Vraag

Frequente storing Internet en Digitale TV

  • 10 November 2020
  • 2 reacties
  • 73 Bekeken

Jammer genoeg moet ik melden dat na de installatie een 3-tal maand geleden wij nog steeds problemen ondervinden met onze Bbox. Nu zelf ben ik geen expert hierin dus geef ik zoveel mogelijk gegevens mee en hoop ik hier een verdere oplossing te vinden, aangezien het geen optie voor ons is dat het internet 2-3x per dag volledig uitvalt.

 

Wanneer dit gebeurt krijg ik op mijn desktop de melding dat de Ethernet verbinding geen geldige IP-configuratie heeft. Op de BBOX zelf brand er enkel nog het power lampje maar voor de rest brand of knippert er helemaal niets. Alsgevolg hebben we dus ook geen Wi-Fi of TV meer. Hebben ook al eens een volledige reset geprobeerd van de bbox en andere troubleshooting opties die we op de proximus website gevonden hebben maar zonder succes.

 

Ik heb hier reeds een paar keer de klantendienst voor gebeld en zij hebben mij verzekerd dat er geen storing op de lijn zit en hebben de laatste keer de decoder vervangen omdat de ethernet poort hierop geen signaal meer ontving.

 

Als iemand nog suggesties heeft meer dan welkom.


2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ik denk dat dit best eens van naderbij bekeken wordt door een Proximus medewerker op dit publieke forum, zij zullen normalerwijze evenwel pas donderdag terug aanwezig zijn

Als u reeds een “hard reset” zonder succes hebt uitgevoerd is er of een probleem met de lijn of met de Bbox vermoed ik op basis van onderstaande

Op de BBOX zelf brand er enkel nog het power lampje maar voor de rest brand of knippert er helemaal niets

→ Bbox vervangen?

@NielsW misschien toch eens proberen om nu naar de helpdesk te bellen 0800 22 800

er zijn soms wel lange wachttijden

zodat ze uw lijn al eens kunnen testen.

Reageer