Skip to main content

ik ben zojuist overgestapt van telenet naar proximus flex mega fiber.

alles werkt prima, geen probleem… behalve dat me op voorhand formeel werd bevestigd dat er de mogelijkheid was tot een gast netwerk.  tot zelfs de technieker van de installatie toe.  nu blijkt die optie nog niet te werken voor de internetbox+ en het mega flex fiber pakket.  hoe los ik dat op ?? want anders kan iedereen aan al mijn spullen.

met dank voor wie me een eenvoudige work around kan aangeven.  bij telenet werkte ik met devolo’s voor beter signaal op het verdiep - nu met wifi-boosters...

Mss is dit een →  eventuele oplossing moest je nog een routerke liggen hebben:

1. Maak verbinding met MyProximus.
  2. Ga naar je Internet product
  3. Scroll naar beneden naar Geavanceerde instellingen.
  4. Bij Netwerk activeer je Bridged LAN Host.
  5. Vul het MAC-adres van je router in.
  6. Sluit je privérouter via de LAN 10G uitgang (met het label BRIDGE) van de Internet Box+ aan op de WAN ingang van de privé router.
  7. Verander de LAN IP instellingen van je privérouter zodat het broadcast domein anders is dan dat van de Internet Box+: 192.168.128.1/23 (192.168.128.1-192.168.129.254)
  8. Start een WAN-verbinding met je privérouter via DHCP.
Aandachtspunten
  • Je hebt hierdoor 2 aparte netwerken. Toestellen die verbonden zijn met het ene netwerk, kunnen andere toestellen op het andere netwerk niet zien.
  • Wanneer beide wifi-netwerken (dat van de Internet Box+ en dat van je privérouter) ingeschakeld zijn, dan zal je toestel, afhankelijk van je locatie, zowel met de b-box als met je eigen privérouter kunnen verbinden.
  • Wi-Fi Booster werkt niet achter je eigen router.

Reageer