Skip to main content

Even geleden verving men onze ‘oude’ bbox3 met een ‘nieuw’ type bbox3.

Hoewel ik alle portforwarding instellingen correct gekopieerd heb, heb ik nu geen toegang meer tot mijn intern netwerk van buitenaf.

DynDNS is ook enabled en werkt wél, maar als ik naar dat adres (zowel domain name als raw IP) ping krijg ik geen respons. Dit werkte vroeger perfect.

Op de myproximus site staat dat er ‘lage’ beveiliging is (extra poorten 23, 80, 443 geopend) maar SSH, ping, of een HTTP(S) verbinding met de server die ik lokaal draaiende heb lukken allemaal niet.

Traceroute geeft enkel sterretjes weer.

Mijn server is via het intern netwerk perfect bereikbaar.

Hoe kan ik dit verder debuggen? Kan iemand van Proximus me helpen?

maar als ik naar dat adres (zowel domain name als raw IP) ping krijg ik geen respons. Dit werkte vroeger perfect.

Van waaruit probeer je dat, vanop het internet of vanop je eigen lokaalnetwerk thuis, probeer het dan eens via het mobielnetwerk in dat geval.

Staat je firewall op medium in je bbox 

bbox al eens herstart = 10 sec spanningsloos zetten


maar als ik naar dat adres (zowel domain name als raw IP) ping krijg ik geen respons. Dit werkte vroeger perfect.

Van waaruit probeer je dat, vanop het internet of vanop je eigen lokaalnetwerk thuis, probeer het dan eens via het mobielnetwerk in dat geval.

Staat je firewall op medium in je bbox 

bbox al eens herstart = 10 sec spanningsloos zetten

Bedankt voor je reactie, Martin.

Pingen van buitenaf lukt helaas ook niet, zelfs niet wanneer ik de firewall op medium instel (die heeft volgens de tooltip overigens enkel impact op aanvaarding van WAN requests).

Herstarten van de bbox ook al vaak geprobeerd (waarvan minstens 1x zeer lang zonder spanning).


Je moet toegang van buitenaf ook activeren in je Bbox instellingen. Ik heb hetzelfde probleem als jou. Ik krijg een error als ik toegang van buitenaf wil activeren. Blijkbaar is dit een fout in de BBox, maar Proximus geeft geen reactie op dit probleem.


Ik ging er inderdaad vanuit dat dat @mvh@maestrogelato.com inderdaad identiek de zelfde instellingen uitgevoerd heeft als bij zijn vorige bbox.

Maar als het niet is om de bbox zijn interface van extern te benaderen is bvb een server (of service die draait ) die op de bbox aangesloten is dan moet externe toegang niet geactiveerd worden.

zie bvb ook voor externe toegang op de bbox3

→ https://nl.forum.proximus.be/archieven-2010-2017-44/externe-toegang-tot-bbox-3-36425


Dan vraag ik mij af waar het probleem ligt. Bij de vorige versie van de BBox werkte alles netjes. Nu krijg ik geen verbinding van buitenaf werkende. Ik probeer mijn domotica te bedienen via externe verbinding, maar dit werkt nu dus ineens niet meer. Alle instellingen staan nochtans juist.


louter als bijkomende info wat hier vroeger nog de revue gepasseerd is:

Portforwarding naar Lan Ip adressen instellen werkt.
Portforward naar de eigen gateway BBOX3 kan niet.
Dat wordt niet aanvaard door de webinterface die vast hangt
aan de poorten 443 en 8443 die in de GUI voorzien zijn .
Als BGC die niet blokkeert dus.
Tenzij iemand de command set van de bbox3 kent om een ander
poortnummer te kiezen voor remote beheer is er geen andere oplossing

Als een nieuwe installatie gebeurt, krijgt de bbox een soort
voorlopig inlogid toegekend van het type sa123456.
Waarbij de benodigde poorten open staan.
En werkt het remote beheer dus even, pas na een tijdje wordt
de definitieve id toegekend type fd123456, maar dan zijn de poorten
voor remote beheer gesloten en kan je dus niet meer van buiten aan je bbox.
Je kan de poorten ook niet open zetten via de e-services
omdat je die nieuwe id niet kent, aangezien je daarvoor remote toegang nodig hebt,
dat dus niet meer werkt !.

Dit kan je nu opgelost krijgen door even met een lokale computer
in te loggen op de bbox, het account id op te zoeken,
via e-services technisch profiel op basic zetten waardoor poorten 80, 443 en 23
ook geopend worden en die heb je niet nodig als je bv enkel 8443 wilt gebruiken.
Dan nog de gateway herstarten.

========================================
Remote access op bbox3 inschakelen zie:
http://screenshots.portforward.com/routers/Belgacom/b-box_3/Remote_Access.htm 
zie ook :
http://www.nas-forum.com/forum/topic/48961-acc%C3%A8s-%C3%A0-distance-bbox-3-belgacomproximus/ 
Portforwarding : External-port:443 || Internal-port-443 || Internal-host 192.168.1.1
Te bereiken via:
http://Bbox3WanIp:443 ---via Bbox3 portforwarding---- 192.168.1.1

- bbox3 remote toegang uit/aan >
http://192.168.1.1/6.7.0/gui/tpl/src/access/remote-access.html 
- bbox3 Port mapping >
http://192.168.1.1/6.7.0/gui/tpl/src/access/nat.html 
28/02/20 Remote Access port 443 > 8443 instellen op bbox3 sagemcom geeft een error:
Wat info in gebruik van 443 en 8443 >
https://www.router-switch.com/faq/difference-between-https-port-443-and-8443.html 
cfr: https://nl.forum.proximus.be/internet-10/bbox3-router-remote-access-op-poort-8443-zetten-49688/index2.html#post645375 

 


Kunnen jullie beiden voor alle zekerheid een hardware reset doen, en de modem opnieuw proberen te configureren? 


Kunnen jullie beiden voor alle zekerheid een hardware reset doen, en de modem opnieuw proberen te configureren? 


Ik heb de poorten 80, 443, 23 uit gezet, dan hardware reset van de modem gedaan, dan *al* mijn instellingen opnieuw ingegeven, dan de poorten weer open gezet, dan de modem herstart.

Helaas werkt het nog steeds niet

@Martinbedankt voor het overzicht, ik zie helaas niets dat ik nog niet geprobeerd heb. Al begrijp ik niet goed wat je met die eerste pragraaf bedoelt. Ik heb remote access uit staan, en ook wanneer ik die poort p 8443 wil zetten (ook al staat die dienst uit) krijg ik een melding ‘submit error’ of zoiets. Dat is misschien dezelfde error als die laatste link in je lijstje, maar eigenlijk weinig relevant denk ik want vroeger werkte het zonder deze instelling.

Voor mij lijkt dit alsof er bij proximus iets mis loopt. Ik kan zelfs niet pingen of tracerouten, dat zou toch niet mogen?


Reageer