Vraag

Flex S fiber: 100mbit of 500mbit?

  • 25 January 2024
  • 5 reacties
  • 130 Bekeken

Sinds 19 jan. ben ik aangesloten op Fiber (pack 'Flex S Fiber' met internet + tv + mobiel).

Als ik speedtests uitvoer kom ik echter altijd op een max downloadsnelheid van rond de 95 Mbps en een upload van rond de 70-80 Mbps.  Dit is getest met verschillende devices (laptops, desktop, gsm) zowel via wifi5, wifi 6 alsook met utp-kabel (cat6) rechtstreeks op de Internet Box.

Op MyProximus staat er bij mijn internet 'Internet Maxi Fiber' aangegeven met vlak daaronder Mega Fiber 500/500 Mbps.  En als ik daarop klik staat er bij Snelheid Downloadsnelheid 500 Mb/s en Uploadsnelheid 500 Mb/s, wat allemaal correct is.

Maar daar kom ik met Speedtests dus absoluut niet bij in de buurt.

fyi: ik had eerder vandaag al contact hierover via jullie chat. Na wat tests en resets van de modem werd doorverwezen naar een technieker, die me dan daarnet opbelde met de melding dat hij hier niks kon aan doen en dat het om een configuratieprobleem gaat (die 'Internet Maxi Fiber' zou volgens hem een cap geven van 100 Mbps en zou vervangen moeten worden door Mega Fiber)

Kan iemand van proximus dit eens verder nakijken? Dank alvast.


5 reacties

@navaro

Omdat de PX forummedewerkers zouden kunnen verder natrekken of er cap actief staat zodat je geen 500MbpsU/500MbsD haalt, als ze morgen de draad hier terug opnemen:
Noteer in je »→ ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst of er om gevraagd wordt.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

@Martin
Mijn klantnummer staat reeds in mijn forumprofiel.

Bijkomend vraagje: ik zou mijn oude bbox3 nog moeten retourneren.  In mijn MyProximus onder Opvolging staat wel een item "”Retourneer je Proximus-apparatuur uiterlijk op 12 februari 2024”maar daar staat verder niks bij qua retourlabel.  Ook via e-mail heb ik (nog) niks gezien.
Volgt dit nog?

@Martin
Mijn klantnummer staat reeds in mijn forumprofiel.

Bijkomend vraagje: ik zou mijn oude bbox3 nog moeten retourneren.  In mijn MyProximus onder Opvolging staat wel een item "”Retourneer je Proximus-apparatuur uiterlijk op 12 februari 2024”maar daar staat verder niks bij qua retourlabel.  Ook via e-mail heb ik (nog) niks gezien.
Volgt dit nog?

@navaro 

Als de PX moderatoren hier morgen de draad terug opnemen, kunnen ze u de retourlabels opsturen.

Kijk best ook eens in de spamfolder of ze daar mss terecht gekomen zijn.

Blijkbaar heeft er iemand actie ondernomen, want ik heb sinds gisteren de volle snelheid ter beschikking (500/500). 😀
Aan wie hier voor gezorgd heeft: thank you.

Rest enkel de oude BBox3 waarvoor ik graag een retourlabel zou krijgen.

Reputatie 7
Badge +3

@navaro  Het label wordt je gemaild. groetjes

Reageer