Vraag

gateway

  • 20 December 2020
  • 6 reacties
  • 375 Bekeken

Ik wil even iets vragen,

Ik had de V7 decoder en die werkte niet naar behoren, 

Bij nazicht van de BBOX3 bleek dat deze 1 ½ maand geen updates had gehad.

Toch kwamen de problemen regelmatig terug. 

Wat me nu opgevallen is dat is dat internet op mijn pc regelmatig niet beschikbaar is en dan krijg ik volgende mededeling als ik op het icoontje van internet ga staan “ standaard gateway niet beschikbaar’.

  • Heeft dit met de BBOX 3 te maken?
  • Want dat zou de problemen die ik met de V7 decoder had misschien verklaren.
  • Want als ik het goed begrijp dan gaat de V7 via internet.
  • Aan mijn pc zal het niet liggen, want die is nieuw en heeft al zijn updates met succes gehad.

Wie heeft een antwoord op mijn vragen?

Ik wil duidelijk zeggen dat ik nog uitermate tevreden ben over Proximus,


This topic has been closed for comments

6 reacties

Want als ik het goed begrijp dan gaat de V7 via internet

De apps die draaien op je Android decoder gaan via Internet , maar je kan wel bvb met een decoder TV kijken zelfs als Internet uitvalt.

Dat de software van je bbox nog na bv twee maand nog niet geüpdatet is  niet zo abnormaal, zo frequent gebeurt dit ook weer niet.

Welke software versie staat er op je bbox nu 

 

Ik weet niet welke software daarop staat. Maar vorige week heeft proximus mij gecontacteerd en zelf de bbox een update gegeven en een herstart gedaan voor het decoder probleem. 

Maar waarom geeft mijn pc die opmerking? De bbox is toch een gateway of zie ik dat fout? 

Toen ik de v7 decoder kreeg is volgens mijn mijn hoeveelheid internet dat ik mag verbruiken naar 3 tb gegaan.

je kunt de software uitlezen hier → Onthaalpagina inloggen als User en met het userwachtwoord dat op een sticker van je bbox zelf staat.

  • Softwareversie

    8c.514A

  • GUI-versie

    7.4.2.0

  • Hardwareversie

    1.0

Standaardgateway is deze van je bbox en is 192.168.1.1 

Als je netwerkkaart automatisch staat moet je die niet zelf invullen:
 

Maar de problemen met de V7 die hier door verschillenden gemeld wordt valt met alle types v3 voor.

Hallo,

Gewoon even ter info, Ik heb sinds enkele dagen een nieuwe bbox3. Wow wat een verschil, internet gaat veel sneller, waar ik voordien geen verbinding had in huis nu plots wel. Gewoon geweldig,

Bedankt Proximus, 

Dan moet er inderdaad iets niet in orde geweest zijn met je bbox want op die bboxen zit er qua wifi bereik niet echt merkbaar verschil op, wij hebben hier reeds zowat al  de types van bboxen in huis gehad.

Badge +4

je kunt de software uitlezen hier → Onthaalpagina inloggen als User en met het userwachtwoord dat op een sticker van je bbox zelf staat.

  • Softwareversie

    8c.514A

  • GUI-versie

    7.4.2.0

  • Hardwareversie

    1.0

Standaardgateway is deze van je bbox en is 192.168.1.1 

Als je netwerkkaart automatisch staat moet je die niet zelf invullen:
 

Maar de problemen met de V7 die hier door verschillenden gemeld wordt valt met alle types v3 voor.

Heeft iedereen al die software versie 8c 514 A ?

ik heb nog steeds 8c.310A

 

  • Softwareversie

    8c.310A

  • GUI-versie

    7.3.8

  • Hardwareversie

    1.7