Skip to main content

Beste forum

Ik heb een pv bij de poltie laten opstellen en alle gegevens doorgestuurd naar BPostbank

maar er komt geen schot in de zaak

Heb gisteren uitleg gevraagd aan politie en daar zeggen dat ik tot 90dagen geduld moet hebben.

Probeer ook HEALDISDEV te bereiken maar dat lukt niet meer

 Probeer ook van Avast te vernemen welk abonnement ik heb maar daar ook krijg ik geen antwoord en per telefoon enkel Engels

Ben ondertussen terug rechtstreeks bij Norton voor 360 Standaard ; kan ik hier juiste contactgegevens krijgen voor Avast nederlands

ik denk ook dat er nog weinig kans is, maar als je toch lid bent waarom zou je het uiteindelijk niet proberen hé!


Beste

Ikkrijg dagelijks van Avast een mail waarin ze mij vragen een screen shot te maken van mijn betaling

 is dat wel veilig . Maar ik kan dat niet en zeker niet hoe ik het moet verzenden 

Mag ik jou een mail  doorsturen ?


een screenshot van een betaling waar alleen je rekeningnummer opstaat daar kunnen ze moeilijk misbruik van maken.


Een screenshot kan geen kwaad. Wek opletten met een kredietkaart wanneer ook de achterkant gevraagd wordt, want soms is dat voldoende voor fraudeurs om toch geld af te schrijven. Want de PIN code is niet overal ter wereld nodig om een aankoop te doen.Wat wel heel belangrijk is om te kijken of je wel degelijk een mail gekregen hebt van Avast. Kan je even de mailheaders van de mail hier posten. Zie hier hoe je dit kan doen: https://sqr.nl/support/e-mailheaders-opzoeken/

 


Beste familie

 heb dat screenshot geplaatst met bewijs van mijn betaling bijBPostbank

Maar nu antwoord men dat zij niet bevoegd zijn om terug  te storten 

 


Voor hun is het meer om achter de fraudeurs te gaan om een schadevergoeding te vragen voor misbruik van hun product. Enkel wanneer je aangesloten zou zijn bij Test Aankoop kan je dit nog proberen. Dat is jammer genoeg nog het enigste wat je kan doen om nog dat geld eventueel terug te krijgen.


Ik vrees dat u uw geld met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet meer zult terugzien

 

Eventueel gebruik maken van onderstaande link om een melding van oplichting te doen.  

 https://meldpunt.belgie.be/meldpunt/

Dergelijke melding is eventueel overbodig indien u er zeker van bent dat het betrokken PV door de lokale politie aan de cybercrime unit van de federale politie doorgespeeld werd (en niet “vertikaal geklasseerd” aldaar of bij het parket)

 

Ter info

https://wa-com.com/healdisdev.com

Domain Name: healdisdev.com
Domain ID: 2394559530_DOMAIN_COM-VRSN
Sponsoring Registrar: LWS dba Ligne Web Services
Sponsoring Registrar IANA ID: 1630
Referral URL: www.lws.fr
Creation Date: 2019-05-24T16:07:15Z
Updated Date: 2019-05-24T16:10:33Z
Registry Expiry Date: 2020-05-24T16:07:15Z
Domain Status: clientTransferProhibited More informations on : https://www.icann.org/epp
Registrant Country: TN
Registrant Email: 7b08360e0adc89d4d8937aa733991f20@whois-anonymous.com
Admin Country: TN
Admin Email: 7b08360e0adc89d4d8937aa733991f20@whois-anonymous.com
Tech Country: TN
Tech Email: 7b08360e0adc89d4d8937aa733991f20@whois-anonymous.com
Billing Country: TN
Billing Email: 7b08360e0adc89d4d8937aa733991f20@whois-anonymous.com

 

Tevens geldt het onderstaande voor banken

https://www.wikifin.be/nl/themas/uw-dagelijks-geld/veilig-betalen/verkeerde-overschrijving-wat-te-doen

Een overschrijving kan je niet annuleren, hoe snel je er ook bij bent om jouw bank te contacteren. Enkel wanneer jouw thuisbankmodule zelf een fout maakt en een overschrijving meer dan één maal uitvoert bv., kan je jouw bank vragen om het verkeerdelijk overgemaakte geld te recupereren. In de andere gevallen geldt voor de bank de regel: betaald is betaald. Jouw bank moet wel redelijke inspanningen leveren om het betrokken bedrag terug te verkrijgen. De bank van de begunstigde moet hieraan meewerken.

 

Voorstel: uw vraag en het bekomen antwoord van uw bank voorleggen aan de ombudsdienst voor financiële diensten

https://economie.fgov.be/nl/themas/online/belmed-onlinebemiddeling/alternatieve/om-verder-te-gaan/mogelijke-alternatieve/ombudsman/belmedpartners/ombudsdienst-voor-financiele


@ Proximus

het lijkt mij opportuun mijn voorgaand bericht te laten verschijnen, ik zie niet in wat het eventuele door de AI-filter ontdekte probleem zou kunnen zijn….

“your post has been submitted. It will be published after review by our moderators”

het is een tijdje geleden maar de AI-filter is blijkbaar nog altijd “vrij wispelturig” in zijn analyses en interpretaties

 

 

 


Valt inderdaad wel veel minder voor als vroeger maar valt toch nog af en toe voor!


