Fiber installatie

  • 11 October 2023
  • 21 reacties
  • 781 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Hallo, Ik wil iedereen waar nog fiber moet geïnstalleerd worden bij deze waarschuwen, als ik zie wat ze bij mijn zuster hebben uitgestoken, dat was gewoon schandalig, in plaats van de kabel netje langs de buitengevel, waar een speciale inkeping is voorzien voor regenpijpen enz., tot op de 1ste verdieping en van daaruit naar binnen te brengen steekt er nu een dikke oranje kabel op een meter van de buitenmuur uit de grond en gaat zo naar binnen onderaan de muur er zo in de gang, daar hebben ze een kastje geplaatst en dan de dunne fiberkabel met nagelklemmen schots en scheef omhoog tegen de muur ergens door het plafond tot in hun living gebracht, bij het boren is er dan ook nog een flink stuk bezetting losgekomen van het plafond en dat hebben ze dan op een ongelofelijk amateuristische manier dicht geklad, voor hun was dit het beste wat ze konden afleveren, ze zijn er ook nog in geslaagd een poot van een kast af te breken door ze gewoon te verschuiven in plaats van op te heffen, na contact opgenomen te hebben met Proximus hebben ze iemand anders gestuurd om dit knoeiwerk op te kuisen, deze persoon had enkel een tube plamuur bij, plamuurmes en ladder hebben ze hem dan ter beschikking gesteld, resultaat was ongelofelijk maar waar nog slechter, bij deze bent U dus gewaarschuwd!

 


21 reacties

Reputatie 4
Badge +1

De ene installateur is de andere niet, bij mij zijn er 3 installateurs op een maand geweest en de 3de was de beste die zijn job kent en alles perfect heeft afgewerkt.

de eerste 2 waren prutsers en klungelaars en gekend bij Proximus voor hun negatieve werking.

ik zou klacht indienen voor de geleden breuken en slechte afwerking.

De aansluiting van 350€ is nu wel gratis, maar als je dit door een stielman moet laten in orde zetten zal het je wel meer kosten.

Mss kan je daarvoor je  verzekering aanspreken die zich dan kunnen verhalen naar PX?

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Godelieve.van.landeghem kunt u in het klantprofiel de gegevens van uw zuster toevoegen, zodat we dit verder kunnen laten nakijken/oplossen? Mvg, Heidi

Reputatie 3
Badge +1

Beste HeidiE,

Bedankt alvast voor de snelle reactie, ik heb de gegevens van mijn Zus/Schoonbroer op mijn profiel onder Ticket geplaatst zoals U gevraagd heb, hopelijk kan deze spijtige zaak opgelost worden!

M.V.G.

Lieve

Reputatie 7
Badge +3

@Godelieve.van.landeghem 

dit is eind vorig jaar gebeurd?

Er is niemand langs geweest voor oplossing, want er was al een dossier?

groeten,

Tina

Reputatie 3
Badge +1

Beste tina.b,

Er is inderdaad, nadat er een klacht was ingediend over het slechte werk, iemand langs geweest zoals ik al vermeld heb in mijn eerste bericht, dat was 1 van de 2 mannen die de installatie hebben gedaan, die had enkel een tube plamuur bij…… Mijn zus heeft hem dan het nodige materiaal, plamuurmes enz., gegeven maar het resultaat was zoals je op de foto kan zien nog slechter, een lelijke put in het plafond werd een nog lelijker bobbel, verder is de plaats waar de oranje hoofdkabel in de tuin boven de grond komt op meer dan 1 meter van de gevel waar hij dan naar binnen gaat zeker niet goed te praten, zij hebben er nu beplanting gezet zodat je hem niet meer ziet maar dat maakt hem waarschijnlijk nog kwetsbaarder, er is bij ons in Oostende ook fiber gelegd en daar wel op een correcte manier, telefoonkabel werd verwijdert en vervangen door de fiber kabel, professionele en onzichtbare plaatsing!!!!! Je moet maar geluk hebben dat de juiste mensen langs komen. Ik hoop maar dat Proximus zo eerlijk is om dit te komen oplossen.

Reputatie 7
Badge +3

@Godelieve.van.landeghem Ik heb dossier 53384882 opgemaakt om dit zo spoedig mogelijk in orde te laten maken.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel

Reputatie 3
Badge +1

 Bedankt Joël !!!!

Reputatie 3
Badge +1

Beste Joel M,

Het is nu ondertussen al even geleden sinds jij gereageerd hebt met de melding dat er een dossier is opgemaakt maar er is ondertussen nog steeds geen verdere reactie gekomen?

M.V.G. Lieve.

Bij installatie en in huis brengen van fiber, vergeet niet dat er 4 tot 5 toestellen (“bakjes”) in huis geplaatst worden: 1. aansluiting fiber (wit bakje) 2. fibermodem 3. WiFi modem 4. WiFi booster 5. TV decoder. Vier van deze toestellen hebben een stopcontact nodig !

