Vraag

Geen internet

  • 3 October 2022
  • 6 reacties
  • 46 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Wie kan me helpen, ik heb Wifi maar op mijn MacBook Air kan ik surfen, ook de mails komen niet binnen.

Op mijn iMac en iPhones werkt alle normaal.

Als ik de bBox reset werkt ook MacBook Air enkele minuten.

Kan de bBox kapot zijn?

Graag hulp.


6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ik vrees dat u vandaag geen reactie meer zult bekomen van een Proximus medewerker (moderator) op dit publieke forum

→ eventueel 0800 22800 tot 22h

Indien uw iMac via Bbox of uw iPhones via WiFi van de Bbox op het internet geraken, lijkt het probleem zich mijns inziens op het eerste zicht niet op het Proximus netwerk of op niveau van de Bbox te bevinden

Indien actief kan de uitschakeling van OneSSID in de Bbox u eventueel een oplossing bieden (= aparte 2.4 en 5.0 SSID activeren)?

 

Reputatie 4
Badge +2

Morgen probeer ik SSID uit te schakelen, hopelijk helpt dat.

Bedankt voor de tip, ik laat morgen iets weten.

Als je op je MacBook kunt surfen (tenzij ik het verkeerd interpreteer) dan zal het volgens mij ook geen wifi probleem en ook geen OneSSID of bbox probleem zijn.

Reputatie 4
Badge +2

Kan niet surfen op het MacBook tot ik de bBox reset..

Ach oké had het anders geïnterpreteerd,  maar houd er rekening mee dat als je de bbox reset ook OneSSID automatisch actief wordt.

Reputatie 4
Badge +2

Bedank Martin.

Na de laatste keer resetten werkt het MacBook nu nog.

Ik zal afwachten, dat is regelmatig en dan opeens weer geen internet, dan weer resetten en een paar minuten later weer, maar soms werkt het een twee dagen. Ik denk soms dat er misschien een programma is dat corrupt is????

Martin, redder bedankt voor je hulp!

Reageer