Beantwoord

Firewall beveiliging

  • 19 April 2020
  • 13 reacties
  • 1711 Bekeken

Hallo,onze kids willen een spelletje spelen vb. ROBLOX of FORTNITE maar de firewall staat op het hoogste en daarom blokkeert hij de boel(ben ik na wat zoeken achter gekomen).

Echter bij mijn schoonmoeder spelen ze deze spellen ongestoord maar...Die haar provider is Tele***

dus is firewall op medium voldoende of kan ik in de firewall op high een regel toevoegen,en zoja hoe doe je dat met de beste instellingen?Mvg

icon

Beste antwoord door familievandesype 19 April 2020, 21:21

Bekijk origineel

13 reacties

@Alfamale123 zet de bbox3 op zijn default firewall setting, namelijk medium

> kun je gewoon via de bbox3 zijn web GUI, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)

Anders moet je zelf portmapping regels aanmaken voor de firewall wat door mag.
hier en hier

Ik laat hem ook op medium staan.

 

Reputatie 6
Badge +3

Bij mij staat deze op high. Hier kan je de poorten zien die je voor die games moet openzetten: https://portforward.com/fortnite/ en hier https://portforward.com/roblox/ Deze moet je aanmaken bij access control,port forwarding,port forwarding. Dan worden die ook doorgelaten door de firewall.

Nog als bijkomende info ter verduidelijking:

- Laag: Alle verbindingspogingen die komen van het WAN
of die geïnitieerd zijn op het LAN zijn toegestaan.
- Matig: Alle verbindingspogingen die komen van het WAN
worden geweigerd met uitzondering van de verbindingspogingen die worden toegestaan
door de configuratie van Portmapping, DMZ of Remote toegang.
Alle verbindingspogingen die geïnitieerd worden vanaf het LAN zijn toegestaan.
- Hoog: Alle verbindingspogingen die komen van het WAN worden geweigerd
met uitzondering van de verbindingspogingen die worden toegestaan
door de configuratie van Portmapping, DMZ of Remote toegang.
De verbindingspogingen die geïnitieerd worden van het LAN zijn beperkt tot
die verbindingen die expliciet zijn toegestaan door de regels in de firewall.
(Veelvoorkomende diensten zijn standaard toegestaan.)

En wat moet ik ingeven bij dienst en lan poort?En ik wil alleen mijn zoon zijn pc instellen want zus is gestraft en mag geen roblox spelen.Mvg

Reputatie 6
Badge +2

Breng uw dochter enkeke weken naar de gevangenis! 😀

Breng uw dochter enkeke weken naar de gevangenis! 😀

Als ge er niks van kent hou uw kwebbel dan,hier heb ik niks aan,

en leer eerst schrijven/typen.

Reputatie 6
Badge +2

Ja ma.

En wat moet ik ingeven bij dienst en lan poort?En ik wil alleen mijn zoon zijn pc instellen want zus is gestraft en mag geen roblox spelen.Mvg

voor roblox zie > https://portforward.com/belgacom/b-box-3/

dit zijn de poorten die zij opgeven:

TCP Ports: 3074
UDP Ports: 49152-65535

deze moeten geforward worden naar het Ip adres van uw zoon zijn PC voor sevice mag je gewoon op none laten staan

voorbeeld als het ip adres van de pc 192.168.1.22 zou zijn (je kan ook een gereserveerd vast Ip adres nemen die je instelt in de bbox)

 

Ik heb toch een hele andere interface dan jou???

 

Ik heb toch een hele andere interface dan jou???

 

Ik moet een lan poort ingeven,beschrijving en bij dienst kan ik niet op none zetten???

@Alfamale123 “lan poort” komt overeen met “internal poort” 

ik heb mij ook vergist met “ internal host” en “external host”192.168.1.22 (ip van je zoon zijn pc) moest bij internal host staan !  dit is interne gastheer bij u.

  • service moet op aangepast staan

TBI:

  • Voer het nummer(s) in van de externe poort(en) die gedeeld moeten worden.
  • Om port forwarding in te schakelen voor een enkele poort, voert u het nummer in zowel de velden Externe start als Externe einde in.
  • Als u port forwarding voor een poortbereik wilt inschakelen, voegt u respectievelijk de nummers van de eerste en laatste poorten toe in de velden External start  en External end.
  • Voer in het veld LAN-poort het nummer van de interne poort in of het nummer van de eerste poort van een bereik als u doorsturen voor de laatste inschakelt.
  • Voer onder Interne host het IP-adres in van het toestel waarvoor poortdoorschakeling is vereist.
  • optioneel een beschrijving toe voegen (bijvoorbeeld de naam van de service / applicatie).

Klik Apply om de instellingen toe te passen.

Reputatie 6
Badge +3

Om iemand te internet toegang te verbieden kan je zowel werken met access control,internet access control planning dan moet je de hostname van de laptop/computer van de dochter haar pc selecteren en een tijdslot instellen vervolgens op ok drukken. Maar wanneer je enkel maar portforwarding doet voor de pc van je zoon en de firewall op high laat, gaat het niet lukken voor je dochter om online te spelen.

- Hoog: Alle verbindingspogingen die komen van het WAN worden geweigerd
met uitzondering van de verbindingspogingen die worden toegestaan
door de configuratie van Portmapping, DMZ of Remote toegang.
De verbindingspogingen die geïnitieerd worden van het LAN zijn beperkt tot
die verbindingen die expliciet zijn toegestaan door de regels in de firewall.
(Veelvoorkomende diensten zijn standaard toegestaan.)

bijkomend info: als je portforwarding doet naar de pc van de zoon kan het sowieso niet lukken voor een ander pc/laptop

Reageer