reageer