Beste vrienden

 Ik dank jullie voor de goede raad

Ik wacht nu af wat het parket nog gaat doen en anders vergeet ik mijn stommiteit maar


Ter info:

een deel van mijn tot op heden niet gepubliceerd bericht

https://www.wikifin.be/nl/themas/uw-dagelijks-geld/veilig-betalen/verkeerde-overschrijving-wat-te-doen

Een overschrijving kan je niet annuleren, hoe snel je er ook bij bent om jouw bank te contacteren. Enkel wanneer jouw thuisbankmodule zelf een fout maakt en een overschrijving meer dan één maal uitvoert bv., kan je jouw bank vragen om het verkeerdelijk overgemaakte geld te recupereren. In de andere gevallen geldt voor de bank de regel: betaald is betaald. Jouw bank moet wel redelijke inspanningen leveren om het betrokken bedrag terug te verkrijgen. De bank van de begunstigde moet hieraan meewerken.

Vermits u een negatief antwoord bekomen hebt van de klantendienst van uw bank, kunt eventueel nog altijd een klacht indienen bij de ombudsdienst financiële diensten

https://economie.fgov.be/nl/themas/online/belmed-onlinebemiddeling/alternatieve/om-verder-te-gaan/mogelijke-alternatieve/ombudsman/belmedpartners/ombudsdienst-voor-financiele

Misschien best ook een melding maken bij het centrale meldpunt (tenzij u zeker bent dat de lokale politie dit doorgegeven heeft aan de cybercrime unit)

https://meldpunt.belgie.be/meldpunt/

Ik vrees wel dat u uw geld niet meer zult terugzien (servers staan/stonden blijkbaar in Frankrijk en werden gebruikt vanuit Tunesië)

Ik vermoed dat de links met deze info de AI-filter aan het werk gezet zouden kunnen hebben


je moet inderdaad ook geen wonderen verwachten ook niet van testaankoop enz, enfin ik heb er toch niet veel goede ervaring mee, maar ik hiermee ook weer niet zeggen dat je het niet moet proberen..

ben benieuwd wat het eindverhaal zal worden ….


Heb klacht ingediend bij ombudsman 

Danku voor de info


Er zijn jammer genoeg ook een aantal verplichtingen voor klanten van banken namelijk voorzichtigheid: pincode geheimhouden, geen bevestigingscodes doorsturen waarmee je een betaling bevestigd aan de fraudeur. Dan moet de bank jouw niet terugbetalen. Hier kan je vinden wat BPOST bank hierover zegt: https://www.bpostbank.be/bpb/onze-diensten/veilig-bankieren/phishing en ook hier de officiële website van Feblefin: https://beschermjezelfonline.be/ Bedankt om ons op de hoogte te houden.


@Jan Roelants houd ons in ieder geval verder op de hoogte hoe het verder afloopt.


Zeker beste Martin ,doe ik zeker


Beste mensen

 

Ik heb beroep aangetekend bij BPostbank omdat ze zegden dat ik mijn kaartlezer en mijn electronische

handtekening heb gebruikt wat niet waar is.

De betaling is gedaan doorPAYREXX     Click SOLUTION


Ter info: 

Bedrijven kunnen gemakkelijk en veilig de populairste methodes aanbieden met Payrexx

https://www.payrexx.be/nl/payment-methods-overview/payrexx-payments/

Payrexx maakt het gemakkelijk om via alle online kanalen te verkopen. Geen website of programmeerkennis nodig. Accepteer onmiddellijk Visa, Mastercard, PayPal en meer dan 100 betaalmethode

https://www.payrexx.be/nl/home/


Op basis van bovenstaande en indien betaald met kredietkaart geldt ook onderstaande

https://www.eccbelgie.be/themas/diensten-in-europa/betalen/geld-terugvorderen-na-fout-diefstal-of-fraude#4

Plaatste u een online bestelling die u betaalde met uw kredietkaart? Maar komt het pakje niet aan? Is de verkoper failliet? Of liep u in de val van een oplichter? Dan beschermt de uitgever van uw kredietkaart u gelukkig. Hij laat u uw geld terugvorderen via de charge back-procedure.

 


https://www.google.com/search?q=probleem+fraude+online+aankoop+kredietkaart


Wat BPOST bank wil zeggen is dat je de betaling bevestigd hebben door uw bankkaart in uw kaartlezer te steken en de betaling onderschrijven door de autorisatie code die je gekregen hebt om het schermpje van jouw kaartlezer en die zo hebben ingevoerd op de fraudewebsite of site van payrexx. Wanneer je die gegevens zou hebben ingegeven op een nagebouwde website van BPOST bank wat een PHISHING website, gaat de bank er vanuit dat je aan een wildvreemde jouw PIN CODE hebt doorgegeven en nadien jouw bankkaart hebt doorgegeven.


Dat heb ik niet gedaan

, heb nog nooit mijn pincode aan niemand gegeven op pc

 


Om een betaling te kunnen uitvoeren moet je gebruik maken van je kaartlezer, dan voer je hier ook je pincode in ook een deel van het rekeningnummer van de begunstigde,het bedrag en de response code. Dat is was BPOST bank wil zeggen dat u dit gedaan hebt op de payrexx betalingsoplossing of hebt doorgeven aan de fraudeur. Voor hun komt dit overeen met een bewuste betaling. Anders kan je niets aankopen met een bankkaart online. Met een kredietkaart is dit wel nodig want dan volstaat soms enkel de CVC code,kaartnummer en naam.


Danku


Ik krijg terug een e-mail van Bpostbank dat hun klantendienst heeft gevraagd aan de fraudebehandeling om mijn 200euro terug te betalen want voor hen had ik correct betaald


Reageer