Skip to main content
Beantwoord

Fixed IP

  • 25 July 2024
  • 1 reactie
  • 100 Bekeken

Ik heb recent de optie voor een vast IP-adres geactiveerd en een bevestigingsmail ontvangen met het toegewezen IP-adres.

Mijn verwachting was dat hiermee het WAN IP-adres van mijn router automatisch zou wijzigen van een dynamisch naar een vast IP-adres, maar dit is niet gebeurd.

In myProximus zie ik onder 'Instellingen' een sectie 'Fixed IP Configuratie' met een veld voor een MAC-adres. Ik heb het MAC-adres van mijn router ingevuld en de router opnieuw opgestart, maar ik blijf een dynamisch IP-adres behouden.

Ik heb telefonisch contact opgenomen met de supportafdeling, maar helaas kon niemand mij verder helpen met de juiste configuratie.

Heeft iemand ervaring met het instellen van een vast IP-adres via myProximus? Uw hulp wordt zeer gewaardeerd.

Alvast hartelijk dank!

This topic has been closed for comments

1 reactie

Ik heb meerdere keren contact opgenomen met de supportafdeling en diverse "oplossingen" aangeboden gekregen.

Uiteindelijk werd mij medegedeeld dat mijn modem vervangen diende te worden (de modem is slechts 6 maanden oud) en dat er een technicus zou langskomen.

De technicus heeft meerdere keren contact opgenomen met de technische backoffice. Aanvankelijk werd aangegeven dat alles correct geconfigureerd stond. Bij een laatste controle ontdekte echter iemand een misconfiguratie aan de zijde van Proximus, waarna mijn vaste IP-adres correct werd toegewezen.

Er moest niets met de configratie “Fixed IP Configuratie” ingevuld worden.