En dan spreken we nog niet van het lukraak boren van een gat in de gevel. Heb al tal van kabels miden in een stuk gevel zien binnen gaan. Zelfs op witte gevels neemt men het niet nauw met de plaats waar de zwarte kabel loopt. Ik zou hier veel foto’s van kunnen delen…

Proximus laat dan weten dat die verdeelkastjes en kabels geschilderd mogen worden, maar...die hangen op een hoogte waar niemand aankan tenzij met een uitzonderlijk hoge ladder.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Godelieve.van.landeghem het dossier zit intussen bij de onderaannemer. Deze zal contact opnemen. Mvg, Heidi

Reputatie 3
Badge +1

Oké bedankt Heidi!😀

Reputatie 3
Badge +1

Hallo Heidi,

Het wordt blijkbaar een straatje zonder einde, er heeft zich ondertussen een aannemer aangemeld maar het was wel diegene die de knoeiboel veroorzaakt heeft, zijn verklaring was dat hij inderdaad in de fout is gegaan om de kabel via de gang naar de bovenverdieping te brengen in plaats van langs buiten tegen de gevel wat absoluut de beste oplossing is bij een Bel-etagewoning en hij gaf ook zonder probleem toe dat het inderdaad knoeiwerk is dat hij uitgevoerd heeft zowel met de kabel als de beschadiging aan het plafond, hij heeft verder ook nog een schilderij en een antieke kast beschadigd, maar dat dit niet tot zijn taak/kunnen behoort en hij het dus niet beter kan, hij zou iemand contact laten opnemen die dit werk wel aan kan maar dat is nu ook al een week geleden zonder enige reactie, hij stelde ook nog voor om het anders via de verzekering te laten lopen????? M.v.g. Lieve

Reputatie 7
Badge +3

@Godelieve.van.landeghem  Wij hebben je dossier aan iemand toegewezen. De beheerder hiervan zal contact met u opnemen.

 

Reputatie 3
Badge +1

Bedankt Luc, hoop dat het eindelijk eens in orde komt! M.v.g. Lieve

Reputatie 3
Badge +1

Het is nu ondertussen meer dan 3 maanden geleden en er is nog steeds niets opgelost, buiten één telefoontje van de aannemer/knoeier dat hij niet de mogelijkheden/capaciteiten heeft om dit beter te doen. Hoe geloofwaardig zijn dan de antwoorden van 3 verschillende moderators van Proximus vraag ik mij af of is het de bedoeling om zo lang te wachten tot de mensen het opgeven?

Ondertussen dient er zich een nieuw probleem aan, binnenkort komen de tuinmannen o.a. de siergrassen aan de voorgevel tot net iets boven de grond snoeien en is de kans groot dat de dikke oranje fiber kabel die volledig onbeschermd (zie foto) op een heel eind van de voorgevel boven de grond komt en op een 10-tal cm boven de grond tussen de siergrassen slingert dit niet overleeft en wat dan want vermits er niemand iets komt oplossen, einde Proximus misschien????  MVG Lieve

 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Godelieve.van.landeghem we sturen dit bericht opnieuw door aan de bevoegde dienst voor verdere opvolging. Onze excuses voor het ongemak. Mvg, Heidi

Reputatie 3
Badge +1

Bedankt HeidiE,

hopelijk wordt er eindelijk actie ondernomen want het potje is langzaam aan het overlopen en mijn schoonbroer kennende…….. M.V.G. Lieve

Reputatie 3
Badge +1

Oef, het is gelukt, ik wil bij deze allereerst de medewerkers van Proximus bedanken voor hun bijdrage! Het is wel niet zonder slag of stoot gegaan, eerst is er een medewerker van de hoofdaannemer langs geweest en die stelde onmiddellijk vast dat dit knoeiwerk was in eerste graad en hij nam onmiddellijk contact op met de verantwoordelijke onderaannemer, na meer dan een half uur aan de telefoon kon hij er hem eindelijk van overtuigen dat hij zijn knoeiwerk moest komen oplossen, een gaatje boren door de gevel ter hoogte  de 1st verdieping, voethoogte 1.5m, zag hij wel niet zitten want hij mocht van zijn verzekering niet op een ladder staan maar dat hij dat gaatje van binnen naar buiten kon boren daar had hij niet aan gedacht, volgende probleem, de kabel tegen de gevel in een buisje leggen dat ging ook niet want dan moest hij ook een ladder gebruiken, de hoofdaannemer beloofde dan iemand van hem zelf te sturen, die dit werkje trouwens perfect en zonder morren opknapte, voor het gaatje en het buisje en daar ging hij dan uiteindelijk mee akkoord, bij aankomst, een uur te laat startte hij eerst met een aantal verwensingen waaronder het woord racistisch enz. Ze moesten om te beginnen de kabel overal in de grond leggen en diep genoeg, hij vond het dan nodig om met zijn slijkschoenen zo veel mogelijk van uit de tuin tot boven in de living te lopen, bij het vriendelijk vragen of hij a.u.b. zijn schoenen niet kon uitdoen was het weeral de verzekering die dit niet toestond. De beschadigingen, stuk plafond terug bezetten en schilderen, die hij veroorzaakt heeft zouden door zijn verzekering vergoed worden dus als dit ook nog in orde komt dan kan eindelijk dit hoofdstuk afgesloten worden. Bij deze wil ik dus iedereen waar de fiber nog moet binnengebracht worden om goed te overleggen met de uitvoerder hoe jij het wilt dat het gebeurt en indien je daar geen kaas van gegeten hebt iemand te vragen die je daarbij kan helpen, dit kan veel problemen vermijden!  M.v.g. Lieve

Reputatie 7
Badge +3

@Godelieve.van.landeghem  Onze excuses nogmaals. Groetjes 

Reputatie 3
Badge +1

Bedankt Luc!

Reageer